Gå til innhold

Aldersgrense i militæret?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den øverste grensen på førstegangs tjeneste er vel 48, helt til du er 48 kan du bli kalt inn.

Tullball. Du er vernepliktig til du er 44. Du blir ikke innkalt etter fylte 31 (eller noe i den duren) hvis du ikke har blitt kalt inn før, et par år senere hvis det er du som har søkt om utsettelse.

Iskall: Tullball, det også. Du er gjerne på sesjon det ÅRET du fyller 18 (men kan også bli kalt inn på sesjon før det), og kan også bli kalt inn det ÅRET du fyller 18 (men da må du ville det selv). Du trenger ikke være fylt 18 for å bli kalt inn, hverken til sesjon eller fgtj.

Lenke til kommentar

Litt bakgrunnsinfo: Har utrolig lyst på militæret, men på sesjon dreit jeg meg. Egentlig er jeg i topp form både fysisk og psykisk, men hadde med brev fra legen om at jeg hadde selvmordstanker osv for å slippe førstegangstjenesten. Endte med at jeg fikk en 1er og ble sendt rett hjem.

Etter rundt et år fikk jeg legen til å skrive at alt "gikk bra igjen" og at jeg var i form til militæret. Etter 2 uker fikk jeg svar fra militærelegen om at de ikke trengte meg.

Vet jeg dreit meg ut, men har veldig lyst til å avtjene verneplikten pga er veldig glad i Norge og fordi militæret ser innmari spennende ut.

Endret av Faktum1
Lenke til kommentar
Litt bakgrunnsinfo: Har utrolig lyst på militæret, men på sesjon dreit jeg meg. Egentlig er jeg i topp form både fysisk og psykisk, men hadde med brev fra legen om at jeg hadde selvmordstanker osv for å slippe førstegangstjenesten. Endte med at jeg fikk en 1er og ble sendt rett hjem.

Etter rundt et år fikk jeg legen til å skrive at alt "gikk bra igjen" og at jeg var i form til militæret. Etter 2 uker fikk jeg svar fra militærelegen om at de ikke trengte meg.

Vet jeg dreit meg ut, men har veldig lyst til å avtjene verneplikten pga er veldig glad i Norge og fordi militæret ser innmari spennende ut.

Heeeeey, det va jo en løk for en stund siden som va akkurat samme sjuka som deg! Ny forum-bruker?

Anyway, copy-paster bare det jeg skrev til han;

"Sjansen for at du kommer inn i forsvaret er 0,0001 %. Du kommer i hvert fall ikke til utlandet. Garantert. Forsvaret tar ikke med seg folk som har "hatt psykiske problemer" tidligere, da en tjeneste i utlandet kan være psykisk krevende. De kan ikke riskikere at du får "tilbakefall" på de tidligere problemene dine fra det sivile. De tar heller ikke med seg folk som er tette i pappen (deg). "

Gogo fremmedlegionen.

Lenke til kommentar

Heeeeey, det va jo en løk for en stund siden som va akkurat samme sjuka som deg! Ny forum-bruker?

Anyway, copy-paster bare det jeg skrev til han;

"Sjansen for at du kommer inn i forsvaret er 0,0001 %. Du kommer i hvert fall ikke til utlandet. Garantert. Forsvaret tar ikke med seg folk som har "hatt psykiske problemer" tidligere, da en tjeneste i utlandet kan være psykisk krevende. De kan ikke riskikere at du får "tilbakefall" på de tidligere problemene dine fra det sivile. De tar heller ikke med seg folk som er tette i pappen (deg). "

Gogo fremmedlegionen.

Takk for infoen, men skjerp deg litt..Har allerede sagt at jeg dreit meg ut trenger ikke komme her å påpeke det mer nå;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...