Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop- dø skjerm


Anbefalte innlegg

Så laptoppen min, eller skjermen/skjermkortet tok kvelden her igår når jeg så en film, skjermen begynte å blinke noe felt, jeg bare slo den av med engang, og nå når jeg prøver å boote så får jeg bare opp en hvit sky som flimrer fram og tilbake på skjermen.

 

Det jeg er intresert i er hvordan jeg skal gå fram med å koble opp HDDene til min stasjonære PC, har noen filer jeg må ha før jeg sender den inn til reparasjon.

 

Har to stykk TOSHIBA MK1637GSX 160GB 5400 RPM HDDer, en data disk og en med OS på. Tror det skal gå greit å bare koble data disken opp, men hvordan setter jeg opp dual boot med den som har OSet på? det er vista 32bit på den, mens jeg kjører 64bit på den stasjonære.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ei venninne av meg har en DV9500, som noe av det samme skjedde med nå nylig.

Først ble windows ganske tregt, hu trudde hu hadde noe virus, så hu skulle ta recovery.

Første gang ble skjermen bare svart, andre gang ble den helt hvit og flimrete.

Og plutselig funka den fint ei stund, for så å begynne å kødde igjen.

 

Så kan virke som om det er noe feil med hovedkort/skjermkort på disse modellene, kanskje dem ikke har nok kjøling eller noe?

 

Hu har tatt kontakt med HP, men vet ikke om hu har fått noe svar.

Lenke til kommentar
Ei venninne av meg har en DV9500, som noe av det samme skjedde med nå nylig.

Først ble windows ganske tregt, hu trudde hu hadde noe virus, så hu skulle ta recovery.

Første gang ble skjermen bare svart, andre gang ble den helt hvit og flimrete.

Og plutselig funka den fint ei stund, for så å begynne å kødde igjen.

 

Så kan virke som om det er noe feil med hovedkort/skjermkort på disse modellene, kanskje dem ikke har nok kjøling eller noe?

 

Hu har tatt kontakt med HP, men vet ikke om hu har fått noe svar.

Høres utsom det jeg har.

 

Ok OS disken er koblet til, ser ut til å virke, men jeg greir ikke å finne "mine dokumenter" mappen osv. noen som vet hvor disse filene er lagret?

 

Edit: Skrev bare inn filplaseringen og nå poppet alt opp :) bra at alle filene er trygg, men det forklarer ikke hvorden bare sluttet å virke, noen som vet om det er spes problemer med 8600GS m serien til nVidia? eller om det kan være noe annet?

Endret av Subzero245
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...