Verbal Hologram Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Hei jeg har nettop nedgradert fra Windows 7 til xp. Men plutselig hadde jeg ingen drivere. Så jeg gikk inn på can you run it (http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest) men det står unknown. Så hvordan finner jeg ut hvilken drivere jeg trenger og hvordan skaffer jeg dem ? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Hvis du har et hovedkort produset av msi så går du til msi sine hjemmesider. Hvis du har et hovedkort produsert av ABit så går du til ABit sine hjemmesider. Hvis du har et skjermkort produsert av nVidia så går du til nVidia sine hjemmesider. Hvis du har et skjermkort produsert av ATi så går du til ATi sine hjemmesider. Hvis du har et lydkort produsert av Creative så går du til Creative sine hjemmesider... rinse and repeat. edit: ...og hvis du kjører linux så har du sannsynligvis de driverene du trenger allerede. </flamebait> Endret 2. juni 2009 av BlueEAGLE Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Men jeg vet jo ikke hvilket kjermkort eller hovedkort jeg har. Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Har nå lastet ned Everest og sandra. Man kan se hva slags maskinvare man har. Men jeg vet ikke hva jeg trenger drivere til. På device manager har jeg to ting som er other devices. 1:Sm bus controller 2: Videoe controller (VGA Compatible) Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Hvis du ser (fysisk ser) på hovedkortet så vil produsent, merke og modell stå der. Utifra det så kan du se (på produsenten sin hjemmeside ved å søke på modellnummeret) hvilke drivere du trenger til hovedkortet. Det at du har en SM-bus tyder på at det er et ABit uGuru-basert kort og da vil jeg gjette nVidia-drivere. Men du kan jo alltids laste ned nVidia-drivere og forsøke å installere dem. Hvis de ikke virker prøver du ATi drivere. Hvis de ikke virker prøver du Intel-drivere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå