nbor Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Er det noen som har erfaring både med Nikon N60 og Canon 450D ? Jeg teller på knappene hva jeg skal kjøpe av disse da de er like i pris p.t Jeg er takknemlig for hjelp. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Er det noen som har erfaring både med Nikon N60 og Canon 450D ? Jeg teller på knappene hva jeg skal kjøpe av disse da de er like i pris p.t Jeg er takknemlig for hjelp. Du kan selge meg 50-200 som du har i signatur - så kan du kjøpe D90 Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Er det D60 du mener? N60 er jo filmbasert, og dermer ikke sammenlignbart med 450D. EDIT@SubSmurf: Avataren din ruler. Ioniserende stråling FTW. Endret 2. juni 2009 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 D60 mener du vel. Jeg stusser over at trådstarter ønsker seg en av de to modellene som nevnes. Jeg kan ikke se at det vil være en forbedring fra E-520. Tom Lenke til kommentar
nbor Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Ja det stemmer, det er Nikon D60 jeg vurderer. Har akkurat solgt E-520, men har igjen Olympus Zuiko ED 50-200mm som jeg selger til SubSmurf for det jeg kjøper D60 (Kr 4500.-) Jeg ble ikke helt fortrolig med Oly 520, så jeg forsøker da CanNik, jeg tester fortiden Nikon D90 m/SIGMA 17-70/2,8-4,5DC MACR med veldig bra resultat, men den blir for kostbar. Veldig usikker på hvilke valg jeg skal gjøre, men har ikke planer å bruke mye penger på Kamerahus, men på Objektiv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Dersom du vil satse hovedsaklig på objektiv, så stusser jeg enda mer på hvorfor du vil velge vekk Olympus, som har noen av de beste objektivene til dslr. Selv om utvalget kanskje ikke er like stort som hos konkurrentene. Lenke til kommentar
nbor Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Som sagt ble jeg ikke fortrolig med Oly, fikk ikke skarpe nok bilder syntes jeg, det er stor forskjell på D90 og 520 ser jeg. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Ja det stemmer, det er Nikon D60 jeg vurderer. Har akkurat solgt E-520, men har igjen Olympus Zuiko ED 50-200mm som jeg selger til SubSmurf for det jeg kjøper D60 (Kr 4500.-) Jeg ble ikke helt fortrolig med Oly 520, så jeg forsøker da CanNik, jeg tester fortiden Nikon D90 m/SIGMA 17-70/2,8-4,5DC MACR med veldig bra resultat, men den blir for kostbar. Veldig usikker på hvilke valg jeg skal gjøre, men har ikke planer å bruke mye penger på Kamerahus, men på Objektiv. 4000 så skal jeg seriøst vurdere det Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Da kan du tenke over denne: Jeg går fra Canon til Olympus; delvis fordi jeg synes jeg får mer skarpe bilder med Olympus. Jeg lånte en Nikon D40 og den oppførte seg ganske likt som Olympus i henhold til skarphet. Så en D60 kan være et alternativ. Men jeg mistenker at det måten du tar bilder på som er årsaken til uskarpe bilder. Har du sett på EXIF på problembildene, og EXIF på de Nikon bildene du er fornøyd med. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå