tivolieselet Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 woo.. http://www.osnews.com/comment.php?news_id=3474 og http://www.eweek.com/article2/0,3959,1054099,00.asp og http://www.linuxjournal.com/ "The 2.6 kernel, expected to be released by late next month," halleluja det er snart jul oxo. eller.no er det mange av dere som har begynt å teste den? siste jeg testet var 2.5.52 og den funket men nå er det en patchet 2.4.21 det går på. er det noen som har kjøpt/lest det nyeste linux jounal?? der det står så mye om 2.6, var det noe bra eller?? Når tid begynner den ofisieler testingen da? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Jeg er stor i troa på 2.6. Dette kan bli tøft! Jeg lurer hvordan det blir med hardware-støtte mtp kernelpatching, modulkompilering og alt det andre peset man noen ganger må igjennom for å få ting til å virke. På FreeBSD er spørsmålet om hw-kompatiblitet mye greiere; enten virker det 100% stabilt omtrent per default, eller så er det ingen støtte. Kommer 2.6 til å være virkelig stabil når den slippes? Hvor lang tid vil distroene bruke på å ta den i bruk? Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 Jeg er stor i troa på 2.6. Dette kan bli tøft! Jeg lurer hvordan det blir med hardware-støtte mtp kernelpatching, modulkompilering og alt det andre peset man noen ganger må igjennom for å få ting til å virke. På FreeBSD er spørsmålet om hw-kompatiblitet mye greiere; enten virker det 100% stabilt omtrent per default, eller så er det ingen støtte. Kommer 2.6 til å være virkelig stabil når den slippes? Hvor lang tid vil distroene bruke på å ta den i bruk? slik jeg har fått med meg.. "Jeg lurer hvordan det blir med hardware-støtte mtp kernelpatching, modulkompilering og alt det andre peset man noen ganger må igjennom for å få ting til å virke." ja det samme som 2.4, men den skal støtte mye mere som def. eks. nivida sine skjermkort drivere vil være der (kernel saken) slik at du ikke trenger å recopilere etter en install. "Kommer 2.6 til å være virkelig stabil når den slippes?" jeg prøvde linux-2.5.68 i helgen, og den var det mye rart på, den ville ikke boote osv.. men det er lagt ut en lang liste på hva som må gjøres osv.. http://kerneltrap.org/node.php?id=642 "Hvor lang tid vil distroene bruke på å ta den i bruk?" hehe det kommer vel et ras av distroer i august eller.no men det er mang som har begynt å tenke på 2.6, jeg bruker mandrake 9.2 (cooker) og i helgen var det snakk om "å tenke på 2.6" men siden det er så mye feil med den enda så tar det vel litt tid. men distroer som har 2.6 på instalasjons cden må du vel vente en stud med, siden de bruker å komme i september og aprilmai siden da er det nye kde`er nye xfree og ny kernel osv.. det blir vel få som bare gir ut en ny distro med "alt det samme gamle" men med ny kernel. Tenker da på at det er ikke lenge siden mandrake, suse, redhat og slack kom ut sist. Lenke til kommentar
morbuz Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Jeg er stor i troa på 2.6. Dette kan bli tøft!Kommer 2.6 til å være virkelig stabil når den slippes? Som Andrew Morton sa det: I'd propose that 2.6.0 means that users can migrate from 2.4.x with a good expectation that everything which they were using in 2.4 will continue to work, and that the kernel doesn't crash, doesn't munch their data and doesn't run like a dog. Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Vel, har testet 2.5.67-ac2, 2.5.68 og skal nå teste 2.5.69. Må si at det er god støtte for nforce2 i kernelene Har et par problemer med 2.5.67-ac2 og stabilitet i X, og i 2.5.68 får jeg ikke X opp i det hele tatt med nvidia sine drivere. Har patchet driverene så de skal kunne installeres under kernel 2.5-seren.. Uansett, gleder meg til 2.6!!! Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 er det noen som har kjøpt/lest det nyeste linux jounal?? der det står så mye om 2.6, var det noe bra eller?? Abonnerer, men jeg må si jeg ble litt skuffa over det som stod.. Bare oppsummerer en liten del av det som er nytt. Interessant -ja, men litt for lite dybde. Forøvrig kjører jeg 2.5.69 nå, men det er noe seriøst rart med framebufferet til radeon. Refreshraten blir vanvittig høy dersom jeg har TV'en kobla i at skjermen konker ut. Vel inne i X går det bra, men.. Med mindre du er veldig eksperimentell av natur tror jeg det er lurt å la det komme et par versjoner til. Feature-freeze var nettopp og det kan være lurt å la koden stabilisere seg litt etterpå. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Har et par problemer med 2.5.67-ac2 og stabilitet i X, og i 2.5.68 får jeg ikke X opp i det hele tatt med nvidia sine drivere. Har patchet driverene så de skal kunne installeres under kernel 2.5-seren.. En liten How-To i FAQ tråden hadde vært glimrende! Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 Har et par problemer med 2.5.67-ac2 og stabilitet i X, og i 2.5.68 får jeg ikke X opp i det hele tatt med nvidia sine drivere. Har patchet driverene så de skal kunne installeres under kernel 2.5-seren.. En liten How-To i FAQ tråden hadde vært glimrende! ehh.. det er et bugs da.. det er kommet en patch til det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå