lysbryter Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Jeg mistenker at hovedkortet mitt driver og tar kvelden. Jeg behøver ikke gå nærmere inn på det her, men har et spørsmål til de som har litt peil på elektronikk og strøm. Jeg har et multimeter. Kan det brukes til å teste f.eks. strømforsyninga, strømnettet og evt. div. ting på hovedkortet for feil? Ev. hvordan? Lenke til kommentar
pbn Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Ja du kan bruke det... men i og med at du ikke har den fjerneste ide på hvordan å innstille det eller å bruke det generelt til feilsøking så er det liten vits. Stiller du det feil kan du ødelegge multimeteren, og muligens også den sensitive elektronikken på hovedkortet. Få noen kyndige til å se på det Lenke til kommentar
tommis Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Strømforsyninga kan du fint teste med multimeteret, men da må først to pin kortsluttes, husker ikke hvilke, har vært en post på det før. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Kortslutt den grønne kabelen til jord så starter stømforsyninga uten at hovedkortet er tilkoblet. Så kan du teste så mye du vil! Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 ...har vært en post på det før. Det var meg, men som DrkAngel sier, du skal jump're/koble sammen Power ON ledningen og en Ground Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå