Flakkmeister Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Holder det med et typisk ADSL abbonement med hastigheten: 704/128 hvis jeg skal: Spille over nettet Surfe på nettet Laste ned musikk Enkelte ganger laste ned filmer i forskjellige størrelser Holder det da? Har aldri hatt ADSL, men skal ha det! Syntes liksom 128 ut hørtes litt lite ut, men jeg vil ikke betale så alt for mye for det heller egentlig etter som jeg ikke har den største inntekten Takker for svar! Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Det ikke mange tenkter på er at p2p hander om å share. Og da er et kjipt å sitte i den andre enden med x mbit når sender bare har 128kbps. 704kbps, er sikkert greit det. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 til det du nevner holder linja helt fint for din del. Eneste aber er høy ping, noe jeg tror gjelder generelt for adsl. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Det ikke mange tenkter på er at p2p hander om å share. Og da er et kjipt å sitte i den andre enden med x mbit når sender bare har 128kbps. 704kbps, er sikkert greit det. Ikke hvis man bruker Kazaa, for der sitter flertallet i USA med ISDN eller Modem..... Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 JOda, dette holder lenge.... DEt viktigste er ikke hastigheten, men det faktum at det er en "fastlinje" Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 JOda, dette holder lenge.... DEt viktigste er ikke hastigheten, men det faktum at det er en "fastlinje" Lenke til kommentar
Battone Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 JOda, dette holder lenge.... DEt viktigste er ikke hastigheten, men det faktum at det er en "fastlinje" HALLO , dette holder lenge meg i r*** .... 128 kbps suger max, har man råd ev mulighet så få deg ihvertfall 704/704.... 8) 8) Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 JOda, dette holder lenge.... DEt viktigste er ikke hastigheten, men det faktum at det er en "fastlinje" HALLO , dette holder lenge meg i r*** .... 128 kbps suger max, har man råd ev mulighet så få deg ihvertfall 704/704.... 8) 8) Ikke alle har noe behov for den hastigheten UT. Fleste driver bare med nedlasting, og da er 704/128 greit nok. Å sende en mail i ny og ne går fint på 128. Lenke til kommentar
MaxPain Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 HALLO , dette holder lenge meg i r*** .... 128 kbps suger max, har man råd ev mulighet så få deg ihvertfall 704/704.... 8) 8) Du har tydeligvis studert de forskjellige adsl ja, merk deg ADSL alternativene som finnes, så om du kan finne ett adsl abonemang som har 704/704 hos en leverandør i norge, ja, så la oss andre få vite om det. Lenke til kommentar
Smal Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Hastigheten din holder i massevis til det meste... så lenge du ikke har planer om å sette opp noen webserver eller noe sånt som krever at du har en rask utlinje. husk at 704kb er 12,5 ganger så raskt som vanlig isdn... Dessuten skal du jo betale ganske mye mer for å få noe serlig raskere linje... men sørg for at du ikke kjøper noe abonoment med kvote, så du ikke kan laste ned mere enn så så mye i mnd.... :wink: :wink: Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Du har tydeligvis studert de forskjellige adsl ja, merk deg ADSL alternativene som finnes, så om du kan finne ett adsl abonemang som har 704/704 hos en leverandør i norge, ja, så la oss andre få vite om det. Så fint at noen vet bedre enn andre som vet best. ....og btw.: 704/704 blir i tilfellet PR. DEFINISJON en sdsl-linje... Til deg som startet tråden: Du kommer til å bruke laaang tid på å laste ned filmene du snakker om, men for øvrig burde det holde. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 HALLO , dette holder lenge meg i r*** .... 128 kbps suger max, har man råd ev mulighet så få deg ihvertfall 704/704.... 8) 8) Du har tydeligvis studert de forskjellige adsl ja, merk deg ADSL alternativene som finnes, så om du kan finne ett adsl abonemang som har 704/704 hos en leverandør i norge, ja, så la oss andre få vite om det. Nei, har ikke studert de forskjellige adsl linjene fordi jeg sitter på ei 100Mbit linje fra Uninett... Jeg bare vet hvor kjipt det er å laste ned fra ei 128 kbps linje.... Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Du kommer til å bruke laaang tid på å laste ned filmene du snakker om, men for øvrig burde det holde. Med mindre man tar seg råd til å legge opp fiber så kommer det til å ta tid, ja; helt korrekt. DSL er fortsatt en stein-gammel teknologi. Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 ....og btw.: 704/704 blir i tilfellet PR. DEFINISJON en sdsl-linje... Det skulle man kanskje tro, men SDSL og ADSL er to forskjellige standarder. Det er mulig å levere en symmetrisk linje, og fortsatt følge ADSL-standarden, og da er det strengt tatt en ADSL-linje, selv om den er symmetrisk. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Du kommer til å bruke laaang tid på å laste ned filmene du snakker om, men for øvrig burde det holde. Det er vel ikke noe problem om det tar 5 timer eller fem dager. Maskinen står og jobber jevnt og trutt. Det får no ta den tiden det tar. Ikke noe å stresse med. Som oftest er det ikke din hastighet inn som er problemet, men personen du laster ned fra sin hastighet ut. Derfor kan det gå tregt. Lenke til kommentar
Smal Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Du har tydeligvis studert de forskjellige adsl ja, merk deg ADSL alternativene som finnes, så om du kan finne ett adsl abonemang som har 704/704 hos en leverandør i norge, ja, så la oss andre få vite om det. Så fint at noen vet bedre enn andre som vet best. ....og btw.: 704/704 blir i tilfellet PR. DEFINISJON en sdsl-linje... Til deg som startet tråden: Du kommer til å bruke laaang tid på å laste ned filmene du snakker om, men for øvrig burde det holde. FEIL!! 704/704 er ikke nødvendig vis noen sdsl linje... SDSL står for symetric DSL Hvilket betyr at du har full duplex, Men du kan også ha en 704/704 adsl (asymetisk).. noe som halv duplex noe som gjør at hvis du sender med max hastighet vil du ikke kunne mota med full hastighet samtidig...... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Halv duplex vs full duplex har, litt upresist, vissnok ikke noe med hvorhvidt du bruker adsl eller sdsl. Se her for en diskusjon om halv og full duplex. Lenke til kommentar
pekle Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 FEIL!! 704/704 er ikke nødvendig vis noen sdsl linje... SDSL står for symetric DSL Hvilket betyr at du har full duplex, Men du kan også ha en 704/704 adsl (asymetisk).. noe som halv duplex noe som gjør at hvis du sender med max hastighet vil du ikke kunne mota med full hastighet samtidig...... Uffda.. Lenke til kommentar
Smal Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 ....og btw.: 704/704 blir i tilfellet PR. DEFINISJON en sdsl-linje... Det skulle man kanskje tro, men SDSL og ADSL er to forskjellige standarder. Det er mulig å levere en symmetrisk linje, og fortsatt følge ADSL-standarden, og da er det strengt tatt en ADSL-linje, selv om den er symmetrisk. hvordan kan du få en symetrisk linje ut av en adsl linje.... veit du egentlig hva adsl står for???? Asymetric dsl...... det vil si at den er asymetrisk og ikke symetrisk.... hvis man derimot skal ha adsl som har lik far begge veier samtidig må man gå over på en sdsl linje.... symetric dsl....... Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 hvordan kan du få en symetrisk linje ut av en adsl linje.... veit du egentlig hva adsl står for???? Ja, og i tillegg vet jeg til en viss grad hvordan det virker. ADSL har to kanaler, en symmetrisk, full dupleks kanal, på opptil ca 500 - 700 kbit/s, og en som bare går den ene veien, men som kan være mye raskere. Dersom man ikke bruker kanalen som bare går den ene veien, står man igjen med en symmetrisk linje. Ulempen er at man ikke kan få så høy hastighet som om man i stedet brukte SDSL-utstyr. Egentlig er oppdelingen i kanaler mer kompleks, men det er ikke relevant for forståelsen i dette tilfellet. Du kan lese mer her: http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/ci...to_doc/adsl.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå