Gå til innhold

BK: Usikker på hvilket utsnitt..?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo veldig subjektive saker, men jeg kaster inn noen meninger uansett. Om noe ser veldig merkelig ut er det nok fordi jeg er trøtt og ikke helt klarer å uttrykke meg ordentlig nå :)

Av de tre siste foretrekker jeg den med nokså normale, saturerte farger. Svart/hvitt-utgaven fungerte også helt greit, selv om jeg kanskje synes bakgrunnen burde hatt litt mer variasjon eller struktur for at ikke hele bildet skal bli noe ensformig. Den litt desaturerte utgaven ble jeg ikke helt komfortabel med; når det gjelder portretter foretrekker jeg ganske klart enten farger eller svart/hvitt, ikke en slags merkelig mellomting. Synes rett og slett folk ikke ser helt friske ut med sånne rare, bleike hudtoner.

Når det gjelder de tre første, med forskjellige utsnitt, er jeg mer usikker. Tror jeg foretrekker den nederste, den korteste av de rektangulære. Den kvadratiske er også fin, men den føltes litt vel tett. Den hadde nok fungert bedre for meg med litt mer plass i alle kanter, særlig øverst. Øynene er veldig fine, men det føltes litt ukomfortabelt å se på dem når de var så høyt oppe i bildet.

Når det gjelder alt annet (lys osv) finner jeg intet å pirke på. :)

Lenke til kommentar

Det er noe som skurrer med alle de tre første, øynene er for høyt oppe i bildet, og så nært er de det naturlige utgangspunkt å feste blikket ved.

Av de tre siste er det det første av dem som jeg liker best, selv om det "gløder" litt i overkant det også.

Endret av fcuk_IT
Lenke til kommentar

CS93; nei, om jeg skjærer bort mere mister jeg den fine V formen jeg får av kinnebeinene, og det blir litt lite plass til øynene også.

Synes bildet mister ganske mye trykk om jeg har øynene lengre ned jeg. Har ikke noe å gå på på akkurat denne filen, men har lignende bilder med øynene lengre ned; og liker det ikke mere enn jeg må, for å si det slik ,=)

Mye av gløden kommer jo av at jeg har brukt en veldig liten lyskilde, og en nice 'n shiny reflektor under. Blir pen glød i highlightsene av det. Og den er såklart forsterka litt i post.

Lenke til kommentar
CS93; nei, om jeg skjærer bort mere mister jeg den fine V formen jeg får av kinnebeinene, og det blir litt lite plass til øynene også.

Synes bildet mister ganske mye trykk om jeg har øynene lengre ned jeg. Har ikke noe å gå på på akkurat denne filen, men har lignende bilder med øynene lengre ned; og liker det ikke mere enn jeg må, for å si det slik ,=)

Mye av gløden kommer jo av at jeg har brukt en veldig liten lyskilde, og en nice 'n shiny reflektor under. Blir pen glød i highlightsene av det. Og den er såklart forsterka litt i post.

Ansiktet får en V-form uansett.

Dessuten - er det ikke meningne her å gi kritikk og tips videre? Da får du også tåle negativ kritikk.

Min mening er iallfall at du burde snudd kamera langre opp, så øynene var lenger ned.

Lenke til kommentar

Ville ha mistet toppen som går mere utover på V'en som kinnbeinene nå lager. Om jeg skal croppe bort hele den øredobben. Og som jeg sa får jeg også mye mindre plass til øynene.

Forskjell på å ikke tåle kritikk, og å ikke nødvendigvis være enig med alt man får av kritikk av random folk på internett. Kan ikke høre på alle sine meninger. Ihvertfall ikke om jeg selv er veldig uenig ,=)

Lenke til kommentar
Ville ha mistet toppen som går mere utover på V'en som kinnbeinene nå lager. Om jeg skal croppe bort hele den øredobben. Og som jeg sa får jeg også mye mindre plass til øynene.

Forskjell på å ikke tåle kritikk, og å ikke nødvendigvis være enig med alt man får av kritikk av random folk på internett. Kan ikke høre på alle sine meninger. Ihvertfall ikke om jeg selv er veldig uenig ,=)

Skjønner at V-formen forsvinner hvis du fjerner øredobben. Men jeg syns ikke at V-formen hadde blitt noe svekket hvis du hadde fått øynene lenger ned.

En annen ting jeg også kom til å tenke på: Burde ikke bakrunnen være hvit (jeg tilsikter de tre bildene nederst)?

Endret av CS93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...