Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus P5Q - Stabilt, eller ikke?

Anbefalte innlegg

Hei.

Det har seg slik at jeg kjøpte et Asus P5Q HK for ikke så lenge siden, og alt fungerte helt toppers de første 3-4 ukene. Men så plutselig begynte jeg å få veldig mange errors i XP, samt bsod. Ved første øyekast, tenkte jeg på RAMen, noe som fikk meg til å bytte den ut med noen litt eldre som jeg hadde liggende. Systemet funket fint igjen i rundt 3-4 uker, også begynte samme problemet.

Det rare er, at når problemet oppstod på ny og gammel RAM, kjørte jeg en memtest. Begge RAMene viste mye feil, men på en rar måte. Istedet for at testen fortsatte, hang den seg på ca. samme "plass" i memtesten, og den gikk i loop på de samme tallene.

MEN! Når PCen fungerte fint, og jeg kjørte memtest på RAMen, så fant ikke memtest noen feil i det heletatt. På verken ny eller gammel RAM.

Med orde ord - Før PCen begynner å feile, finner ikke memtest noe feil på RAM.

Etter den begynner å klikke, finner den masse feil på RAM.

Jeg kan så bytte om på gammel og ny, og PC vil fungere en liten stund.

Tyder dette på at HK kan være defekt på en måte? At det sliter med å lese RAM-brikkene?

Jeg har aldri opplevd dette før, og jeg har satt sammen en god del systemer.

Specc:

Asus P5Q.

Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 4096MB,DDR2,2x2GB(KIT),DHX,E.P.P, CL5-5-5-15-2T.

TwinMOS PC2-6400 1GB DDR2.

I tillegg har jeg en splitter ny PSU-700W.

Noen som har en ide om hva det kan være?

Om det rett og slett bare er HK som har tatt kvelden?

End wall of text!

Mvh. Karl.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Det har seg slik at jeg kjøpte et Asus P5Q HK for ikke så lenge siden, og alt fungerte helt toppers de første 3-4 ukene. Men så plutselig begynte jeg å få veldig mange errors i XP, samt bsod. Ved første øyekast, tenkte jeg på RAMen, noe som fikk meg til å bytte den ut med noen litt eldre som jeg hadde liggende. Systemet funket fint igjen i rundt 3-4 uker, også begynte samme problemet.

Det rare er, at når problemet oppstod på ny og gammel RAM, kjørte jeg en memtest. Begge RAMene viste mye feil, men på en rar måte. Istedet for at testen fortsatte, hang den seg på ca. samme "plass" i memtesten, og den gikk i loop på de samme tallene.

MEN! Når PCen fungerte fint, og jeg kjørte memtest på RAMen, så fant ikke memtest noen feil i det heletatt. På verken ny eller gammel RAM.

Med orde ord - Før PCen begynner å feile, finner ikke memtest noe feil på RAM.

Etter den begynner å klikke, finner den masse feil på RAM.

Jeg kan så bytte om på gammel og ny, og PC vil fungere en liten stund.

Tyder dette på at HK kan være defekt på en måte? At det sliter med å lese RAM-brikkene?

Jeg har aldri opplevd dette før, og jeg har satt sammen en god del systemer.

Specc:

Asus P5Q.

Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 4096MB,DDR2,2x2GB(KIT),DHX,E.P.P, CL5-5-5-15-2T.

TwinMOS PC2-6400 1GB DDR2.

I tillegg har jeg en splitter ny PSU-700W.

Noen som har en ide om hva det kan være?

Om det rett og slett bare er HK som har tatt kvelden?

End wall of text!

Mvh. Karl.

Ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...