Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har jeg unormalt tørr tunge?

Gjest Gjest 14

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest 14

Heisann. Jeg har et litt merkelig spørsmål. Hvis du bøyer tungen din oppover og "slikker din egen tunge" (vanskelig å forklare), hvordan skal den da kjennes ut? Min kjennes litt tørr og "sandpapiraktig" ut, og jeg har alltid lurt på om dette er normalt. Jeg tror jeg lider av dårlig ånde, og jeg får ofte et tynt belegg på tungen, selv om jeg pusser den som besatt.

Dette ble kanskje et litt rart spørsmål, men det har alltid irritert meg, så det hadde vært greit å finne ut om det var normalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest 14

Det skal da ikke være noe galt med det? Dessuten har jeg en tannbørste med egen "tungepusser" på baksiden. Men kan du ikke heller svare på spørsmålet? ;)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest 14

Takk for svar! :) Kan jeg tolke ut i fra innlegget ditt at problemet mitt er unormalt? Jeg sliter ikke så mye med spyttmangel og slikt, det er bare at denne tungen føles litt rar ut. Jeg syntes det er litt flaut å spør moren min om å kjøpe medisiner til meg, så jeg vil helst unngå det.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest 14

Jeg vil helst ikke ta noen medisiner for det. I første omgang vil jeg bare vite om problemet mitt er unormalt, og eventuelt hvordan tungen egentlig skal føles ut :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest 14

Vær så snill folkens. Det er ikke verre enn å prøve å bøye deres egen tunge og skrive hvordan den kjennes ut. Jeg vil bare vite om det er normalt!

Lenke til kommentar
Gjest Gjest 14

TAKK! Det er akkurat slik jeg har set selv, både når det gjelder tørrhet og belegg. Tungen min er ikke knusktørr, det er bare litt friksjon som du sier. Noen flere? :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest 14

Kan du se for deg noe flauere enn et klinescenario der pluselig kvinnen sier "Herregud, så tørr tunge du har!"? :p

Lenke til kommentar
Gjest Gjest 14

Jeg pusser også tennene og tungen hver morgen og kveld uten å bli kvitt belegget... Eller, det går nesten bort, men det kommer fort tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...