Gå til innhold

Flytta hjem fra USA - hvordan få iPhone 3g over fra at&t til mitt norske abonnement?

Anbefalte innlegg

Hei,

har nettopp kommet hjem fra ett års opphold i USA og har med meg en iPhone 3g på flyttelasset. Jeg ringte at&t i USA i dag for å kansellere abonnementet, og fikk beskjed om at kanselleringen ville bli iverksatt umiddelbart. Spørsmålet mitt er da hvordan jeg får telefonen til å virke med mitt norske OneCall abonnement. Da jeg satte i onecall-sim kortet, så fikk jeg opp beskjed i iTunes at jeg hadde ugyldig sim-kort.

Noen som har noen forslag? Hører ikke at&t til å fjerne operatørlåsen når jeg bryter kontrakten med dem? Trodde dette skulle være gjennomførbart uten å måtte jailbreak'e telefonen...

Takker på forhånd for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iPhone kjøpt i USA er låst til AT&T, og kan ikke låses opp lovlig. Eneste måten å få brukt den med et norsk SIM-kort er med Turbosim.

Edit:

Litt unøyaktig sagt av meg, da det finnes bedrifter/personer som fjerner operatørlås på telefoner mot noen kroner, men disse har jeg liten eller ingen kjennskap til.

Endret av Bretteville
Lenke til kommentar
og dette gjelder selv om jeg har avsluttet kontrakten med dem og betalt gebyret for å gjøre dette før bindingstiden har løpt ut?

AT&T låser ikke opp telefoner selv om du har betalt deg ut av det eller bindingstiden er gått ut, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
takk for svar og link.. da er det med andre ord bare å jailbreak'e den med andre ord? Jeg går utifra at det ligger verktøy ute på nettet til å gjennomføre det uten store problemer..

For å jailbreake telefonen finner du gode guider på norsk tilgjengelig på ipod1.no, men det vil ikke hjelpe deg mye, da telefonen fortsatt vil være operatørlåst. Eneste måten å gjøre det på, er som sagt å bruke turbosim (se f.eks. finn.no), eller å levere den til noen som kan fjerne operatørlåsen. Går du for turbosim må du bare passe på å kjøpe riktig utgave.

Endret av Bretteville
Lenke til kommentar

Takk for svar. Dette ble "litt" mer omfattende enn hva jeg hadde trodd det skulle bli. Kan noen av dere som har greie på dette hjelpe meg litt og se om dette Gevey Plus2 Turbo Sim Kortet vil være det jeg trenger til min telefon? FW og baseband stemmer overens med mine spesifikasjoner. Har blitt litt overveldet etter å ha sett hvor vanvittig mye info som ligger ute på nettet angående iPhone og unlocking. Ellers har jeg bestilt nytt SIM fra OneCall slik at jeg får normal chip-størrelse, i motsetning til det jeg har nå.

Takker for eventuell bekreftelse (trenger bare en "ja, det burde fungere" bekreftelse..no strings attached).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...