Ijurichi Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Er dette bra? Noe jeg burde endre på? kabler jeg trenger ? Hovedkort - Asus p6t Delucxe V2 X 58 Prosseor(elns) - Intel Core i7 920 Os disk - OCZ 64GB SSD 2,5" S-ATA II Disk nr 2 -Hitachi Deskstar 7K1000.B 1TB SATA2 Kabinett - Antec Nine Hundred Two Black Ram - Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6 GB OS - Microsoft Windows Vista Ultimate SP1 ASUS GeForce GTX 275 896MB Corsair Strømforsyning 750W Optiarc/NEC Blueray og DVD brenner Noctua NH-U 12p SE 1366 CPU Pris ca 16.700 ++ Max pris 17.500 kr. ALLE delene er valgt etter egne meninger.. og litt innspill fra andre tråder her:) MEn dette er det jeg har kommet frem til så.. vis noen har noe forslag til kabler elns jeg trenger.. og til andre deler. Jeg skal også ha en sånn greie at netshop bygger pcen får meg.. (gjerne noen meninger med dette og hvordan det gjøres) Jeg satser på at det holder med den kjølinga i Antec og en Nocuta vifta som CPU kjøler. Lenke til kommentar
x3m_pl4yer Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Hei Mathias! Kabler skal du ikke tenke på, de følger med komponentene. Er veldig nysjerig på hva du skal bruke PC-en din til, for 17000kroner er utrolig mye penger(mener nå jeg). Før jeg vet hva du skal bruke PC-en til kan jeg kommentere litt på hva du har valgt ut og hva JEG hadde byttet ut. Det første jeg ville byttet ut er ssd disken. Du kan se på Intel X25-M 80 GB SSD som er det råeste du finner nå. 1000,- dyrere, men skal du være kongen så skal du være kongen. Jeg ville droppet Vista og spart 1000,- og brukt W7(Windows 7), det er gratis et år fremover og er et veldig godt opperativsystem. Hvis du skal ha et skjermkort rundt 2000,- klassen ville jeg gått for 4890, men det blir mer smak og behag tror jeg. Er det noen hensikt at du skal kjøpte CPU-kjøler? Skal du klokke? For hvis ikke så fungerer den stock-vifta som følger med prossesoren ypperlig! Ville også byttet ut hardisken din med et annet merke, Samsung spinpoint er gode. Har du en skjerm? Men før jeg skriver noe mer vil jeg vite litt hva du skal bruke PCen til? x3m_pl4yer Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Hei Mathias! Kabler skal du ikke tenke på, de følger med komponentene. Er veldig nysjerig på hva du skal bruke PC-en din til, for 17000kroner er utrolig mye penger(mener nå jeg). Før jeg vet hva du skal bruke PC-en til kan jeg kommentere litt på hva du har valgt ut og hva JEG hadde byttet ut. Det første jeg ville byttet ut er ssd disken. Du kan se på Intel X25-M 80 GB SSD som er det råeste du finner nå. 1000,- dyrere, men skal du være kongen så skal du være kongen. Jeg ville droppet Vista og spart 1000,- og brukt W7(Windows 7), det er gratis et år fremover og er et veldig godt opperativsystem. Hvis du skal ha et skjermkort rundt 2000,- klassen ville jeg gått for 4890, men det blir mer smak og behag tror jeg. Er det noen hensikt at du skal kjøpte CPU-kjøler? Skal du klokke? For hvis ikke så fungerer den stock-vifta som følger med prossesoren ypperlig! Ville også byttet ut hardisken din med et annet merke, Samsung spinpoint er gode. Har du en skjerm? Men før jeg skriver noe mer vil jeg vite litt hva du skal bruke PCen til? x3m_pl4yer Han har selv skrevet i topicen "GamingPc17Tusen" da tenker jeg vel at det skal være spilling PCen hovedsaklig skal brukes til.. ? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Ser greit ut, men du kan muligens få bedre. Når det gjelder NetShop sin "bygging av valgte komponenter" så er det såvidt greit nok. Jeg er dog skeptisk til at de vil montere store CPU kjølere, dette grunnet fare for at CPU kjøleren skal bli ødelagt eller ødelegge hovedkortet rundt CPU sokkelen under transport. Slike store CPU kjølere trenger ofte også en bakplate under hovedkortet. (finnes selvsagt unntak) Så om du må nontere denne selv, vil du ende med å måtte demontere halve bygget for å få denne på plass. Jeg vil dermed si at det beste er å få den ferdig bygget som komplett maskin, eller bygge maskinen selv fra bunn av. Forslag til ferdig bygget PC: Komplett Gamer - New generation Antec Nine Hundred Two Black Miditower Corsair Powersupply 750W Asus P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366 Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920 HIS Radeon HD 4890 1GB GDDR5 USB2 multikortleser 3.5" sort Samsung DVD±RW burner, SH-S223B OCZ Solid Series SATAII 2.5" SSD, 60GB OCZ 2.5” to 3.5” Mounting Bracket SSD Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2 MS Win Vista Home Premium Norsk 64-bit Pris: 14818 kroner. Som mus og tastatur, har du en av disse pakkene: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=443297 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=443086 Lenke til kommentar
Ijurichi Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Hei Mathias! Kabler skal du ikke tenke på, de følger med komponentene. Er veldig nysjerig på hva du skal bruke PC-en din til, for 17000kroner er utrolig mye penger(mener nå jeg). Før jeg vet hva du skal bruke PC-en til kan jeg kommentere litt på hva du har valgt ut og hva JEG hadde byttet ut. Det første jeg ville byttet ut er ssd disken. Du kan se på Intel X25-M 80 GB SSD som er det råeste du finner nå. 1000,- dyrere, men skal du være kongen så skal du være kongen. Jeg ville droppet Vista og spart 1000,- og brukt W7(Windows 7), det er gratis et år fremover og er et veldig godt opperativsystem. Hvis du skal ha et skjermkort rundt 2000,- klassen ville jeg gått for 4890, men det blir mer smak og behag tror jeg. Er det noen hensikt at du skal kjøpte CPU-kjøler? Skal du klokke? For hvis ikke så fungerer den stock-vifta som følger med prossesoren ypperlig! Ville også byttet ut hardisken din med et annet merke, Samsung spinpoint er gode. Har du en skjerm? Men før jeg skriver noe mer vil jeg vite litt hva du skal bruke PCen til? x3m_pl4yer Vel, Det med W7 og CPU kjølern er ikke så viktig:) Ja, jeg har 1 skjerm. Jeg skal bruke pcen min til Lekser, surfe, spille spill litt fremover i fremtiden.. og alt man pleier og gjøre:) leke litt med photoshop osv.. Lenke til kommentar
x3m_pl4yer Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Hei Mathias! Kabler skal du ikke tenke på, de følger med komponentene. Er veldig nysjerig på hva du skal bruke PC-en din til, for 17000kroner er utrolig mye penger(mener nå jeg). Før jeg vet hva du skal bruke PC-en til kan jeg kommentere litt på hva du har valgt ut og hva JEG hadde byttet ut. Det første jeg ville byttet ut er ssd disken. Du kan se på Intel X25-M 80 GB SSD som er det råeste du finner nå. 1000,- dyrere, men skal du være kongen så skal du være kongen. Jeg ville droppet Vista og spart 1000,- og brukt W7(Windows 7), det er gratis et år fremover og er et veldig godt opperativsystem. Hvis du skal ha et skjermkort rundt 2000,- klassen ville jeg gått for 4890, men det blir mer smak og behag tror jeg. Er det noen hensikt at du skal kjøpte CPU-kjøler? Skal du klokke? For hvis ikke så fungerer den stock-vifta som følger med prossesoren ypperlig! Ville også byttet ut hardisken din med et annet merke, Samsung spinpoint er gode. Har du en skjerm? Men før jeg skriver noe mer vil jeg vite litt hva du skal bruke PCen til? x3m_pl4yer Han har selv skrevet i topicen "GamingPc17Tusen" da tenker jeg vel at det skal være spilling PCen hovedsaklig skal brukes til.. ? Om han skal spille CS for å ta det helt på kanten, er ikke dette vel litt overkill? Jo, jeg prøver bare å finne en PC som vil være til hans bruk uten at det er for overkill. Jeg er sikker på at jeg kan sette opp en PC til 10000,- som vil gi han samme opplevelsen som en PC til 17000,- Btw, ganske så unnødvendig post av deg. Lenke til kommentar
x3m_pl4yer Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) I mine ører høres det ut som PC til 17000,- der bruksmålet ditt består av litt lekser,surfing og gaming er overkill. Har du lest Anbefaling: Komponenter til Stasjonær PC (ros for det Agentspoon), utrolig gode anbefalinger som er satt opp av opptil flere flinke PC kyndige her på forumet. En av PCene du bør ta et ekstra øye på er: 2# The Conquerer. Jeg sitter med så og si lik PC selv og er utrolige fornøyd. Har enda ikke spilt et spill jeg ikke kan kjøre på full pupp. PCen kommer på rundt 6000,- mer eller mindre og mener det er et veldig godt kjøp! Håper du finner noe lærerikt og håper du tenker deg veldig godt igjennom hva du kjøper, impulv kjøp er sjeldent det smarteste. Endret 2. juni 2009 av x3m_pl4yer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå