Gaarulf Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Tenkte jeg skulle ta med Dagbladet / VG og finne ut hvor mange av hver sjanger det er i avisa, så kanskje snakke litt om hvorfor det er mest av det og det etc. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Oi, urettferdig Vi slutter ikke før 22.. Hvorfor slutter dere så tidlig? Det har vel litt med hvorfor dere slutter så sent istedefor? Ingen av delene spiller noen rolle, det går opp i opp til høsten. Lenke til kommentar
pat0rres Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Kom opp i Matte, de første 10 sekundene etter vi fikk vite det var ikke de beste i mitt liv for å si det sånn Men da jeg fikk oppgaven ble dagen straks mye bedre, tema: Sport / Hobby, jeg skal derfor lage en ¨reknefortelling¨, der jeg drar på en aktivitets-uke i Oslo Drar i frogner-parken på svømming, og regner ut volumet av bassegent Så drar jeg på fotball-banen, der jeg finner volumet og overflaten av en fotball, og areal av banen åsso videre. Noen tips til hva jeg absoulutt burde ta med? Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Tja, du kan vel ta med hvor langt du går / kjører, distansen , fart og tid. hvor mye penger du bruker, hvor mye drikke du drikker, hvor mange % av de som var i frognerbadet som var menn i alderen 18-20 etc? Lenke til kommentar
pat0rres Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Tja, du kan vel ta med hvor langt du går / kjører, distansen , fart og tid. hvor mye penger du bruker, hvor mye drikke du drikker, hvor mange % av de som var i frognerbadet som var menn i alderen 18-20 etc? Har tatt med turen til og fra Oslo, bensin pris etc (vei, fart og tid). Prosentrekning tok jeg med når jeg skulle velge hotell Tror jeg skriver at jeg skal ut å golfe, å lurer på hvor stor del bunkersen på golfbanen utgjør Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Da kan du også regne ut massen i en golfball eller noe? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Kan noen hjelpe meg litt? Har temaet "konflikt" i norsk. Hva skal jeg da legge mest vekt på? "Et dukkehjem", eller konflikter generelt i litteraturen? Lenke til kommentar
Amsen Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Kom opp i naturfag og fikk "lys og farge" som tema. Noen som kan hjelpe meg litt? Har tenkt til å ta med ting som: Lys, refleksjon, lysbrytning, konvekse og konkave linser, farger, solspekteret, regnbuen, øyet, fargesyn og fargeblindhet. Noe annet jeg kan ta med? Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Uhm, kan vel sikkert ta med litt om forskjellige linser og bruksområder, samt forklare hvorfor farger ser forskjellige ut i forskjellige lyssettinger. Er er min eksamen: 10 minutter : Snakk om Avissjangre (denne kan jeg ganske godt) 5 minutter : Snak om Nyromantikken, ta for deg en av forfatterne og en av bøkene / tekstene til forfatteren. På 5minutteren så skal jeg snakke litt om kjennetegnene til nyromantikken, pittelitt om hamsun generelt og så litt om victoria, litt virkemidler og sånn.. Andre forslag på hvordan jeg kan oppsummere nyromantikken, hamsun og ett av verkene hans på 5 minutter? Lenke til kommentar
pat0rres Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hvordan finner jeg massen av en golfball? takk (: Lenke til kommentar
Anon25 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Kom opp i engelsk muntlig med tema: English - Global language - lingua franca. Tips til hva jeg bør komme inn på? Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Ble trekt opp i matte, og jeg trakk lekeplassen. Lenke til kommentar
El-JoniZ Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Kom opp i Norsk med temaet "Valg".. Lenke til kommentar
Bluth Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Kom opp i Norsk : Realismen,Fluenes Herre og Norske dialekter .. Veldig bra oppgave siden vi har hatt innleveringer om alle de tingene før. Så jeg har egentlig bare å pugge Lenke til kommentar
Pondus93 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Kom opp i RLE Frigjøringsteologi, svart teologi, situasjonstelogi - religion i konflikt. men angående dette, Noen som har noe clue om hva "Situasjonsteologi" er? står ikke noe om det på nettet eller i RLE Boken min... Lenke til kommentar
toocoolfoschool Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 kom opp i engelsk, oppgave rasisme. Lenke til kommentar
mayolin Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg kom opp i norsk muntlig, emnet mitt er Kjærlighet. Ganske enkelt emne egentlig, men jeg ANER ikke hvordan jeg skal fremføre og snakke om det... Jeg var syk den dagen de andre fikk se eksempel på muntlig eksamen, og jeg skjønner ikke hva læreren mener for han er VELDIG stresset! Kan noen hjelpe meg litt? Jeg har masse tanker om emnet og tekstene jeg skal prate om, men jeg klarer ikke formulere meg... Tekstene jeg må dra inn er : "Kransen" av Sigrid Undset "21år" av Tarjei Vesaas "Victoria" av Knut Hamsun og " Medmenneske" av Olav Duun De handler om kjærlighet alle sammen, men jeg klarer ikke presisere det på en riktig måte... Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Det ble muntlig eksamen om den kalde krigen og Sovjetunionen etter 1945. Det eneste som kunne vært bedre var om jeg kom opp i REL. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Ble Engelsk med "War and peace" Noen gode ideèr? Det jeg har hittil: Snakke først litt generalt hva krig er, typer krig, hvordan det oppstår/unngås og litt om fred Så nevner jeg "2. verdenskrig" og "Vietnam krigen" (fikk de presentasjonene fra læreren, så har litt der) Noe mer som burde være med? Etter presentasjonen skal jeg snakke ca. 10 min om "Death Row" (dødsstraff). Noen tips til hva jeg burde legge vekt på eller noe viktig jeg må kunne der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå