Antiloope Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Jeg kom opp i kjemi 2 og biologi 2 skriftllig, er det sannsynlig at jeg kommer opp i noen av disse fagene muntlig i tillegg? -Må alle opp i et 3.klassefag muntlig etter den nye reformen? Endret 2. juni 2009 av Antiloope Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Tredjeklasseelever skal opp i: Norsk hovedmål 2 skriftlige fag, enten to programfag eller ett programfag og norsk II (sidemål) Muntlig eksamen i ett fag (dette trekket avgjøres uavhengig av hvilke fag du kom opp i skriftlig) Lenke til kommentar
Aquageek Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 I læreplanen til Biologi 2 og Kjemi 2 står det faktisk: "Elevene kan trekkes ut til skriftlig eksamen eller muntlig-praktisk eksamen. Skriftlig eksamen blir utarbeidet og sensurert sentralt. Muntlig-praktisk eksamen blir utarbeidet og sensurert lokalt." Litt avhengig hvordan man tolker setningen, skal man ikke kunne komme opp i både skriftlig og muntlig i de fagene. Lenke til kommentar
Antiloope Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 I læreplanen til Biologi 2 og Kjemi 2 står det faktisk:"Elevene kan trekkes ut til skriftlig eksamen eller muntlig-praktisk eksamen. Skriftlig eksamen blir utarbeidet og sensurert sentralt. Muntlig-praktisk eksamen blir utarbeidet og sensurert lokalt." Litt avhengig hvordan man tolker setningen, skal man ikke kunne komme opp i både skriftlig og muntlig i de fagene. Jeg håper at det er du som har rett her Samtidig husker jeg å ha lest at alle skal opp i et muntlig fag. Håper på flaks.. (og dårlig økonomi på skolen. Det er jo svindyrt å arrangere muntlig eksamen). Lenke til kommentar
Aquageek Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 ALLE skal opp i muntlig i vg3, så det gjør du uansett. Spørsmålet er bare om hvilke fag det er mulig å bli trukket opp i. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Det avhenger litt av tilgjengeligheten på sensorer o.l. Men de skriftlige fagene man blir trukket uti, påvirker ikke et eventuelt muntlig eksamenstrekk. Lenke til kommentar
KristineS Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Skriftlig eksamen påvirker hvilke fag du kan komme opp i i muntlig. De fleste realfag, ihvertfall matte, kjemi og biologi er slik at du kan komme opp i enten skriftlig eller muntlig. Har du kommet opp i skriftlig i kjemi og biologi skal du ikke opp i muntlig med andre ord. I hvert fall det lærerne har fortalt her, og også det som står i læreplanene. Men uansett skal du opp i et fag i muntlig på VG3. Lenke til kommentar
Antiloope Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Skriftlig eksamen påvirker hvilke fag du kan komme opp i i muntlig. De fleste realfag, ihvertfall matte, kjemi og biologi er slik at du kan komme opp i enten skriftlig eller muntlig. Har du kommet opp i skriftlig i kjemi og biologi skal du ikke opp i muntlig med andre ord. I hvert fall det lærerne har fortalt her, og også det som står i læreplanene. Men uansett skal du opp i et fag i muntlig på VG3. Saken er den at jeg tar bare biologi 2 og kjemi 2 i år. Har tatt det som halvårskurs på en videregående skole. Så jeg leser at man kan ikke komme opp muntlig når man har kommet opp skriftlig, samtidig skal alle i tredje klasse opp i ett muntlig fag, samtidig sier folk at hva man kom opp i skriftlig har ingenting med muntlig å gjøre, og man kan komme opp i begge deler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå