Gå til innhold

piping i ATI 4890 under load

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt et nytt skjermkort, Powercolor 4890. Det pga. at det gamle, et Powercolor 4870 ble sendt i retur pga piping under load. Testet det nye kortet litt, og det er nesten den samme pipinga ennå under load. Skjønner ikke helt hva det er, kan det være noe annet?

Testet med et annet skjermkort inne i pcen, da er det nll piping. Piper heller ikke når jeg stresser skjermkortet med Furmark, og skjermkortet virker stabilt. Er bare veldig plagsuom den pipelyden.

Noen som har peiling på hva det kan være? Bare å be om retur på dette kortet også?

Endret av intelli-musa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

48xx serien til ATi skal ikke kunne pipe faktisk, Nvidia sine kort kan det men ikke ATi.

Piping kommer da stortsett fra spoler som vibrerer, og slike finnes oftest i spenningsregulatorer som er analoge.

Derimot hos ATi kontra Nvidia så er det brukt digital spenningsregulatorer bestående av transistorer som tier stille.

Du er sikker på at det er skjermkortet som piper og ikke PSU?

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på hva det er som piper for å være helt ærlig. Først trodde jeg det var strømforsyningen, så sendte inn den. Fikk den tilbake og beskjed om at det ikke var noe galt med den. Og de på amentio måtte jo ha funnet noe feil med det gamle skjermkortet siden jeg fikk tilbake pengene for det.

Hører lyden bare når jeg stresser skjermkortet, så vet ikke helt jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...