Anders17 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 I flere uker har jeg hatt dette problemet, familiene har hatt flere teknikere fra Canal Digital på besøk hjemme for å fikse det. Men de klarer det aldri. For det er som er så rart er at internetten kun fungerer på forskjellige pcer, deriblant ikke min (Sitter på en annen pc nå). Det irriterer meg veldig. Jeg personlig tror det er noe feil med routeren, altså at den ikke klarer å ta i mot signalerer fra mer enn 3 datamaskiner samtidig, men jeg er ikke sikker. Skal jeg da kjøpe en ny router, eller? Er det noe mer du lurer på, ta å spør. Takk for svar Mvh. Anders Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Det høres ut som en typisk "lease av ipadresse problem". Du får nevne hva slags router du har. Koble nettverkskabelen fra modemet i internettporten på router (WAN-porten). Slå av router og modem i noen minutter, så burde det bli ok etterpå. Lenke til kommentar
Anders17 Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Okey, skal prøve på det når jeg kommer hjem. En annen årsak kan jo være at pcen som er koblet til modemet ikke fungerer? Lenke til kommentar
Anders17 Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 RangeMax™ Wireless Routers WPN824 v2 heter routeren jeg bruker. Lenke til kommentar
Anders17 Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Internetten på min bærbare fungerer fortsatt ikke. Kan det være noen andre grunner til det? F.eks. brannmur innstillingene... Lenke til kommentar
Anders17 Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Absolutt ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Sjekk hvilken ipadresse du får fra routeren. Start, Kjør... CMD<enter> ipconfig /all<enter> Post ipadresse, standard gateway og DNS her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå