Natrich Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Fag: Fransk Tema: Ferie i et fransktalende land Noen som har tips til hva jeg kan ha med? Landet blir Canada --> Québec Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Noen som har noen tips til tekst om meg selv? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Jeg kom opp i RLE med temaet "Jødedom og buddhisme." Jeg skal finne likheter og forskjeller i de to religionene. Jeg lurer litt på hvilke punkter jeg bør ha med. - Troen (hva tror de på, hvem tror de på) - Utbredelse - Tekster Andre tips? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Opp i engelsk, klasseromsmodell... Dårlig kombinasjon etter min mening. Altfor lite konkret å sette seg inn i. Lenke til kommentar
Ganam Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Kom opp i muntlig norsk, i temaet. Litteratur for Barn . Lenke til kommentar
Aash Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Blås ut om hva som skjer på eksamen, hva du kom opp i etc.... Lykke til alle sammen ! =D Gjekk rett vest... Hva skjedde? Og hva fikk du? Hvilket fag kom du opp i? Kom opp i Engelsk... (kan ikkje egnelsk) tema: HAPPINESS Lenke til kommentar
Tardface Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Kom opp i RLE med tema "Filosofi og Etikk" Presenter sammenhengen mellom etikk, religion og livssyn. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
krydder93 Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 RLE, sammenlign en relgion og et livssyn + humanismens historiske utvikling, aktuelle temaer for humanister i norge og humanistiske sermonier... Lenke til kommentar
Wilisia Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Kom opp i norsk, velstand og opprør. Fikk en 5'er Lenke til kommentar
Bluth Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Yeeeei. Fikk en 5er i Norsk! Endret 10. juni 2009 av BERBASHOW Lenke til kommentar
Taraldb Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 opp i engelsk. tema Native people noen idéer? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 opp i engelsk. tema Native people noen idéer? Amerikanske indianere og aboriginere passer nok fint. De er jo begge bosatt i engelskspråklige land. Lenke til kommentar
PurpleChip Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Kom opp i engelsk med temaet "The Blue Planet" (Jorden) Tips til hva jeg kan ha med? Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Fag: FranskTema: Ferie i et fransktalende land Noen som har tips til hva jeg kan ha med? Landet blir Canada --> Québec Ta med litt penger, da viser du at du kan si høye tall, og snakk om været. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) RLE her. Motivasjonen er så langt nede akkurat nå! Vi fikk standpunktkarakterene for en uke siden, og med 5.4 (jada, jeg måtte bare skrive det ) i snitt kommer jeg inn på studiespes med 1 på eksamen. Endret 10. juni 2009 av ravii Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Man trenger vel ikke spesielt høyt snitt for studiespesialisering? Har i hvert fall følelsen av at alle som vil kommer inn her i byen. Tips til sammenlikning av jødedom og buddhisme? Jeg har foreløpig tatt med eller skal ta med punktene: - Opprinnelse - Utbredelse - Frelse - Guder - Liv etter døden - Hellige skrifter (lovtekst, læretekst).. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Studiespes trenger man ikke høyt snitt for, derfor motivasjonen er laber.. @Knewt hvor spesifikk er oppgaven din? Dra inn elementer fra nyheter/lokale hendelser, vis at du klarer å se sammenhenger. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Oppgaven er ganske vid. "Sammenlikn og presenter typiske trekk ved jødedom og buddhisme." Jeg har skrevet en del på manuset, men har litt skrivesperre akkurat nå. Kompetansemåla sier: - "Forklare særpreget ved jødedom og jødisk tro som livstolkning i forhold til andre tradisjoner: likhetstrekk og grunnleggende forskjeøøer. Gi en oversikt over mangfoldet i jødedommen, viktige historiske endelser og jødedommens stilling i Norge og verden i dag." - "Forklare særpreget ved buddhisme og buddhistisk tro som livstolkning i forhold til andre tradisjoner: likhetstrekk og grunnleggende forskjeøøer. Gi en oversikt over mangfoldet i buddhisme, viktige historiske endelser og buddhismens stilling i Norge og verden i dag." Jeg har funnet med at jeg skal ha med mine egne meninger.. Jeg mener at man kanskje ikke kan kalle verken buddhismen eller jødedommen for verdensreligioner. Jødedommen har forholdsvis få tilhengere og jeg tror at den eneste grunnen til at den er en "verdensreligion" er at den er veldig gammel og opprinnelsen til to andre religioner. Buddhismen er det bare såvidt jeg ville kalle en religion. De tror ikke på en gud eller på et liv etter døden, som er det som er felles for andre religioner. Buddhismen er mer et livssyn. Vad tycks? Må være forsiktig med å for sterke meninger, iflg. pappa, da det kan misforstås av sensor. Endret 10. juni 2009 av Knewt Lenke til kommentar
Silyeah Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 SPANSK! fikk en tredelt oppgave: først lytteforståelse, så skal vi snakke om landet Spania, og så resten av tiden skal vi snakke om oss selv, og faglæreren skal komme med spørsmål. : ) egentlig ganske greit. synd at jeg ikke kan spansk da. (y) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå