-Serenity- Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg er høyrehendt samtidig som jeg er venstrefot. Har denne "kryss-tilstanden" noe medisinsk navn? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Beklager at jeg spør, da dette er off-topic, men det er på grunn av uvitenhet... ... hva betyr det å være venstrefot? Har det noen praktisk betydning? Hvordan vet man hva man er? Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Vil vel tro at du finner det ut rimelig fort hvis du spiller fotball. Forskjellen ved å skyte med venstre og høyre bein feks. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Jepp. Jeg er også på denne måten, jeg skriver og slikt med høyrehånd men når jeg skal spille fotball e.l. skyter jeg best med venstre fot. Endret 18. juli 2011 av Sitronsaft Lenke til kommentar
Emberley Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Kammerat av meg er omvendt - Skriver og greier med venstre, skyter med høyre. Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg kan skrive og spille med begge hendene! Hva kalles det igjen? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Superkrefter..? Egentlig rart hvor mye det fins et ord for. Lenke til kommentar
H.Eye Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg kan skrive og spille med begge hendene! Hva kalles det igjen? Ambidextrous Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg er høyrehendt samtidig som jeg er venstrefot. Har denne "kryss-tilstanden" noe medisinsk navn? Uttrykket Kryssdominans brukes i alle fall når øye og hånd er "krysset". Selv er jeg høyrehendt, men med dominerende venstreøye, og jeg har derfor vent meg til å skyte (med våpen, ikke fotball...) "venstrehendt". Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 For min del skriver jeg med høyre, sparker fotball med venstre, står på snowboard "goofy-style" (høyrebenet frem) og har dominerende høyreøye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå