Oddd Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg har noen problemer med pc-skjermen min og lurer på om de henger sammen. Jeg har nylig installert windows XP på nytt igjen på maskinen etter tidligere problemer med den. Nå har jeg problemer med skjermen. Håper dere forstår formuleringene mine; jeg er ingen dataekspert. Når jeg surfer på internett og scroller nedover en side, går det sakte og bildet oppdateres ikke så fort som det skal. En kan se at oppdateringen av bildet går nedenfra og opp (eller kanskje det er motsatt). Samtidig er det følgende å si: Når jeg går inn på Egenskaper for Skjerm > Avansert > Kort, står det under "Kortinformasjon" "<utilgjengelig>" på alle linjene. Når jeg under "Korttype" trykker på knappen "Egenskaper", og får opp fanen "Generelt", får jeg vite følgende: "VgaSave", "Enhetstype: Drivere som ikke er Plug and Play-kompatible". Videre: "Produsent: Ukjent" og "Plassering: Ukjent". Fremdeles under "Egenskaper", men under fanen "Ressurser", får jeg blant annet vite følgende: "Liste over enheter i konflikt: Inn-/ut-område 03B0 - 03BB brukes av: Intel® 915G/P/GV PCI Express Root Port - 2581 Inn-/ut-område 03C0 - 03DF brukes av: Intel® 915G/P/GV PCI Express Root Port - 2581 Minneområde 000A0000 - 000BFFFF brukes av: Intel® 915G/P/GV PCI Express Root Port - 2581" Om alt det sistnevnte henger sammen med det problemer jeg opplever under lesning av internettsider, vet jeg ikke. Kanskje? Jeg har lastet ned et program kalt SIW, System Info for Windows. Det klarer å finne frem utrolig mye informasjon om all maskinvaren til pc-en min, men det klarer ikke å finne noe som helst informasjon om monitoren. Kan noen hjelpe meg? På forhånd takk for hjelpen jeg får! Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Nå er eg også langtifra en ekspert, men har du installert driverne? Lenke til kommentar
Oddd Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Nå er eg også langtifra en ekspert, men har du installert driverne? Ja, jeg har lastet ned de aller nyeste driverne fra pc-produsentens nettside og installert dem på maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå