Krølltangharry Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Noen som har Siemens s55 som kan fortelle meg litt om den(positive og negative sider) Blir bildene ok?Jeg skal ha meg ny mobil og det heller veldig mot den! Lenke til kommentar
levlex Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Bildene er av kvalitet de beste man kan få på en mobil idag! Men på selve mobilen ser bildene dårlig og diffuse ut pga den lille skjermen. Skal du ha en mobil som har god skjerm + bra kamera så kjøp heller 3650 fra nokia eller P800 fra SonyEricsson. Hvis du vil vente på SX1 fra Siemens så er det ikke bortkastet tid det heller. Lenke til kommentar
Krølltangharry Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 Nokia er jeg dritt lei og Ericsson har jeg ikke noe forhold til!Har nok blitt litt forelska i s55,så det blir nok den! Den har jo nesten alt,og er dritlekker å se på! Andre som har erfaringer med mobilen? Lenke til kommentar
levlex Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Jeg har faktisk aldri! teste S55, men syntes det er den fineste telefonen fa Siemens, og den eneste jeg ville puttet pengene mine på foreløpig. Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Sier som jeg sa i en annen thread her: Har vel hatt den (S55) i snart et halvt år nå, og aldri engang vært i nærheten av å få en eneste feil på den Det sier sitt! Absolutt å anbefale, om du ikke MÅ ha mer enn 256 farger! Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Hvis du venter til SE T610 kommer, blir trolig alle mobiler i "S55-klassen" en god del billigere ... altså; hvis du klarer å vente så lenge! Krølltangharry: Animert avatar er fy! Lenke til kommentar
Krølltangharry Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 Hvis du venter til SE T610 kommer, blir trolig alle mobiler i "S55-klassen" en god del billigere ... altså; hvis du klarer å vente så lenge! Krølltangharry: Animert avatar er fy! Greit,skal tenke på å finne en ny! Når kommer SE T610 da? Skal kjøpe mobil i begynnelsen av juni! Da går skattepengene mine! Lenke til kommentar
molna Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Tviler på at S55 og andre mobiler går ned i pris bare fordi T610 kommer i salg. Det kommer jo nye mobiler hele tiden. Skattepengene kommer vel ikke før i slutten av juni? (rundt 20.) Lenke til kommentar
Krølltangharry Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 Gjør dem ikke det,faen i helv.....! Jeg klarer jo ikke å vente så lenge! Snakker vi kronerulling her? fem kroner hver? Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Hvis du venter til SE T610 kommer, blir trolig alle mobiler i "S55-klassen" en god del billigere ... altså; hvis du klarer å vente så lenge! Krølltangharry: Animert avatar er fy! Greit,skal tenke på å finne en ny! Når kommer SE T610 da? Skal kjøpe mobil i begynnelsen av juni! Da går skattepengene mine! har du sett at grensen er 50x50??? du har 96x66 den var vel litt stor...?? Lenke til kommentar
Krølltangharry Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 Ja,slapp av,jeg er fullstendig klar over det! Måtte bare ha den der en dag siden den var så genial! Lenke til kommentar
[space] Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Har hatt s55 et par måneder nå, og nå skjærer alt seg... Problemer: -Henger seg. Får melding "kan ikke åpne filen" når noen ringer. -På vibrering hender det det bare vibrerer 1 gang når det ringer. -søking i adresseboka på bokstav fungerer ikke alltid. -adresseboka i det hele tatt har slått seg vrang -sms'er i inbox står noen ganger oppført på nummer, selv om de ligger i adressebok + at tastene reagerer om mulig ennå dårligere enn på min gamle s45, som det forøvrig aldri var noe som helst problemer med. s45 hadde også lenger batterilevetid. Håper en firmwareoppdatering hjelper. Satser på at en butikk er grei og fikser det for meg. Uaktuelt å betale 400(?) for den kabelen bare for å få oppdatert. Ellers bruker jeg BT til å synkronisere, som først fungerte etter jeg hadde henta nyeste versjon av siemens data suite på nettet. Men for all del, telefonen er dritlekker å se på... [space] Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Vent heller et par uker på SL55.... Sexy design, bedre display og mye mindre 8) Lenke til kommentar
levlex Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Displayet er beskrevet som ganske dårlig i mobil sin test av telefonen. Den har også dårlig batteritid, pluss at den har en "tråkig" manøvreringsknapp som de mislikte. Lenke til kommentar
youdecide Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Kan Siemens S55 bruke samme Java programvare som Nokia 7xxx/3650 og Motorola? Jeg har hatt både Nokia 7650 og t720 og de kunne bruke samme programvare. Har den lave oppløsningen noe å si på S55 tlf? Vil den kunne ta i bruk all java programvare der ute eller må jeg ha programvare tilpasset den tlf.? Må vite fort da jeg vurderer en slik tlf. På forhånd takk, Tom PS! Er det noen sider der ute som viser bilder tatt med kameraet til S55? Lenke til kommentar
JZA Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Sier som jeg sa i en annen thread her: Har vel hatt den (S55) i snart et halvt år nå, og aldri engang vært i nærheten av å få en eneste feil på den Det sier sitt! Absolutt å anbefale, om du ikke MÅ ha mer enn 256 farger! Synes ikke det sier så veldig mye om den generelle kvaliteten på Siemens, etter som min telefon har krasjet to ganger. Det har jeg aldri opplegvd på noen annen telefon. Og jeg har hatt en del nyere telefoner. 6310, T68, V66. Ingen av dem var det noen problemer, men ingen av dem som var så avanserte som S55 er heller da. Lenke til kommentar
molna Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Kan Siemens S55 bruke samme Java programvare som Nokia 7xxx/3650 og Motorola? PS! Er det noen sider der ute som viser bilder tatt med kameraet til S55? Nokia-spesifikk java funker kun på Nokia. Det har ikke noe med skjermoppløsning å gjøre, men at man koder java'en til å optimaliseres for de enkelte mobilene. Når du sier at du har brukt samme programmer på 7650 og T720 er det fordi du har prøvd 'Generic' programmer (f.eks det meste på midlet.org). Disse funker også på S55. Spill til S55 finner du f.eks på http://www.rabbit.no og http://games.macrospace.com Her finner du endel bilder tatt med S55-kameraet: http://www.club-siemens.net/forum/viewthre...d.php?tid=17950 Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Synes ikke det sier så veldig mye om den generelle kvaliteten på Siemens, etter som min telefon har krasjet to ganger. Det har jeg aldri opplegvd på noen annen telefon. Og jeg har hatt en del nyere telefoner. 6310, T68, V66. Ingen av dem var det noen problemer, men ingen av dem som var så avanserte som S55 er heller da. Og jeg har hørt folk som har hatt problemer med 6310 og T68... Jeg vil egentlig tro det kommer litt an på den enkelte mobilen, og ikke generelt, men også hvordan man behandler den (nei, jeg sier ikke at du behandlet S55'en dårlig, men det finnes folk som gjør slikt, og så klager de på kvaliteten. F.eks. kaste den 20 ganger i bakken med vilje. "oi, hele greia åpnet seg, dette må klages på") Lenke til kommentar
youdecide Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Hei! Hva anbefaler dere meg å gjøre. Jeg har nettopp solgt min Nokia 7650 og min neste telefon blir nok en Siemens (har gitt litt opp med Samsung). Siste tlf. fra Siemens jeg hadde var en C45. Jeg vurderer nå enten en S55, SL55 eller vente på SX1 (men den kommer vel ikke før om lenge). Grunnen til at jeg kunne tenkt meg å ventet på SX1 er pga. Symbian. Falt for dette systemet da jeg hadde 7650´en. PLEASE ADVICE mvh. Tom Lenke til kommentar
molna Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Ok, først bør du bestemme deg om du vil ha en komplett multimedia-mobil (SX1) eller "bare" en vanlig mobil (S55/SL55). SX1 må du nok fortsatt vente 3-4 måneder på, men det er kanskje verdt ventingen (eventuelt kjøp en billig mobil til bruk i mellomtiden). SX1 har definitivt mange flere muligheter enn S55/SL55. Hvis valget faller på S55 eller SL55, er det ikke så støre forskjeller på dem: SL55 har 4096 fargers display, merkbart mye bedre enn S55-displayet. SL55 har 1,6MB minne, mens S55 har bare 1MB. SL55 har ikke Bluetooth SL55 koster 8-900 mer enn S55 Klarer du deg uten Bluetooth, er SL55 en bedre mobil enn S55, men det må du vurdere opp imot pris og hvilken du liker desigmessig (når du får sett SL55 in real er du trolig solgt :wink: ) Et siste alternativ er Siemens M55, som skal komme i juni. Den har samme spesifikasjoner som SL55 bortsett fra at den desverre mangler infrarød. Prisen vil ligge på ca 2000,- uten binding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå