koots Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg sitter på flere gamle familie filmer på VHS og Hi8 kassetter som jeg gjerne skulle ha digitalisert. Jeg har en spiller som kan spille av begge typer kassetter, og det jeg lurte på er hva trenger jeg av utstyr og programmer for å koble spilleren til PC'en for å få digitalisert filmene. På skjermkortet til PC'en har jeg TV Out, DVI Out, Vanlig PC skjerm tilkobling og HDMI tilkobling. Av programvare har jeg Pinnacle Studio 12. Lenke til kommentar
torve Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg sitter på flere gamle familie filmer på VHS og Hi8 kassetter som jeg gjerne skulle ha digitalisert. Jeg har en spiller som kan spille av begge typer kassetter, og det jeg lurte på er hva trenger jeg av utstyr og programmer for å koble spilleren til PC'en for å få digitalisert filmene. På skjermkortet til PC'en har jeg TV Out, DVI Out, Vanlig PC skjerm tilkobling og HDMI tilkobling. Av programvare har jeg Pinnacle Studio 12. Du må ha ett TV-kort med video-inn. Er noe her som kan brukes. Ellers så kan du jo bruke ett digital videokamera eller harddisk\DVD-opptaker med analog-inn. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Du trenger f.eks. en slik: TerraTec Grabster 400 Det fins mange varianter av forskjellig merke og pris. Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg brukte lenge et tv-kort, men fant ut at en vanlig dvd-opptaker var det enkleste. Den jeg kjøpte hadde i tillegg en enkel redigeringsfunksjon slik at jeg lett kunne klippe bort det som ikke skulle være med. (de fleste har sikkert en slik funksjon) Sparte mye tid med en dvd-opptaker da jeg slapp å gå gjennom et redigeringsprogram på pc-en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå