Dan Henning Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Hei! Kjøpte meg en bærbar for 2 uker siden, dette var en Acer 5810T hos Elprice. Fikk ny pc, som erstatning for den forrige pc en som jeg hadde var blitt ødelagt. Når jeg kjøpte ny pc, var jeg veldig obs på at denne skulle takle: - Vise filmer gjennom HDMI-kabel på en Samsung 40" - Kunne takle å kjøre musikkprogram i bakgrunnen, mens man spilte spill som ikke krever altfor mye ressurser (F.eks. Counter-strike, Battlefield: Heroes, etc). - Kunne takle å ha flere "tabs" gående i en nettleser. Ble lovet av betjeningen at siden min pc har de speccsene den har, så skulle dette aldri være noe problem. Men den har siden jeg fått den vært ett konstant problem: - Prosessoren har bare 1 kjerne, noe som gjør at den konstant(!) jobber på 100%, som også fører til at den henger seg til stadighet, når flere prosesser prøver å operere samtidig. - Bare tanken på å se 720p filmer, får pc en til å hakke som en 70 åring med kols. - Battlefield: Heroes må kjøres på minimale systemressurser, samt Counter-strike kan jeg bare glemme. OpenGL var en veldig traumatisk opplevelse for pcen, som krasjet så å si bare med tanken. - Selv når jeg bare operer med å kjøre minimalt med prosesser og bare ett program, så kan den finne ut at det blir for mye å jobbe med, og dermed begynne sin fantastiske "Jeg streiker! Dette er for mye for meg" - Treghet på usb mus er heller ikke noe nytt, har Mx518 og G5. Og selv med og uten programvare så har de en tendens til å bli trege. Det finnes sikkert mye mer som er provoserende med maskinen, men hva jeg lurer på, er om jeg på noen som helst måte har rettigheter til å få byttet inn maskinen min, mot en som faktisk fungerer til de kravene jeg satte for betjeningen som tilbød meg denne bærbare? Ps. Dette er ikke en "jeg misliker Elprices service" post. Faktisk er jeg svært fornøyd med den servicen Elprice yter, men jeg lurer på hvilket rettigheter eller normer som jeg har eller som er normale. Vil i tillegg si at plussidene med pcen finnes også: +8t på batt(!), takler overføring av skjermbildet til tven relativt bra (ihvertfall i forhold til hvordan den takler alt annet), fin å se på, fint og enkelt tastatur, mye plass. Dette er pcen som det er snakk om: Acer Aspire 5810T SU3500 C2S 4GB Acer Aspire 5810t er fra den nye Timeline serien. Dette er en bærbar PC for deg som vil ha en fullspekket bærbar PC til hjemmebruk. Acer Aspire 5810t er en godt utstyrt laptop med både dedikert grafikk og masse minne. Acer Aspire 5810t har blant annet LED skjermog nyeste CPU teknologi som gir ekstremt god batterikapasitet Spesifikasjoner: Prosessor: Intel SU3500 C2S Skjerm : 15,6" HD 1366 x 768, Acer CineCrystal™ LED-backlit TFT LCD Minne : 4 GB (2 x 2048MB)DDR2 Minne NB: Kun ca. 3070MB RAM vil være synlig i Windows da skjermkortet allokerer internminne for optimal ytelse. Harddisk : 500 GB Harddisk Chip-set : Mobile Intel® GS45 Express Chipset Grafikk : Intel® GMA 4500MHD med 64MB/1759 MB RAM, støtter DirectX® 10 Optisk enhet : DVD - Brenner og Leser Lydkort : Optimalisert andre generasjons Dolby Sound Room® Batteri : 6 Celler Eksterne porter : Port for ekstern skjerm, ekstern mikrofon, og høretelefon, 4 USB 2.0 porter, HDMI™ port med HDCP support Nettverkskort : 10/100/1000 Mbit nettverkskort,Trådløst 802.11g/n WLAN, Blåtann Tastatur : Tastatur med media kontroll knapper Vekt : Ca 2,4 KG Fingeravtrykksleser: Nei Programvare : Windows VISTA (Norsk, Dansk, Engelsk), Antivirus Trial versjon (60 dager fri bruk), NTI Media Maker™, Acer Arcade™ Deluxe, Adobe Acrobat Reader, On-line User Guide Garanti : 1 års garanti (ikke på batteri) Support : 800 84 880 (09:00 – 17:00) Multimedia : 5 i 1 kortleser for (SD™, MMC, MS, MS PRO, xD)0.3MP Orbicam - Web kamera integrert Endret 2. juni 2009 av Jolly Roger Lenke til kommentar
darket Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Vil nå påstå at du ikke får returnert pcen med mindre du tar en diskusjon på elprice.. Har tross alt gått noen uker også.. Men det var jo kanskje feil av selger å si det han gjorde, for denne pcen er i litt spinkleste laget for deg. (ord mot ord, forbruker taper ofte i disse sakene desverre) Du må opp i prisklasse for å få noe som kan gi deg den ytelsen du trenger i henhold til dine behov.. EDIT: Skjermkortet er trolig for svakt til å kjøre spill samtidig som resten.. Endret 2. juni 2009 av darket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå