Faktum1 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Lurte på hva aldersgrensene er i militæret. Både på befalsutdanninga og førstegangstjenesten. Er 20 nå, men kunne tenkt meg inn om et par år. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Det er vel og har vel altid vært 18 eller kanskje det var 17 for en stund siden Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Du blir først tatt inn på sesjon når du er 18år, og aldersgrensen er også 18år. Lenke til kommentar
Bango Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Tror nok han tenker på øverste grense, hvor gammel kan man være når man stikker til befal skolen altså. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Den øverste grensen på førstegangs tjeneste er vel 48, helt til du er 48 kan du bli kalt inn. Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Var øvre jeg lurte på ja.. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Når jeg var på kurs på sessvollmoen, så var det noen i samme bygg som var i slutten av 20- starten av 30-åra. De var ferdigutdanna leger, som nå gikk førstegangstjenesten i forsvaret. De gikk som Vernepliktige Akademiske Befal. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Den øverste grensen på førstegangs tjeneste er vel 48, helt til du er 48 kan du bli kalt inn. Tullball. Du er vernepliktig til du er 44. Du blir ikke innkalt etter fylte 31 (eller noe i den duren) hvis du ikke har blitt kalt inn før, et par år senere hvis det er du som har søkt om utsettelse. Iskall: Tullball, det også. Du er gjerne på sesjon det ÅRET du fyller 18 (men kan også bli kalt inn på sesjon før det), og kan også bli kalt inn det ÅRET du fyller 18 (men da må du ville det selv). Du trenger ikke være fylt 18 for å bli kalt inn, hverken til sesjon eller fgtj. Lenke til kommentar
WillyWanker Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 trur du må begynne befalskolen før du er 22-24 huske ikke heilt ka det va. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Det er ingen formell øvre aldersgrense på BS. Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Den øverste grensen på førstegangs tjeneste er vel 48, helt til du er 48 kan du bli kalt inn. Du blir ikke innkalt etter fylte 31 (eller noe i den duren) 27. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Aha. Da er det 27 hvis militsen glemmer deg, og 31 hvis du har søkt om utsettelse. Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Det må være kjedelig for en på 30+ å være i førstegangstjeneste når sersjanten som bosser han rundt er en liten jypling på 19 år LOL Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Du blir først tatt inn på sesjon når du er 18år, og aldersgrensen er også 18år. Du kan bli kalt inn på sesjon før du er 18. Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Du blir først tatt inn på sesjon når du er 18år, og aldersgrensen er også 18år. Du kan bli kalt inn på sesjon før du er 18. Ja jeg var vel inne når jeg var 17 eller noe. Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Litt bakgrunnsinfo: Har utrolig lyst på militæret, men på sesjon dreit jeg meg. Egentlig er jeg i topp form både fysisk og psykisk, men hadde med brev fra legen om at jeg hadde selvmordstanker osv for å slippe førstegangstjenesten. Endte med at jeg fikk en 1er og ble sendt rett hjem. Etter rundt et år fikk jeg legen til å skrive at alt "gikk bra igjen" og at jeg var i form til militæret. Etter 2 uker fikk jeg svar fra militærelegen om at de ikke trengte meg. Vet jeg dreit meg ut, men har veldig lyst til å avtjene verneplikten pga er veldig glad i Norge og fordi militæret ser innmari spennende ut. Endret 4. juni 2009 av Faktum1 Lenke til kommentar
oma123 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Litt bakgrunnsinfo: Har utrolig lyst på militæret, men på sesjon dreit jeg meg. Egentlig er jeg i topp form både fysisk og psykisk, men hadde med brev fra legen om at jeg hadde selvmordstanker osv for å slippe førstegangstjenesten. Endte med at jeg fikk en 1er og ble sendt rett hjem. Etter rundt et år fikk jeg legen til å skrive at alt "gikk bra igjen" og at jeg var i form til militæret. Etter 2 uker fikk jeg svar fra militærelegen om at de ikke trengte meg. Vet jeg dreit meg ut, men har veldig lyst til å avtjene verneplikten pga er veldig glad i Norge og fordi militæret ser innmari spennende ut. Heeeeey, det va jo en løk for en stund siden som va akkurat samme sjuka som deg! Ny forum-bruker? Anyway, copy-paster bare det jeg skrev til han; "Sjansen for at du kommer inn i forsvaret er 0,0001 %. Du kommer i hvert fall ikke til utlandet. Garantert. Forsvaret tar ikke med seg folk som har "hatt psykiske problemer" tidligere, da en tjeneste i utlandet kan være psykisk krevende. De kan ikke riskikere at du får "tilbakefall" på de tidligere problemene dine fra det sivile. De tar heller ikke med seg folk som er tette i pappen (deg). " Gogo fremmedlegionen. Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Litt bakgrunnsinfo: Har utrolig lyst på militæret, men på sesjon dreit jeg meg. Egentlig er jeg i topp form både fysisk og psykisk, men hadde med brev fra legen om at jeg hadde selvmordstanker osv for å slippe førstegangstjenesten. Endte med at jeg fikk en 1er og ble sendt rett hjem. Etter rundt et år fikk jeg legen til å skrive at alt "gikk bra igjen" og at jeg var i form til militæret. Etter 2 uker fikk jeg svar fra militærelegen om at de ikke trengte meg. Vet jeg dreit meg ut, men har veldig lyst til å avtjene verneplikten pga er veldig glad i Norge og fordi militæret ser innmari spennende ut. Heeeeey, det va jo en løk for en stund siden som va akkurat samme sjuka som deg! Ny forum-bruker? Anyway, copy-paster bare det jeg skrev til han; "Sjansen for at du kommer inn i forsvaret er 0,0001 %. Du kommer i hvert fall ikke til utlandet. Garantert. Forsvaret tar ikke med seg folk som har "hatt psykiske problemer" tidligere, da en tjeneste i utlandet kan være psykisk krevende. De kan ikke riskikere at du får "tilbakefall" på de tidligere problemene dine fra det sivile. De tar heller ikke med seg folk som er tette i pappen (deg). " Gogo fremmedlegionen. Takk for infoen, men skjerp deg litt..Har allerede sagt at jeg dreit meg ut trenger ikke komme her å påpeke det mer nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå