Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bli bedre kjent med ei jente!

Gjest Gutten18

Anbefalte innlegg

Gjest Gutten18

Heisann!

Det har seg slik at jeg er blitt dumpet av "jenta i mitt liv". Ja, jeg trodde vel det når jeg svevde på det værste på skyene. Men nok om det, poenget av å nevne dette er nettop bestevenninda til eksen min:

Bestevenninda har jeg kjent hele livet mitt omtrent, og jeg syntes det liksom er noe spesielt med det. Vi har gått på samme barnehage og samme ungdomsskole(samme klasse), samt siste året på videregående da jeg går påbygg. På slutten av ungdomsskolen på en avslutningstur så fikk vi en god tone, og vi snakket om mye rart. Husker vi lå ganske close og snakka hele natta.

Fikk høre av eksen min når vi var sammen at bestevenninda hadde likt meg, noe som også er en bekreftelse på hva jeg trodde. (Dette er litt burn for min eks, dog... muha)

Vi fortsatte å ha god kontakt over sms, men grunnet at hun skulle til USA ett år så ble det liksom ikke noe mer kontakt. Jeg ble sammen med bestevenninda hennes(eksen min) et halvt år senere. (De var vel ikke bestevenninder på den tiden, dog)

Så, etter at eksen min slo opp, så har jeg fått opp øynene litt. Jeg er typen som digger å ha ei jente å være sammen med, ei jente å dele opplevelser med, og ikke minst gleder. Samt en som klarer å dra meg i riktig retning. Det er utrolig koselig med kjæreste, og jeg føler meg nesten avhengig av det.

Jeg tenkte å gjenopprette kontakten jeg hadde med bestevenninda til eksen min. Jeg fikk god kontakt med henne på en fest, og jeg fikk et ja til en kinotur en dag, som desverre ble spolert av eksen min. Istedet kjørte jeg henne hjem fra skolen, og vi satt i mange timer og snakka om mye og mangt i bilen min. Hun sa i ettertid at hun skjønte ikke hvordan tiden kunne gå så fort, og det samme tenkte jeg. Det virka mer som 1 time.

Uansett, hun har vist interesse for å klare å gjennomføre en kinotur en dag. Vi bor litt unna nærmeste kino, så vi må ta en tur på rundt 30-40 min for å nå den.

For å forklare denne jenta litt:

Hun har hatt mange som er interessert i henne, men hun er overhode ikke interessert i dem. Hun vil gjerne være kompis med dem, men ikkenoe mer. Jeg har hjulpet henne ut av en slik greie med en fyr som absolutt ikke klarte å ta et nei for et nei. Hun har vært med en annen på kino i det siste, og han er virkelig forelska i henne, men hun har ikkenoe til overs for han når det gjelder følelser. Jeg føler at jeg må trå veldig forsiktig her, for å ikke bli stempla som enda en av de som "prøver seg" men ikke får napp hos henne.

Hun har fortalt meg utrolig mye om ting og tang ang eksen min, som jeg har trengt å vite

Det virker som hun er typen som sitter mye inne og trives godt i sitt eget selskap. (Ser på serier, filmer osv mye) Slik er jeg også.

I statene så var hun sammen med en nedi der, og hun drog til Norge igjen midt i forholdet. De måtte jo splittes, men det virker som hun går rundt og venter på å kunne fortsette det hun hadde med han. Hun har også fortalt meg at han er sammen med person nå for tida, så det virker ikke ut som han gidder å vente.

Jeg tar gjerne imot tips fra dere til hva jeg skal gjøre og ikke gjøre i denne sammenhengen. Jeg hadde aldri vært interessert i henne på måten jeg er nå om jeg ikke hadde fått de signalene jeg har fått. Men, det kan dog være en av de signalene hun har tidligere gitt til de andre som ikke fikk napp, så jeg føler jeg må være forsiktig. Jeg orker ikke å drite meg ut, så jeg tar ett steg av gangen.

Som sagt, tar imot tips! Hva bør jeg gjøre? Jeg vil gjerne at dette skal gå veien, for å si det slik....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt spesiell situasjon du har kommet opp i.

Jeg snakker nå ut ifra egne efaringer så om du vil bruke min efaring eller ikke er opp til deg. :)

Jeg ville trådd forsiktig frem og prøvd på en diskre måte å få samme kontakt med henne som du hadde på slutten av ungdomskolen.

Hint forsiktig frempå at du har savnet slike stunder sammen med hun og følg veldig nøye med på hva reaksjoner hun får når du forsiktig hinter frempå. Hvis hun ikke reagerer så kan det bety at hun ser på deg som enn meget god venn, hvis hun reagerer på en meget positiv måte kan det bety noe mer, men for all del, ta deg god tid.

En måte å sjekke om hun liker deg er å følge med på kroppen hennes, imiterer hun dine bevegelser så tyder det på at hun er interresert.

(Alt etter hvor moden hun er, modne jenter har en tendens til å gjenta bevegelser for å hinte at de er interreserte)

Håper du får henne til slutt. :) Lykke til! ;)

Lenke til kommentar

Veldig enig med pwned. Jeg er jente selv, og dersom mine beste venninner har vært sammen med en gutt vil han aldri være kjærestemateriale i mine øyne. Det betyr derimot ikke at det gjelder for venninnen din! :-)

Jeg tror at du i første omgang burde fokusere på å opprettholde kontakten med henne, og i det minste sørge for at det ikke ender opp som et sms/msn-forhold. Ikke ha for store forhåpninger, og ta en dag av gangen. Vær litt varsom! Dersom du på et tidspunkt skulle fortelle henne oppriktig hva du føler må du godta svaret hennes uansett hva det blir. Dersom du ikke godtar et nei, kan du risikere å ødelegge vennskapet også.

Slik jeg ser det tyder det på at hun har et godt øye til deg, enten det er som venn eller noe mer. Ellers hadde hun ikke kastet bort tid på kino eller laange samtaler i bilen. Håper det ordner seg for deg, LYKKE TIL :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...