albe89 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg skrudde på PC-en tidligere i dag, og en melding dukket. "explorer.exe prøver å endre oppstartsprogrammene dine. Vil du tilatte eller ikke". Jeg trykte "ikke tillat". Plutselig kunne jeg ikke åpne internet explorer. Ikke bare det, men alle programmer kan ikke åpnes untatt MSN ved en rar grunn. Når jeg trykker på et program f.eks paint, dukker denne meldingen "C:\Windows\System32\mspaint.exe. Windows får ikke tilgang til den angitte enheten, banen eller filen. Kanskje har du ikke tilgangsrettighet til objektet.". Samtidig med den meldingen dukker F-secure opp med en systemkontroll, der det står under Hva Skjedde?: "Systemkontrollen har oppdaget at explorer.exe prøvde å endre systemet. Du har bestemt at programmet ikke skal klareres. Forsøket ble blokkert." Under den teksten følger en link til "Vis meg programlisten i systemkontrollen". Når jeg trykker den dukker en ny vindu, der det står om alle programenes tillatelse og type. På alle programmen under listen, har de tillat tillatelse og automatisk type. Alt er som normalt innen jeg så at explorer.exe hadde Forby som tillatelse og Bruk som type. Jeg dobbel klikket, men det går ikke ann å endre tillatelsen. Teksten er grå. Så trykte jeg "systemgjenoppretting", men igjen kommer teksten "Windows får ikke tilgang til den angitte enheten, banen eller filen. Kanskje har du ikke tilgangsrettighet til objektet." Når jeg starter Vista med Sikkerhetsmodus fungerer alt. Men med en gang jeg er ute av den, så dukker den meldingen at jeg ikke har tilgangsrettighet!:O Trenger hjelp! Lenke til kommentar
oppkomme Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Hei - fikk du noen orden på dette? Akkurat samme skjedde meg i går - og jeg er opprådd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå