xxexx Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Hey:) Skal til USA med familien neste år (jeg er jente 17, har søster på 19). 2 uker i California, 1 i Florida. Tenker oss en tur til Yosemite og Grand Canyon. Vi er en ganske sporty familie og vil oppleve naturen osv. Pappa hadde et forslag med et par fjell, noen veldig fine steder osv. Hørtes ikke så voldsomt ut, men pga de store avstandene ville "fjellturen" ta TO UKER! Det syns vi jentene var litt mye. Men vi vil ikke skuffe pappa så veldig heller.. Er det andre attraksjoner i Grand Canyon-området? Heh..? Går det an å slippe pappa løs på fjellet, mens vi andre gjør noe annet, eller ; er man i ødemarka så er man i ødemarka. Noen andre tips til å gjøre fjellet unna fortest mulig? Tusen takk Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Det er mulig å gå ned i Canyonen og overnatte der. En overnatting som i tilfelle må bestilles i god tid. Dette er turer som amrekanske menn begynner å planlegge å ta med sine sønner i det de blir unfanget (satt litt på spissen). Det burde være en tur som er overkommelig for både far og døtre. Parkvesenet fraråder på det sterkeste å ta turen på en dag. Vi snakker tross alt om bra stigning (også for en nordmann/kvinne) og temperaturer 10 grader over en god norsk sommerdag. I tillegg er det selvfølgelig en del "Lodges" og tilsvarende forskjellige plasser rundt GC, men jeg kan aldri tenke meg at det er spesielt spennende å sitte der å vente en uke, mens pappa roter rundt i fjellet. Når det gjelder turer på stier i parkene tar amerikanerene svært godt i når de anslår tidsforbruket. Om dette også gjelder turer som går mer ute i terenget aner jeg ikke. http://www.nps.gov/ er et bra sted å begynne om du vil ha mer informasjon om diverse parker. Sam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå