int20h Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 HDMI 1.4 vil støtte 4096x2160-oppløsning samt 100 Mbps Ethernet! Les mer Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Skjermkort og nettverkskort i et da? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Ikke dårlig. Fikser meg en sånn så står det bare to kabler igjen baki dataen min ^^ Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Ikke dårlig. Fikser meg en sånn så står det bare to kabler igjen baki dataen min ^^ Mus/tatatur, strøm og skjermkabel Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Ikke dårlig. Fikser meg en sånn så står det bare to kabler igjen baki dataen min ^^ Mus/tatatur, strøm og skjermkabel Strøm og HDMi ja, mus/tastatur er på dongle Lenke til kommentar
tryll Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Hvorfor bare 100mbit? hvorfor ikke gigabit eller høyere med en gang? Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Nå begynner vi å snakke konvergert nettverk i stua. Ikke dårlig! Det hadde imidlertid vært greit om de slo til med GbE først som sist, så hadde det liksom ikke vært noe som manglet. Bortsett fra USB da. Regner med planen er å introdusere endringer i så mange steg som mulig. Ligger mer penger i det... Endret 2. juni 2009 av Anders Jensen Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Induksjonsplater i alle gulv og en trådløs standard for bildeoverføring nå så slipper vi alle kabler Alle skritt i retning kabelkaoset er et riktig skritt, selv om skjerm+nettverk ikke er første som slår meg, nettverk gjennom strøm og inn i psu hadde nok vært enda kulere da. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Det har jeg også stusset på. Det bunner vel ut i at man ikke trenger mer for Streaming for øyeblikket? (dumt å tenke i øyeblikket, er det ikke?) ellers har pris noe å si. Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Induksjonsplater i alle gulv og en trådløs standard for bildeoverføring nå så slipper vi alle kabler Alle skritt i retning kabelkaoset er et riktig skritt, selv om skjerm+nettverk ikke er første som slår meg, nettverk gjennom strøm og inn i psu hadde nok vært enda kulere da. Trådløs overføring er egentlig noen en bør unngå så ofte som mulig. Både av helsemessige og ytelsesmessige årsaker. Kabel basert kommunikasjon vil alltid være raskere enn trådløst. Særlig med tanke på forsinkelse da en ikke trenger like mye prosessering for å tyne ut maksimal båndbrede. Nå finnes det jo power over ethernet... hadde vært greit om en kunne få en kabel med all signalering samt mulighet for strømtilførsel. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 MTP at radiosignaler og signaler i kabler går like fort så ser jeg ikke helt logikken så lenge man har en standard som ikke har 50%++ overhead (jeg ser på deg usb). De helsemessige grunnlagene, vel, hver eneste gang dette testes av folk som har fullført videregående så er konklusjonen: Vet man ikke at det er der, plages man ikke av det. Er nok av hippier som klager på de korrupte testene og hvor farlig det er, men i virkeligheten er det ingen målbare resultater. Fysikk vs biologi, det er bare bølger, lyset du ser (og ikke ser) er samme type bølger, men med en annen frekvens, en langt langt farligere frekvens. Men jeg ser sjelden folk som gjemmer seg hver gang sola kommer Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Korleis skal dette gå til eigentlig? Hdmi-kabel frå pc/skjermkort til tv/skjerm? Kor kjem nettverket frå? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Korleis skal dette gå til eigentlig? Hdmi-kabel frå pc/skjermkort til tv/skjerm? Kor kjem nettverket frå? Det må bygges inn i komponenten og porten Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Flimzes: Forsinkelsen i en kort radiolink kommer ikke fra den tiden de elektromagnetiske bølgene bruker men den tiden sender og mottaker buker på å kode/dekode signalene. Det gjøres veldig mye prosessering på signalet i både sender og mottaker (spredt spektrum, turbo koder osv.) som tar opp en del tid. Båndbredden er jo også selvfølgelig mye bedre over kabel med samme effektbudsjett og en slipper stort sett unna støy som kan gi perioder med dårlig trådløs kommunikasjon som igjen blir til hakking i en stream. De helse relaterte bekymringene burde absolutt være der. Her er det snak om hvor mye bestråling en utsettes for gjennom et langt liv. Hver dose gir deg et ekstra lodd i kreftlotteriet, men det er selvfølgelig ingen garanti for å "vinne" med mindre du gjør helgardering slik som de uheldige på KNM Kvikk. Endret 2. juni 2009 av Anders Jensen Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Korleis skal dette gå til eigentlig? Hdmi-kabel frå pc/skjermkort til tv/skjerm? Kor kjem nettverket frå? Det lurer jeg også på. Skal man koble seg til ruter via skjermen? Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Korleis skal dette gå til eigentlig? Hdmi-kabel frå pc/skjermkort til tv/skjerm? Kor kjem nettverket frå? Det må bygges inn i komponenten og porten Eg forstd fortsatt ikkje. Kabelen må jo komme frå ein plass. Frå router t.d. Ein illustrasjon hadde vore topp Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 slik som de uheldige på KNM Kvikk. Kanskje vi skal lære oss forskjell på stråling og stråling før vi diskuterer helsesakene videre, som sagt så ligger synlig lys nærmere radioaktiv stråling enn radiobølger Er sant at trådløs koding og dekoding tar tid, og at det er dyrere. Men dyre løsninger har vel sjelden stopped high-end utstyr tidligere? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Eg forstd fortsatt ikkje. Kabelen må jo komme frå ein plass. Frå router t.d. Ein illustrasjon hadde vore topp Haha, det tenkte jeg ikke på. Nå lurer jeg også fælt The HDMI Ethernet Channel will allow an Internet-enabled HDMI device to share its Internet connection with other HDMI devices without the need for a separate Ethernet cable. The new feature will also provide the connection platform to allow HDMI-enabled devices to share content between devices. Kilde: http://www.hdmi.org/press/press_release.aspx?prid=101 Ser altså ut til da at om dataen er koblet til internett med vanlig ethernet kan den dele det videre til f.eks tvet eller forsterkeren Endret 2. juni 2009 av Demantios Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) De helse relaterte bekymringene burde absolutt være der. Her er det snak om hvor mye bestråling en utsettes for gjennom et langt liv. Hver dose gir deg et ekstra lodd i kreftlotteriet, men det er selvfølgelig ingen garanti for å "vinne" med mindre du gjør helgardering slik som de uheldige på KNM Kvikk. Realiteten er like fullt at når man forsker på det er det lite som tyder på noen reell økt fare for kreft. Når det er sagt, så er jeg enig i at trådløst er litt "oppskrytt" utover det praktiske, så vil trådet som d nevner alltid være bedre. Uansett, personlig ser jeg ikke på HDMI-kablen som det mest praktisk for nettverk, det kan kanskje erstatte noe, men man må jo uansett trekke vanlige nettverkskabler i tilegg til de fleste applikasjon. En bedre variant hadde vært 10 Gb TP-kabler, og å kjøre skjermsignaler over disse, billigere, lengre rekkevidde, og utstyret finnes i større grad. Da kan man stue alle maskiner inn på et serverrom, og ha skermer stående rundt i huset. AtW Endret 2. juni 2009 av ATWindsor Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Trådløst nettverk-mediacenterpc, som så er koblet til en reciever med nettverksstøtte, så får den også nett kanskje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå