Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen loopet, finner ikke hardiskene

Anbefalte innlegg

Det hele startet da jeg skulle installere World Of Warcraft: Burning Crusade. Denne mappen skulle jeg installere i F-hardisken. Ved rundt 61% hang hele datamaskinen seg opp, og alt fryste. Da jeg skrudde den på igjen lå den en mappe på skrivebordet som het World of Warcraft. Da jeg åpnet denne mappen fikk jeg denne meldingen: "Sett inn en disk i stasjon F:.". I ren dummhet slettet jeg dessverre denne mappen, og hardisken "F" forsvant fra "Min Datamaskin". Jeg restartet datamaskinen, og den begynte å loope seg ved å få bluescreen midt under Windows-loadingen, og restarte seg automatisk. Jeg åpnet Windows i sikkerhetmodus, og begge hardiskene var der. Da jeg prøvde å komme inn på vanlig måte, merket jeg at Windows-loadingen tok mye lengre tid. Når jeg kom inn var både hardisk E og hardisk F forsvunnet.

Jeg har ingen anelse om hva som kan ha skjedd med dem, så jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg for å få de tilbake?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering:

Jeg har nå fikset hardiskene i sikkerhetsmodus men jeg får fortsatt bluescreen når jeg starer Windows i vanlig modus. Så det jeg må gjøre for å komme meg inn på vanlig måte, er at jeg må gå inn på Sikkerhetsmodus -> Start -> Tilbehør -> Systemverktøy -> Systemgjenoppretning for å gjenopprette systemet, også kommer jeg meg inn på vanlig Windows modus.

Men, restarter jeg PCen, må jeg gjøre den samme prossedyren som i stad.

That's it.

Lenke til kommentar

Sist du hadde groms på pc'en,brukte Malwarebytes Anti-Malware.Har du prøvd en scan med den.

Det kan også være lurt å kjøre CCleaner 2.20.920før og etter,kjør "Renser"og "register"flere gang til "Ingen feil funnet",ta backup hver gang ccleaner spør om det.

Du kan også prøve "CHKDSK" Link 1 Link 2

Hvis det ikke blir noe forskjell,kan du ta en Windows XP Repair Install.

How to Perform a Windows XP Repair Install

Lenke til kommentar

Dette skal jeg helt klart gjøre, ask99. Jeg kommer med rapport imorgen.

Tusen takk for svar. :)

EDIT: Jeg kommer forresten inn på Windows i vanlig måte nå, men Windows-loadingen tar veldig lang tid og hardiskene E og F er der ikke. Bare en liten update.

Endret av Darkbuster
Lenke til kommentar

Ettersom jeg bare får opp C disken på datamaskinen kunne Malwarebytes bare scanne denne hardisken. Her er resultatene.

Malwarebytes

Malwarebytes' Anti-Malware 1.37

Databaseversjon: 2236

Windows 5.1.2600 Service Pack 2

06.06.2009 13:02:25

mbam-log-2009-06-06 (13-02-25).txt

Skanntype: Full Skann (C:\|)

Objekter skannet: 183414

Tid tilbakelagt: 43 minute(s), 45 second(s)

Minneprosesser infisert: 0

Minnemoduler infisert: 0

Registernøkler infisert: 3

Registerverdier infisert: 0

Registerfiler infisert: 0

Mapper infisert: 0

Filer infisert: 0

Minneprosesser infisert:

(Ingen mistenkelige filer funnet)

Minnemoduler infisert:

Registernøkler infisert:

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{37b85a21-692b-4205-9cad-2626e4993404} (Adware.MyWebSearch) -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{37b85a29-692b-4205-9cad-2626e4993404} (Adware.MyWebSearch) -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\rdfa (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerverdier infisert:

Registerfiler infisert:

Mapper infisert:

Filer infisert:

CCleaner

Analyse komplett - (0.121 secs)

------------------------------------------------------------------------------------------

1,64MB som skal slettes. (Ca. størrelse)

------------------------------------------------------------------------------------------

Detaljer om filene som skal slettes (NB: Ingen filer har blitt slettet ennå)

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\dcache4.url 0,31MB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDO9 59,88KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDOA 37,01KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDOB 31,15KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDOC 41,33KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDOD 41,99KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDOE 52,87KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDOF 43,68KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDOG 41,49KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDOH 55,41KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDOI 40,75KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDOJ 55,65KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDOK 43,83KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDOL 39,40KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDOM 38,12KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDON 51,76KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDOO 40,90KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDOP 53,61KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDOQ 36,68KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDOR 29,71KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDOS 56,87KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDOT 39,31KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDOU 71,57KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDOV 34,08KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDOW 69,44KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDOX 72,39KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDOY 43 bytes

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDOZ 46,94KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDP0 2,21KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDP1 2,85KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDP2 2,56KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDP3 2,92KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDP4 2,23KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDP5 3,01KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDP6 2,18KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDP7 2,98KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDP8 8,74KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDP9 1,72KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDPA 789 bytes

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDPB 1,85KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDPC 371 bytes

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDPD 51,32KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDPE 7,89KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDPF 5,23KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDPG 942 bytes

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDPH 2,53KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDPI 36,91KB

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDPJ 332 bytes

C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\opr1PDPK 43 bytes

C:\Documents and Settings\Tom\Programdata\Opera\Opera\profile\vlink4.dat 12 bytes

Problemet med CCleaner er at den finner en rekke feil når jeg tar registrer, men jeg tror det har mye med at hardiskene ikke finnes, for når jeg tar reparer feil kommer dette: (Som et eksempel) "Denne fil-utvidelsen .apk gir en ugyldig program feil. Disse ligger ofte igjen fra avinstallert programvare.

Løsning: Slett denne register verdien."

Her er navnene på feilene CCleaner finner på Registrer.

Ugyldig filutvidelse .apk - GSAPak.Document HKCR\.apk

Ugyldig filutvidelse .arcade - GSALaunch.Document HKCR\.arcade

Ugyldig filutvidelse .avr - Winamp.File HKCR\.avr

Ugyldig filutvidelse .blend - blendfile HKCR\.blend

Ugyldig filutvidelse .daa - MagicISO.Document HKCR\.daa

Ugyldig filutvidelse .disabled - SpybotSD.DisabledFile HKCR\.disabled

Ugyldig filutvidelse .far - Winamp.File HKCR\.far

Ugyldig filutvidelse .FLKEY - FLKeyFile HKCR\.FLKEY

Ugyldig filutvidelse .FSC - FSCFile HKCR\.FSC

Ugyldig filutvidelse .FST - FSTFile HKCR\.FST

Ugyldig filutvidelse .gm6 - gm6file HKCR\.gm6

Ugyldig filutvidelse .gzr - GunzReplay HKCR\.gzr

Ugyldig filutvidelse .htk - Winamp.File HKCR\.htk

Ugyldig filutvidelse .iff - Winamp.File HKCR\.iff

Ugyldig filutvidelse .it - Winamp.File HKCR\.it

Ugyldig filutvidelse .itr - IT13replay HKCR\.itr

Ugyldig filutvidelse .itz - Winamp.File HKCR\.itz

Ugyldig filutvidelse .mat - Winamp.File HKCR\.mat

Ugyldig filutvidelse .mdz - Winamp.File HKCR\.mdz

Ugyldig filutvidelse .MIZ - Winamp.File HKCR\.MIZ

Ugyldig filutvidelse .mtm - Winamp.File HKCR\.mtm

Ugyldig filutvidelse .NSA - Winamp.File HKCR\.NSA

Ugyldig filutvidelse .nst - Winamp.File HKCR\.nst

Ugyldig filutvidelse .NSV - Winamp.File HKCR\.NSV

Ugyldig filutvidelse .okt - Winamp.File HKCR\.okt

Ugyldig filutvidelse .paf - Winamp.File HKCR\.paf

Ugyldig filutvidelse .ptm - Winamp.File HKCR\.ptm

Ugyldig filutvidelse .pvf - Winamp.File HKCR\.pvf

Ugyldig filutvidelse .raw - Winamp.File HKCR\.raw

Ugyldig filutvidelse .s3m - Winamp.File HKCR\.s3m

Ugyldig filutvidelse .s3z - Winamp.File HKCR\.s3z

Ugyldig filutvidelse .sbe - SpybotSD.SBEFile HKCR\.sbe

Ugyldig filutvidelse .sbi - SpybotSD.SBIFile HKCR\.sbi

Ugyldig filutvidelse .sbs - SpybotSD.SBSFile HKCR\.sbs

Ugyldig filutvidelse .sds - Winamp.File HKCR\.sds

Ugyldig filutvidelse .sf - Winamp.File HKCR\.sf

Ugyldig filutvidelse .stz - Winamp.File HKCR\.stz

Ugyldig filutvidelse .tnfo - SpybotSD.TInfoFile HKCR\.tnfo

Ugyldig filutvidelse .uif - MagicISO.Document HKCR\.uif

Ugyldig filutvidelse .ult - Winamp.File HKCR\.ult

Ugyldig filutvidelse .uti - SpybotSD.UTIFile HKCR\.uti

Ugyldig filutvidelse .uts - SpybotSD.UTSFile HKCR\.uts

Ugyldig filutvidelse .VLB - Winamp.File HKCR\.VLB

Ugyldig filutvidelse .voc - Winamp.File HKCR\.voc

Ugyldig filutvidelse .w64 - Winamp.File HKCR\.w64

Ugyldig filutvidelse .xi - Winamp.File HKCR\.xi

Ugyldig filutvidelse .xmz - Winamp.File HKCR\.xmz

Ugyldig filutvidelse .sdf HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.sdf

ActiveX/COM-feil InProcServer32\C:\DOCUME~1\Tom\LOKALE~1\Temp\CmdLineExt03.dll HKCR\CLSID\{9869EFB4-18E9-11D3-A837-00104B9E30B5}

Savnede MUI Referanser C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\temporary_download\mbam-setup (1).exe HKCU\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\MUICache

Savnede MUI Referanser C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\temporary_download\ccsetup219.exe HKCU\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\MUICache

Savnede MUI Referanser C:\Documents and Settings\Tom\Lokale innstillinger\Programdata\Opera\Opera\profile\cache4\temporary_download\ccsetup220.exe HKCU\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\MUICache

Jeg tror eneste løsning er å reinstallere Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...