Sk!ppy Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Hei, har kjøpt hamsterbur, og får hamster imorgen. hva slags materialer burde det inredes med? har hørt noen materialer kan binde seg fast i hamsteren og drepe den. (Dverghamster) takk på forhånd! Lenke til kommentar
VarCon Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Det viktigste er et hus og noen leker (i tillegg til vannflaske og matskål), men ellers bør du ta med en vedkubbe/annen pinne som den kan gnage på. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 har skaffet alt det alt men det er jeg lurte på er hva slags materialer? Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Istedet for spon, kan du kjøpe slik "flis", som jeg aldri husker hva heter. Noen typer spon er nemlig støvete. Hamstervatt og hus er et møst. Hva slags materiale tenker du på? Leker? Dyrebutikkene har flere fancye tre-leker. Hengebro, hus, tunnell osv Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Tenkte mest på av vatt og sånnt, har sett noen skriver at en type hamstervatt kunne spinne seg rundt foten til hamsteren ? eller halsen, så den dør? Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Dyrebutikken selger en type. Kjøp den. Tviler på at den setter seg fast. Det må være i ekstreme tilfeller Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Da var alt kjøpt, og hamster i bur! ;D Hamteren virker litt redd? .- Litt redd jeg og, pappa vet det ikke, mens mamma har sagt ja. Vet han blir sur, men mamma er blid! Lenke til kommentar
VarCon Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hamteren virker litt redd? .- Litt redd jeg og, pappa vet det ikke, mens mamma har sagt ja. Vet han blir sur, men mamma er blid! Litt dårlig formulert det du forteller her, men det om at hamsteren er redd er helt normalt. Det tar noen dager før den blir vant til de nye omgivelsene. Bare kos og snakk med den regelmessig så går alt bra. Angående vatten, jeg har ikke hatt hamstere selv, men jeg hadde hatt tre rotter som har brukt en del vatt og det har aldri hendt noe der. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Okei, takk for svar Synes blått vatt var så fint, kjøpte likegjerne grønt og.. + at jeg fikk hvitt av vennen min. vennen min har seffølgelig vent den til å sove i vatt, som bare ligger i et hjørne, siden den har gjort det siden fødsel. har et hus den ikke vil sove i.. Hurra.. Lenke til kommentar
VarCon Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Prøv å legg vatten inn i huset og se om den går inn. Dersom den ikke gjør det så er det vel ikke så stor krise. Hamsteren går inn om den vil til slutt. Lenke til kommentar
VarCon Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Bra at det ordnet seg da Bare husk på å kose med den ofte slik at den ikke fortsetter å være redd. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Den biter meg når jeg prøver å kose med den, først sleiker den på hånda mi, som om det er mat, for å så bite svakt, og hardere og hardere. når jeg prøver å ta den opp løper den.. kl 02:15 våkner den, 02:16 løper den i hjulet, 02:18-02:30 holder den meg våken Lenke til kommentar
Right Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Det er jo et nattaktivt dyr, så det er kanskje smart å ikke ha buret på soverommet hvis det plager deg? Endret 5. juni 2009 av Right Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 Plager meg absolutt ikke, er ganske nattaktiv selv Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Er det hamster eller dverghamster du har fått? DH er mye villere enn en vanlig hamster, og ikke fult så lett å få de tamme. Hamsteren min som jeg hadde for noen år siden, la seg på rygg og hyyyylte de første dagene Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 Tror det er DH.. den er ganske liten, og ser sånn ut: Lenke til kommentar
Cortezz Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 det der er hvertfall en søt liten dverg. hadde 2 sånne en gang. ikke bra kombinasjon med katt i hus. får ikke håpe pappa ble altfor sint Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 Neida. Han begynte å snakke med meg igår han så på den idag og sa bare "æsj.." Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 La den være litt i fred i begynnelsen Og begynn med og la den spise av hånden din og slik før du letter den ut av buret og koser med den. Da blir den lettere tam. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå