Format71 Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Trenger noen gode ideer til hva jeg kan bruke min gamle compaq conserto til. Det er en 486/33 med 250MB harddisk og 16MB ram. Den er utstyrt med en sort hvit skjerm som er trykkfølsom (må bruke medfølgende pen). Det er verken nettkort eller infrarød på den, men er det noen som vet om det skal mye til for å kunne bruk den som en programmerbar fjernkontroll? Andre ideer? -Vegar Lenke til kommentar
crusade Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Hei Alt du trenger er en IR sender og girder. No er kanskje problemet at den maskina neppe har USB? Eg veit ikkje kor du kan få tak i noke annet enn USB sendere, så evnt ein overgang com-usb og ein usb sender kan vere løysinga. Tira fungerer fint via girder, og plugin for Tira i girder simulerer ein com-port, så det skal vel fungere greit å ta ibruk ein overgang, uten at eg har prøvd dette ut sjølv og kan garantere for noke. Med Tira og girder skal du i prinsippet kunne programmere inn og styre alt av Tv, video, stereo etc. No er plugin for Tira for tida under stadig utvikling og oppdatering, så sjølv om det kanskje er litt startproblemer med enkelete ting, er dette noke som vil ordne seg. mvh .runar [email protected] http://www.vendur.com Lenke til kommentar
skamor Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Trenger noen gode ideer til hva jeg kan bruke min gamle compaq conserto til. Det er en 486/33 med 250MB harddisk og 16MB ram. Den er utstyrt med en sort hvit skjerm som er trykkfølsom (må bruke medfølgende pen). Det er verken nettkort eller infrarød på den, men er det noen som vet om det skal mye til for å kunne bruk den som en programmerbar fjernkontroll? Andre ideer? -Vegar Hadde du hatt en bedre skjerm, kunne kanske dette vært .no: http://www.applefritter.com/hacks/duodigit...rame/index.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå