Gå til innhold

Hvor mye fortollingsgebyr fra USPS ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer helt an på. Kjøper du fra privatperson gjelder ikke 200,- kr grensen. Handler du for over 200,- fra ebay-butikk må du betale moms pluss gebyr.

Så vidt jeg vet er det UPS selv som fortoller varer i norge. Posten har uansett ingen ting med varer som sendes med UPS å gjøre.

Lenke til kommentar
Det kommer helt an på. Kjøper du fra privatperson gjelder ikke 200,- kr grensen. Handler du for over 200,- fra ebay-butikk må du betale moms pluss gebyr.

Så vidt jeg vet er det UPS selv som fortoller varer i norge. Posten har uansett ingen ting med varer som sendes med UPS å gjøre.

 

Takk for svar men du bomma litt på spørsmålet mitt. Vet jeg må betale mva av varens verdi.

Skal bestille fra en ebay-butikk.

 

Lurer bare på hva selve fortollingsgebyret blir.

 

Og USPS ikke UPS. ( USPS = United States Postal Service )

 

UPS fortoller selv. Mener jeg fant en post hvor det stod at de har fortollingsgebyr på kr 149.

Lenke til kommentar

USPS har ikke noe eget distribusjonsnett i Norge og benytter Posten, ihvertfall til de ordinære sendingene sine, mulig også på ekspress produkter men det skal jeg ikke uttale meg om.

 

Posten har vel ca 100 kr hvis verdien er under 1000 og ca 200kr hvis det er over 1000kr, mener det er 103 og 203, uten at jeg lover noe, men hvis du bruker 100/200 så bommer du maks med et par kroner :)

Lenke til kommentar
USPS har ikke noe eget distribusjonsnett i Norge og benytter Posten, ihvertfall til de ordinære sendingene sine, mulig også på ekspress produkter men det skal jeg ikke uttale meg om.

 

Posten har vel ca 100 kr hvis verdien er under 1000 og ca 200kr hvis det er over 1000kr, mener det er 103 og 203, uten at jeg lover noe, men hvis du bruker 100/200 så bommer du maks med et par kroner :)

 

takker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...