Bllink Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Har begynt å ta litt sol no pga skal snart til syden og vil ikke bli så fort solbrendt. Tatt sol 3 ganger, og sola meg i sola ca 3timer i helga. Og problemet mitt er at det klør så innmari. Feks så er jeg litt rød på brystet, men det svir ikke, det klør. Og rødfargen var der før jeg begynte å klø. Jeg er redd sia en kompis av meg sa at di som klør etter å ha sola seg har større sjanse for å få hudkreft.. stemmer dette? Takker for alle svar Lenke til kommentar
dan882 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 har sikkert ikke hudkreft. sikker på at du ikke ble solbrent? eventuelt på kvisene/eksem greier? eller hatt hudpleieprodukt på samtidig Lenke til kommentar
Joseph_G Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 prøv smør deg med fuktighetskrem, mange har lett for å bli tørre etter at de har vært ute i sola\tatt solarium og det vil da begynne og klø, funker ikke det så vet ikke jeg Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Hehe, var vist en spøk han kom med.. Er ikke solbrendt nei, da skal no det svi, og jeg blir ikke rød før jeg klør meg.. Skal prøve med aloe vera og fuktighetskrem på Lenke til kommentar
Gjest Ytir Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 det kjedde me meg og, men forsvant itte 2-3 dagar, klødde som et helve**. flådde meg sjøl nesten Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Fekk faktisk svar fra mamsen på at det jeg har fått er sol eksem. Du ser det ikke, men det klør bare noe så inni helv****. Faktisk værre enn myggstikk! Hjelper med fuktighetskrem og aloe vera vist Lenke til kommentar
Joseph_G Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 no problem. anbefaler deg å smøre deg med "aloe fresh, body lotion" produkt av vaseline intensive care. det funker fett og smøre seg etter soling, huden blir fuktig igjen, og brunfargen holder bedre om du smører med aloe vera etterpå. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Okei, takker for råd Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Godt å sjå du har sunn skepsis til det å ta sol, eg trur neppe det er særleg bra. Og om du vart kvitt plagene dine så er det no betekningsverdig? Nei eg trur heller eg ville lagt meg i Tjernobyl nokre veker i staden. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Ja, det esje lurt å tulle med slikt, uten å ta plagene på alvor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå