jonlem Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Ikke helt på jordet, det du sier, gxi.. men, jeg kan ikke no for at jeg må stille et par spørsmål.. For det første, hvem er det egentlig opp til å bestemme hva som er forsvarlig hastighet? Ungdom med dårlig selvinnsikt som mener de greier å hanskes med enhver situasjon i 110 km/t, uansett forhold eller veitype, eller den andre sida; pensjonister som synes 60 er mer enn nok overalt. Felles for alle grupper er at de mener de har noe de skulle sagt når det gjelder fartsgrenser.. Og så, hvem sier man må ligge under fartsgrensa fordi de måler gjennomsnitthastighet? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Det er da ingen som sier at man MÅ ligge under, men med disse bøtesatsene vil folk være helt sikre på ikke å bli tatt, å da kan du fort ende opp med trafikk som "flyter" i 80km/t i 100-sona.. Det er også en ting at folk ikke liker å føle seg overvåket.. Og nok en gang, man skal da ikke gjøre alle til kriminelle for så at man må motbevise det. Man er uskyldig fram til det motsatte er bevist, man kan da ikke overvåke alle til enhver tid.. Bruk heller denne overvåkinga på plasser som er utsatt for ran, vold, voldtekter o.l.. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 For det første, hvem er det egentlig opp til å bestemme hva som er forsvarlig hastighet?Ungdom med dårlig selvinnsikt som mener de greier å hanskes med enhver situasjon i 110 km/t, uansett forhold eller veitype, eller den andre sida; pensjonister som synes 60 er mer enn nok overalt. Felles for alle grupper er at de mener de har noe de skulle sagt når det gjelder fartsgrenser.. Jeg mener at alle skal kunne velge sin egen fart siden det er det eneste som gir hver enkelt den nødvendige sikkerheten. Den eneste måten det kan oppnås på er å ikke bruke fartsgrenser som konsekvent er kunstig lav, samt gjøre det mulig for trafikk å passere annen trafikk uten problem. Jeg har hørt politiet skal ha prioritert kontroller for å få trafikken til å flyte uavhengig av unødvendig sinkekjører hver eneste sommer, men jeg har ALDRI sett dem noe sted. Jeg kjører ca. 60 000km i året, og ca. det eneste jeg har sett er fartskontroller. Og så, hvem sier man må ligge under fartsgrensa fordi de måler gjennomsnitthastighet? Om du ikke vil ha bot, så må du holde seg under. Ferdig med det. Uten GPS og cruisecontrol (noe ca. ingen har) som aktivt brukes klarer du aldri å holde deg nøyaktig på fartsgrensen om du vet at du får bot om du går over. Jeg testet med kjørecomputeren min, prøvde å holde meg der jeg bruker å ligge i 60-grenser og da sto det alltid rundt 66 i gjennomsnitt. Skulle jeg fått det under 60 måtte jeg lagt nåla et sted mellom 60 og 65-merket, noe som er ca. umulig å holde nøyaktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå