amll Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Hei Jeg går siste året på ungdomsskolen, og til neste år har jeg søkt på allmenn, - studiespesialisering, hvor jeg skal gå på i tre år. Jeg har lyst til å jobbe som sykepleier, og må da gå på sykepleierhøyskolen. Er det noen som vet hvor lenge man må gå på skole der? Er det mye hardt arbeid? Er sykepleier bra lønnet jobb? Og må man ha bra karakterer for å komme inn dit? Takker for alle svar : ) Lenke til kommentar
1503 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Her er en lenke til sykepleierstudiet ved Universitetet i Agder. Studiet varer i tre år. Poenggrensen for å komme inn i Kristiansand var 44 poeng ifjor, hvilket vil si at du må ha et karaktersnitt på 4,4 fra videregående dersom du ikke har noen tilleggspoeng for realfag. Startlønnen for en sykepleier er ifølge jobbfeber.no litt over 300000 i året. Man kan også få høyere lønn, avhengig av hvor og når man jobber osv. Lenke til kommentar
amll Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Her er en lenke til sykepleierstudiet ved Universitetet i Agder. Studiet varer i tre år. Poenggrensen for å komme inn i Kristiansand var 44 poeng ifjor, hvilket vil si at du må ha et karaktersnitt på 4,4 fra videregående dersom du ikke har noen tilleggspoeng for realfag. Startlønnen for en sykepleier er ifølge jobbfeber.no litt over 300000 i året. Man kan også få høyere lønn, avhengig av hvor og når man jobber osv. Ok, takk, dette var virkelig til hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå