Gå til innhold

Gjennomsnittsfotobokser oslo tønsberg

Tmz

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg bare lurte på om gjennomsnittsboksene mellom oslo og tønnsberg har kommet opp enda, kjørte den strekka i helga, men la ikke merke til noe, ikke vanlige fotobokser heller. Men får nå høre at det er gjennomsnittsbokser som skal bli tatt i bruk rundt nå?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bare lurte på om gjennomsnittsboksene mellom oslo og tønnsberg har kommet opp enda[...]

Du får kjøre dritfort mellom boksene da, så får du brev i posten når de er aktive :tease:

Litt mer seriøst: de skal opplyses om med skilt med teksten "automatisk trafikkkontroll" og "strekningsmåling", før de skiltene er oppe kan de ikke bøtlegge deg. (men de kan jo teste systemet, og lage store oppslag i avisa om hvor ille folk kjører)

Lenke til kommentar

Jeg så ikke noe skilt, så lurte på om noen viste noe. Kjørte om kvelden og det var ikke noe trafikk så gikk kanskje litt fort.... Har ikke sett noen bokser heller, bare hørte noen på jobben som sa at det skulle komme rundt nå denne tider her.

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Første strekningsmåling skal settes opp på E18 i Bamble i Telemark. Senere står en strekning på E6 ved Lillehammer for tur. Med andre ord, det skjer nok ikke noe på strekningen du spør etter på en stund. Om det skulle skje noe der er det håpløst, det er 4-felts motorvei av høy kvalitet!

Lenke til kommentar

Ok takker for svar, er helt håpløst ja. Den veien er jo god for mye mer en 100 sone i utgangspunktet, og med null trafikk på veien skal jeg ikke nekte for at det kanskje gikk litt fort. Litt surt å måtte punge ut i store dommer av den grunn. :)

Lenke til kommentar
NAF.

(Forresten, hvilken interesse skulle jeg ha av å oppgi gale opplysninger om strekningsmålinger???)

det var ikke mye til kilde henvisning... står det på nett? leste du det i et medlemsblad?

nei jeg vet ikke om du skulle ha interesse av å gi falske opplysninger(regner ikke med du har det), men det faktum er at jeg ikke kjenner deg og dette er et anonymt forum, ergo jeg kan ikke vite hva slags person du er?

det finnes mer enn en bruker av dette forumet som bare sier noe de har hørt, tror, mener osv... og nevner det som at slik er loven e.l. uten at det stemmer.

var nå på NAF sine hjemmeside og søkte på ATK og strekningsmåling uten at jeg fikk noe treff.

jeg har googlet dette på nettet og har hittil ikke funnet en eneste uttalelse som sier her skal vi sette de opp, bare folk som sier: "ja vi regner med at vi setter de opp her(navn på fylke og vei)" og "ja de er nok klare til slutten av mai/begynnelsen av juni regner vi med"

derfor jeg gjerne vil ha en kilde som kan gi konkrete fakta på hvor det blir satt opp...

*edit* rettet skriveleif

Endret av stich_it
Lenke til kommentar
NAF.

(Forresten, hvilken interesse skulle jeg ha av å oppgi gale opplysninger om strekningsmålinger???)

det var ikke mye til kilde henvisning... står det på nett? leste du det i et medlemsblad?

nei jeg vet ikke om du skulle ha interesse av å gi falske opplysninger(regner ikke med du har det), men det faktum er at jeg ikke kjenner deg og dette er et anonymt forum, ergo jeg kan ikke vite hva slags person du er?

det finnes mer enn en bruker av dette forumet som bare sier noe de har hørt, tror, mener osv... og nevner det som at slik er loven e.l. uten at det stemmer.

var nå på NAF sine hjemmeside og søkte på ATK og strekningsmåling uten at jeg fikk noe treff.

jeg har googlet dette på nettet og har hittil ikke funnet en eneste uttalelse som sier her skal vi sette de opp, bare folk som sier: "ja vi regner med at vi setter de opp her(navn på fylke og vei)" og "ja de er nok klare til slutten av mai/begynnelsen av juni regner vi med"

derfor jeg gjerne vil ha en kilde som kan gi konkrete fakta på hvor det blir satt opp...

*edit* rettet skriveleif

Herre min hatt så vanskelig du skulle være da. Skjønner ikke helt hvorfor jeg gadd å lete fram bladet, men her er i alle fall kilden:

Henviser med dette til artikkel på side 50 i Motor, medlemsbladet til NAF, utgave nr 4-2009.

For øvrig vil den beste kilden for hvor strekningsmåling blir gjort være skiltingen av nettopp denne.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bare en liten kapring av tråden;

Nå har strekningen i Bamble - Kragerø startet med "streknings ATK"

Etter få timer har en "knakande kjekk kar" kuttet en av signalkablene, slik at systemet er ute av drift.

En selvoppnevnt vei-konge-blære Som har ansvaret for disse boksene, Johan Isaksen ( Kilde: http://www.ta.no/yheter/article4479699.ece), er så oppvakt at han beskriver dette hærverket for:

"For det første utsetter slikt hærverk andre trafikanter for fare." (PS Noen har kuttet en kabel fra en koblingsboks inne på en rasteplass - ikke brukt dynamitt...)

"Jeg er veldig lei meg, og det irritert over at folk er villige til å ødelegge for andre trafikkanter, sier sjefsingeniør Johan Isaksen." (Jeg føler ikke at noen har ødelagt for meg, og jeg kommer nok til å få sove)

Lenke til kommentar

Samme news i VG ..

Jeg håper vedkommende smartass er av den sorten som godtar å betale plenty med skatt her til lands.

Slik sabotasje gjør vel neppe at boksene forsvinner, bare at de bruker enda mer (skatte)penger på å holde dem i gang.

Men ja, Autofil, man kan kanskje strekke den så langt som å si at man setter andre trafikanter for fare - fordi noen saboterer boksene, så trur de at de kan kjøre så fort de vil på strekningen, og vips, så er det livsfarlig å ferdes der.

Men jeg innser at det kanskje er å dra den litt langt..

EDIT:

Autofil, den linken din er ikke helt god.. prøv denne? http://www.ta.no/nyheter/grenland/article4479699.ece

Endret av jonlem
Lenke til kommentar
Samme news i VG ..

Jeg håper vedkommende smartass er av den sorten som godtar å betale plenty med skatt her til lands.

Slik sabotasje gjør vel neppe at boksene forsvinner, bare at de bruker enda mer (skatte)penger på å holde dem i gang.

Men ja, Autofil, man kan kanskje strekke den så langt som å si at man setter andre trafikanter for fare - fordi noen saboterer boksene, så trur de at de kan kjøre så fort de vil på strekningen, og vips, så er det livsfarlig å ferdes der.

Men jeg innser at det kanskje er å dra den litt langt..

EDIT:

Autofil, den linken din er ikke helt god.. prøv denne? http://www.ta.no/nyheter/grenland/article4479699.ece

Om du ikke har merket det så betales det skatt og avgifter i bøtter og spann allerede.

Jeg håper inderlig at sabotasjen fortsetter slik at de går lei og gir opp hele prosjektet.

En ting er jo at det er på grensen av hva som er tillatt, Datatilsynet har jo vært inne og kritisert dette. En annen ting er jo trafikksikkerheten. Hva tror du vil bli resultatet av dette, det er nok av overforsiktige sjåfører utpå veiene i dag som vil bli enda mer forsiktige nå.

Skal gi deg et par eksempler:

1. snitthastigheten går ned med 10-15 km/t som igjen skaper frustrasjon og dermed farlige forbikjøringer etter at sonen er opphevet.

2. billistene sitter mer og følger med på speedometeret i stedet for å faktisk konstertere seg om trafikken.

3. veiene på E-18 på dette området er direkte livsfarlige, jeg legger nå ut noen bilder som ble tatt Tønsberg Arbeiderblads lesere...

Ser du lastebilen som passerer syklisten? Ser du hvor langt over midtstripen den er?

984015_h88add74e5f9478c04fe8_v1248456858_562x450.jpeg

Her er det ikke mange cm feilberegning før man ligger i ei farlig grøft...

983968_hdc2ca87e67777316c385_v1248455865_562x450.jpeg

984039_hf9f2729bfbeec38ecf0c_v1248458208_562x450.jpeg

Og hva med dettte? Her er det en rasteplass med parkering for kulturminner, men man kan kun parkere MAX 2 timer?

983967_h2838710bb7ed943607df_v1248455743_562x450.jpeg

Det som virkelig er drøyt er at det reklameres for "stop og sov-kampanjen" rett ved disse rasteplassene, hva skal man gjøre? Ta med vekkeklokka for å ikke få bot?

983984_hbc8c28b61a75be80b510_v1248456229_562x450.jpeg

Jeg gidder ikke engang å begynne på diskusjonen med at Statens Vegvesen og Politiet er ute etter å TA de som har intresse for bil... Det er like før vi står ovenfor et seriøst opprør fra bilfolket, og da kan jeg garantere franske tilstander.

Det er tydeligvis det eneste som kan få ting til å snu i denne politistaten.

Du nevnte smartass i begynnelsen av innlegget ditt, gå å se i speilet... ;)

BTW: Har du bil?

God bedring.

Mvh Håkon S.

Endret av DieAllerVaerste
Lenke til kommentar
Bare en liten kapring av tråden;

Nå har strekningen i Bamble - Kragerø startet med "streknings ATK"

Etter få timer har en "knakande kjekk kar" kuttet en av signalkablene, slik at systemet er ute av drift.

En selvoppnevnt vei-konge-blære Som har ansvaret for disse boksene, Johan Isaksen ( Kilde: http://www.ta.no/yheter/article4479699.ece), er så oppvakt at han beskriver dette hærverket for:

"For det første utsetter slikt hærverk andre trafikanter for fare." (PS Noen har kuttet en kabel fra en koblingsboks inne på en rasteplass - ikke brukt dynamitt...)

"Jeg er veldig lei meg, og det irritert over at folk er villige til å ødelegge for andre trafikkanter, sier sjefsingeniør Johan Isaksen." (Jeg føler ikke at noen har ødelagt for meg, og jeg kommer nok til å få sove)

Godt nytt. :)

Lenke til kommentar
En shitload med halvsint mas, åpenbart adressert til meg..

Ja, jeg har merket at vi betaler skatter og avgifter i bøtter og spann, og du forsto ikke poenget mitt? Om at det bare blir mere av å sabotere slik?

Dette med å kalle slike fotobokser for overvåking synes jeg er litt drøyt. Vi skriker om overvåking, tror jeg, i dette tilfellet fordi det passer veldig mange veldig dårlig at de ikke får kjøre så fort som de vil - da tyr man til tvilsomme virkemidler for å motarbeide det. Enkelt og greit, forståelig, men fullstendig fjollete.

Og ja..

1. Dummeste unnskyldningen ever for å gjøre idiotiske forbikjøringer. Har du det så forbannet travelt, så foreslår jeg å beregne litt bedre tid neste gang.

2. En del av trafikken og trafikkbildet, er faktisk å tilpasse farten til forholdene - OG fartsgrensen.

3. Og det har mye å gjøre med hva jeg skrev?

Og kjære deg, du trengte virkelig ikke bruke så mye energi på å vise fram hvor forferdelig den veien er.. jeg vet hvordan den ser ut, og jeg sa da virkelig absolutt ingenting om den heller.

BTW: Ja, jeg har bil. Kjører endel også gjør jeg. Tenke seg til.. enn du?

Og, ja.. du kommer mye lengre her i verden med å være saklig, om du har en seriøs interesse av å utrette noe som helst.

Opprør? Politistat? God bedring?

Prøv igjen..

Lenke til kommentar
Sitat: En kasse full av bananer fra Bergen

Jeg skjønner jo at du har peiling på hva du prater om...

1. Tror du virkelig staten hadde brukt mere penger på å utbedre veien hvis alle hadde vært snille mennesker og ikke rørt boksene?

2. Så du tror at folk ikke kommer til å sitte og nistirre på speedometeret for å ikke få bot, alternativt ligge i 65 km/t. NRK hadde en reportasje på nyhetene om dette, der de kjørte noen ganger fram og tilbake på strekningen. Og trafikken gikk, ja nemlig, langt under fartsgrensen.

3. Det har ALT med det du skrev, istedet for å komme med konkrete trafikksikkerhets-tiltak så forsøker man å bøtelegge folk ihjel i håp om at de senker farten. Hva med midtdeler, adskilit sykkelsti etc etc. Jeg tror den første syklisten som blir meid ned av en bil i 65 km/t siden sjåføren fulgte med speedometeret ikke er veldig enig i at dette har en effekt.

Som jeg skrev, noe du åpenbart ikke forstår, er at folk sniler seg forbi i målesonen for så å være så irritert på bilen foran at de hiver seg ut i en hasardiøs forbikjøring... BANG ! ! !

Nei, du nevnte ikke noe om veien. Men det er jo den som er utdatert etter dagens trafikk, så istedet for å bruke de pengene som kommer inn fra diverse bilavgifter så bygger vi ikke ut veiene, neida vi senker hastigheten og øker bøtesatsene. Er det trafikksikkerhet?

Det er en bløff, en falsk trygghet.

Skulle nesten ikke tro at du kjørte bil men de svarene du kommer med her. Selv så kjører jeg 50 000 km hvert år både i Norge og i Europa, samt at jeg også kjører på bane og har biler som både er trimmet og senket. (Oioioi)

Om det koster litt mer i skatt fordi noen saboterer fotoboksene langs E18 (og du kaller deg seriøs?) så synes jeg faktisk at det er verdt pengene. Er vel ikke så lenge før alle bilene får GPS-tracker så kan de følge med hvor du enn måtte dra hen. Sa jeg politistat? Ja mener faktisk det.

Ta pilla di nå.

Endret av DieAllerVaerste
Lenke til kommentar

jeg regner med at gjerningsmannen (aka: my hero) allerede har betalt for reparasjonen via bøter? ikke vet jeg hvor mye det kostet, men hvis jeg slenger på bøtene mine, så har nok vi to dekket mesteparten av skaden.

ser dere? vi har betalt tilbake på forskudd, så samfunnet taper ikke penger! Herlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...