Alpha_Male Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Budsjett: 10 000 +/- Størrelse: 40-42'' sitter rundt 2 m ifra Spesifikasjoner: LCD, FullHD og 3 x HDMI (DVI/VGA, USB og RiksTV-godkjent er et pluss) Bruksområde: Film, PS3, XBOX 360 og PC. Er filmentusiast, derfor er god bildekvalitet veldig viktig. En del avspilling av video (spesielt blu-ray filmer) skjer fra PCen. Kommer sikkert til å bruke PCen til å surfe på nettet o.l. også. Kommer også til å spille en del PS3 og XBOX 360, mens PC spilling skjer på en egen skjerm. Takker for alle bidrag! Endret 2. juni 2009 av Alpha_Male Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Panasonic G10 Samsung B6 serien Endret 2. juni 2009 av Bava Lenke til kommentar
Alpha_Male Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Har sett litt på diverse tester nå og sett meg ut Samsung LE40A676. Best i test i Lyd & bilde 08/08. De testet LE40A656, eneste forskjellen mellom 656 og 676 er at 676 har innebygget MPEG-4 tuner godkjent av RiksTV som bare er et pluss. Til 6995 hos komplett føler jeg at det er et røverkjøp! Noen innvendinger? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Har sett litt på diverse tester nå og sett meg ut Samsung LE40A676. Best i test i Lyd & bilde 08/08. De testet LE40A656, eneste forskjellen mellom 656 og 676 er at 676 har innebygget MPEG-4 tuner godkjent av RiksTV som bare er et pluss. Til 6995 hos komplett føler jeg at det er et røverkjøp! Noen innvendinger? B6 er en god oppdatering av A6 serien. Blant annet er det et helt nytt og meget bra 100hz system. Når det er sagt så er A6 en bra tv... Lenke til kommentar
Torulv Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Samsung leverer godt med input lag, noe du ikke vil ha hvis du liker å spille. Lenke til kommentar
Alpha_Male Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Samsung leverer godt med input lag, noe du ikke vil ha hvis du liker å spille. Ok, hva anbefaler du da? Har sett en del på Sony KDL-40V4000 også, er det et bedre valg for meg? Endret 3. juni 2009 av Alpha_Male Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Samsung leverer godt med input lag, noe du ikke vil ha hvis du liker å spille. Har ikke det blitt fikset med firmware oppdatering? Merker ingenting på min A656. Lenke til kommentar
Alpha_Male Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Og du spiller en del PS3? Hvilke spill evt. og er du en hardcore gamer? Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 http://www.sony.no/comparison/kdl40v4000k/kdl40l4000k 40V4000 og 40L400 er samme tv'en, men V har 3xHDMI og optisk lydutang i tillegg.. Er det verdt 1500kr ekstra for deg så ville jeg gått for V4000, men mistenker at A676 er en smule bedre A676 koster i tillegg 3-400kr mindre enn V4000(ihvertfall frem til tilbudet på komplett år ut ca. 7. januar), og den har litt ekstra innganger etc.. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Etter hva jeg har hørt sliter 40V400 veldig med lag, usikker på om det var input eller ikke, men bare noe jeg har hørt og har ingen erfaringer med tven selv. Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Det er ihvertfall helt feil.. Var hos Sony store i dag og kikka på tv'er, testa 40V4000 med dig tv, ps3, dvd med HDMI og bluray via ps3.. Ikke antydning til lagg overhodet, og forøvrig bra bilde til å koste 6-7k.. Men kunne vært bedre! Jeg personlig ville gått for en A676 Lenke til kommentar
Torulv Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Selv om Samsung nok leverer beder bildekvalitet krever også dette flere kalkuleringer av maskinvaren i skjermen. Hadde Samsung lagd gamerversjoner av skjermene, med noe raskere bildeprossesering, hadde jeg nok gått for en. Nå skal jeg ikke skryte på meg teknisk innsikt jeg ikke har, men jeg kan prøve å gi deg en grei oppdatering når jeg tar turen til stavanger og sandnes, forhåpentligvis i morgen, for å se hva jeg selv synes om de modellene som er tilgjengelige. Kommer blandt annet til å gå innom det nylig åpnede Sony Centeret, Hifi-klubben og mest sannsynelig noen elektronikk-kjeder. Selv har jeg prøvd å orientere meg på hvilke modeller som best dekker mine behov for ytelse og pris og holder fåreløbig en liten knapp på Sony; kdl-4000/4500/5500 og alle de forskjellige versjonene. Hadde slått til med en gang på 4500 om det ikke var for at prisen enda er litt høy og at noen skjermer kommer med for mye clouding/backlight. 5500 har vist også problemer samt høyere input lag enn hva Sony er kjent for. dessuten kommer Sony uten glinsende skjerm i motsetning til Samsung. JO ARE: Spiller du i "game mode"? Ser at 656 ikke har for store problemer med input lag etter firmware update. jeg leser også at "But there is another method to improve the input lag. If you use HDMI2 you have to rename it to "PC". Then it is like VGA with a very less input lag. But that works only with HDMI Port2." Du kan jo ta et par søk Alpha_male om bruk av hdmi2 også er brukbart med tanke på 40A676. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Selv om Samsung nok leverer beder bildekvalitet krever også dette flere kalkuleringer av maskinvaren i skjermen. Hadde Samsung lagd gamerversjoner av skjermene, med noe raskere bildeprossesering, hadde jeg nok gått for en. Nå skal jeg ikke skryte på meg teknisk innsikt jeg ikke har, men jeg kan prøve å gi deg en grei oppdatering når jeg tar turen til stavanger og sandnes, forhåpentligvis i morgen, for å se hva jeg selv synes om de modellene som er tilgjengelige. Kommer blandt annet til å gå innom det nylig åpnede Sony Centeret, Hifi-klubben og mest sannsynelig noen elektronikk-kjeder. Selv har jeg prøvd å orientere meg på hvilke modeller som best dekker mine behov for ytelse og pris og holder fåreløbig en liten knapp på Sony; kdl-4000/4500/5500 og alle de forskjellige versjonene. Hadde slått til med en gang på 4500 om det ikke var for at prisen enda er litt høy og at noen skjermer kommer med for mye clouding/backlight. 5500 har vist også problemer samt høyere input lag enn hva Sony er kjent for. dessuten kommer Sony uten glinsende skjerm i motsetning til Samsung. JO ARE: Spiller du i "game mode"? Ser at 656 ikke har for store problemer med input lag etter firmware update. jeg leser også at "But there is another method to improve the input lag. If you use HDMI2 you have to rename it to "PC". Then it is like VGA with a very less input lag. But that works only with HDMI Port2." Du kan jo ta et par søk Alpha_male om bruk av hdmi2 også er brukbart med tanke på 40A676. Nei spiller ikke i game-mode, spiller i stanard-mode eller hva det heter. Lenke til kommentar
Alpha_Male Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Takk for gode svar, skal sjekke ut det der med HDMI2 Torulv. Får feriepenger den 10 så skal bruke tiden min godt til å finne den rette tven, men foreløpig har jeg en knapp på 676. Lenke til kommentar
Torulv Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hei. Jeg gikk til innkjøp av en Sony 40Z4500 for noen timer siden simpelten fordi den har scoret bra på alle tester og har ekstremt lav input lag. prisen er i høyeste laget men gjengjeldes også i at jeg får det jeg vil ha og bruker mindre tid på å sortere ut alle de dårlige og gode sidene ved billigere modeller. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hei. Jeg gikk til innkjøp av en Sony 40Z4500 for noen timer siden simpelten fordi den har scoret bra på alle tester og har ekstremt lav input lag. prisen er i høyeste laget men gjengjeldes også i at jeg får det jeg vil ha og bruker mindre tid på å sortere ut alle de dårlige og gode sidene ved billigere modeller. fortell gjerne litt senere hvordan du er fornøyd med tven litt spennende om hvor mye clouding denne tven har (siden den er svindyr bør den ha minimalt?) Lenke til kommentar
Torulv Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 ja, skal bli spennende. Oppdaget i går også at netonnet hadde satt ned modellen med 1000 kroner mer en netshop så jeg avbestilte å sparte en tusing. fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå