Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

avvist og fortvilet

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest gjesigjest

hei

Jeg er en gutt i 20årene som for en stund siden falt hardt for ei jente. Hun var faktisk alt hva jeg hadde drømt om!!

Jeg tok kontakt og vi fikk etterhvert bra kontakt, jeg flørtet så mye jeg kunne uten at det skulle virke for mye. Jeg følte vell etterhvert at hun kanskje ikke hadde de samme følelsene som meg, men tenkte kanskje jeg kunne få henne til å like meg, hun var rett og slett drømmedama og jeg klarte ikke legge fra meg tankene om at hun måtte bli min!

(Jeg har aldri møtt noen i nærheten av henne!!, og jeg vil si jeg elsker henne også :)

Fikk liksom aldri øyeblikket der jeg hadde tenkt å fortelle at jeg likte henne, så det hele endte med at jeg i frustrasjon sendte hu ei melding på byen og i fylla at jeg likte henne og at hun var drømmejenta mi/: Etter det har hun unngått meg og hele verden er gått fullstendig i grus..HVA GJØR JEG; ER SÅ JÆVLA TRIST. Har flere ganger prøvd å glemme henne, men det ender bare med at jeg tenker enda mer på henne og blir enda mer deprimert.

Er dette forresten en vanlig reaksjon av en jente? Hadde vell i bakhodet at dette ville bli konsekvensen, men følte jeg måtte ta sjansen): Har jeg mistet henne helt nå?

hilsen fortvilet gutt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hilsen fortvilet gutt

Det er frustrerende og jævlig, men man får ikke gjort en dritt med det. Sånn er livet, og jepp, så enkelt er det.

Man må bare gå videre. Tenk at det er hennes loss, ikke ditt. Hold deg helt unna henne i noen måneder, ikke tenk på henne, ikke se på henne, ikke prat til henne. Du er the catch, ikke motsatt. Ikke vis at du er interessert i henne, men oppfør deg som en med høy status når du er i nærheten av henne. Kanskje er det hun til slutt som vil ta kontakt med deg. Da er det viktig å ikke gå "rett på". La henne gjøre seg fortjent til å få deg.

Lenke til kommentar

Ai-ai... Skulle begynt å følge med på dette forumet tidligere. Det er en trøst at andre også opplever slikt.

Kaoset i hodet når man blir fiksert på en enkelt dame - selv på tross av at hun ikke er interessert - er veldig irriterende. Se det gjerne som en sykdom som man tross alt blir frisk av.

Jeg ble møkk lei forelskelser i løpet av videregående, og lærte meg etterhvert å stoppe meg selv fra å bli for forgapt. Dessverre (eller heldigvis?) så fungerer det ikke 100%.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar

Det å sende sånne meldinger i fylla er vel kanskje ikke det helt store. Det blir kanskje litt i meste laget at noen man knapt kjenner sier sånne ting. "Du er drømmedamen min" er vel noe som passer bedre dersom man er i et forhold.

Vil ikke være så pessimistisk som de andre her, å si at alt er tapt. Hvis du hadde snakket med henne på tomannshånd og forklart at du sendte meldingen i fylla, så kanskje hun hadde tatt det med godt humør, og samtidig kunne du jo ha undersøkt hvordan hun reagerer. Hvis hun er helt avvisende og ikke virker intressert i å snakke med deg, så vet du jo hvordan du ligger ann. Men hvis hun sier at det ikke var så farlig og kanskje gir et smil, så kanskje det er et lite håp likevel?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjesigjest

ehm..

du har aldri hatt henne kiddo smile.gif

------------------------

Nei, har vell ikke det, men hun var så jevla spesiell at jeg bare var nødt til å forsøke /:

Dessuten har jeg alltid vært for feig til å prøve meg på jenter jeg har likt, nå var det liksom nok...

Man må bare gå videre. Tenk at det er hennes loss, ikke ditt

---------------

Det der klarer jeg ikke med mitt beste vilje å skjønne er annet enn bs.....

Det å sende sånne meldinger i fylla er vel kanskje ikke det helt store. Det blir kanskje litt i meste laget at noen man knapt kjenner sier sånne ting. "Du er drømmedamen min" er vel noe som passer bedre dersom man er i et forhold.

------------------------

Ja jeg vet det så jevla godt, men var bare så frustrert den kvelden. Har liksom ved flere anledninger prøvd å si det på en annen måte på tomannshånd, uten å lykkes.

Du gjorde noe av det dummeste man kan gjøre. Sendte melding i fylla, ship has sailed!

------------------

Vell, hva er egentlig forskjellen om jeg hadde sendt meldinga i edru tilstand,:p

Lenke til kommentar

Et par tips for fremtiden: Ikke si at du liker jenten - vis det heller! Vær med henne, ta på henne når det passer seg og fremstå som selvsikker eller i det minste trygg på deg selv. Hold også littegranne tilbake med sms'er og whatnot til du enten vet eller ser at hun føler noe for deg også. Det er alt for mange gutter som A) overøser jenten med alt for mye oppmerksomhet alt for tidlig eller som B) er hemmelig forelsket over en periode før de plutselig smeller til med "I love you"-meldinger på byen. Hvis du sier hun er drømmedamen din uten at du har bygget tilstrekkelig opp til det så skremmer du henne bort uansett hvor riktig dere måtte være for hverandre. Men dette er du nok smertelig klar over nå :(

Bottom line:

Når du vet at hun liker deg, eller i det minste tror at hun liker deg, så kan du si at du liker henne tilbake. :)

Lenke til kommentar

Du har desverre gjort en feil som veldig mange har gjort før deg. Du har fortalt henne hva du følte, og lagt alle kort på bordet. Du forsterket i tillegg virkningen av det hele ved å gjøre det på SMS i fylla.

Det som skjer når du forteller henne hva du føler er at du fjerner all spenning. Du legger alle kort på bordet, og plutselig er du ikke spennende for henne lenger, etter som hun vet akkurat hvor hun har deg.

Samtidig legger du alt press på henne. Hun vil føle seg presset til å svare på det utsagnet med en gang, og hvis hun har noen som helst tvil rundt saken (som 99% har i begynnelsen) vil hun velge den sikre veien, og det er å avslå.

Og bare for å toppe det hele, så gir handlingen din av å fortelle henne hva du føler, katastrofale følger.

Vi enkle gutta tror "Forteller jeg henne hva jeg føler, vil hun bli smigret og se at jeg er en snill, romantisk fyr, som vet hva jeg vil ha, og ikke er redd for å snakke om følelsene mine" mens det handlingen forteller disse kompliserte jentene er "herre.. Denne fyren er så usikker på seg selv, at han ikke tør å ta sjangsen på å handle på følelsene sine. En sånn tøffel-fyr vil jeg ikke ha.."

Jenter vil ha en mann som tør å ta sjangsene. Som tør å handle. En selvsikker fyr. Handlinger sier mye mer enn ord, og desverre sier handlingen av å fortelle hva du føler at du er en usikker fyr som ikke tar sjangser.

Desverre er nok toget gått denne gang. :/ Men se det positive i det.. Du finner garantert ei anna dame seinere som skaper akkurat de samme følelsene i deg. :) Og nå veit du i hvert fall hva du ikke skal gjøre når den dama dukker opp. ;)

Lenke til kommentar
Gjest gjesigjest
Et par tips for fremtiden: Ikke si at du liker jenten - vis det heller! Vær med henne, ta på henne når det passer seg og fremstå som selvsikker eller i det minste trygg på deg selv. Hold også littegranne tilbake med sms'er og whatnot til du enten vet eller ser at hun føler noe for deg også.

Bottom line:

Når du vet at hun liker deg, eller i det minste tror at hun liker deg, så kan du si at du liker henne tilbake. :)

Ja det var jo akkurat det jeg har holdt på med, burde kanskje tatt hintet når hun ikke gjorde så mye tilbake, problemet var nok at jeg var så sinnsykt gla i henne at jeg ikke kunne brenne inne med det selv om jeg nok burde....

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar

Samme skjedde med meg, bare at i min situasjon var det ikke drømmedama selv om hun var pen, snill osv. Kom litt lenger en deg, ble litt klining og litt knulling, men en dag vi var på fylla sammen presterte jeg som jeg alltid klarer å drikke meg noe helt jævli full. Med en promille på godt og vel 2 sikkert ville jeg ta en alvorsprat med henne og lurte på hva hun ville og hva hun følte osv, fikk aldri noe ordentlig svar, men hun sa hun var usikker på noe forhold pga et tidligere forhold. Husker ikke helt 100% hva som ble sagt og gjort den kvelden, men poenget er at jeg også brettet ut mine følelser, i fylla appogtil, mens hun ikke var klar for noe forhold. Noe jeg egentlig også viste. Fikk noen få meldinger de neste 2 ukene, etter det har jeg ikke hørt en dritt...

Er mange gutter med dårlig selvtillit og sånn som når de først får litt kontakt med ei jente som de også faller for, roser jente oppi skyene, prater om hvor rart det er at de gir oppmerksomhet når de er så mye penere og er en helt tøffel.

Dette er ikke noe jenter faller for, selv om jeg selv har sett at det funker med egne øyne, det funker best på de jentene som ikke er så populære og sjelden får noe spessiel oppmerksomhet fra gutter. Hvis jenta faktisk er drømmedama ville jeg aldri brukt den taktikken ihvertfall, jentene blir dritt lei all klaginga og hvem vil bli sammen med en som kun prater om hvor taper en selv er?

Prøv å ikke vær så pus, sjalu osv Hvis at du har selvtillit og prat med andre jenter også, men gi henne litt spessiel oppmerksomhet og se hvordan respons du får, selv om det er for seint for deg nå 99,9% sikkert. Virker ikke som om denne jenta var inntressert i deg at all i utgangspunktet, lett flørting kan jenter se på som kun en "venneting" også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...