Ballhus Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Internett er uten tvil et viktig element i hverdagen til de fleste som poster her. Jeg hadde satt stor pris på om noen fortalte om hvilke negative konsekvenser det har hatt for deres sosiale liv, eller hvordan det ikke kan måle seg med virkelig IRL kontakt med andre mennesker. Det er et svært nødvendig element for en skoleoppgave. Vær gjerne melodramatiske, men snakk sant. PM er i orden. Noen? Vær så snill? Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg har blitt kjent med mange over internett, det er der du møter folk i ung alder Sånn har det blitt, og vil nok fortsette slik fremover også. Dessverre er jeg veldig lite ute i det fri, så den delen kunne vært bedre...men tror den dagen jeg blir 18 og har flere friheter, så har vennene jeg har fått på nett blitt nødvendige! Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) For meg har det kun hatt positive følger. Data og internett går ikke på bekostning av å gå ut og treffe mennesker, jeg har derimot blitt kjent med et par stykker og treffer én av dem "regelmessig". Uten internett hadde jeg vært mer ensom, ikke motsatt. Det er ikke slik at jeg heller sitter hjemme foran dataen enn å komme meg ut og "treffe venner". Uten internett hadde jeg bare brukt mer tid på skole og muligens trent mer. Jeg måtte funnet noe annet å fylle tiden med. Endret 2. juni 2009 av Kloever_2 Lenke til kommentar
toth Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg er übersosial av person, irl, så jeg har mange venner og er mye med dem. Men i ledige stunder og netter(utpreget B-menneske) lurker jeg nå litt på nett, og jeg har fått flere IRL-venner ut av det, en haug med positive erfaringer rett og slett Ingen utpreget negative, selv om en historie med en mye eldre jente som trodde det var mer enn vennskap på gang ble litt turbulent en periode, ble det også en fin erfaring totalt sett. Så alt i alt har internett bare vært et positivt tillegg til irl, uten at det har gått utover det på noen som helst måte. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Har gode og dårlige opplevelser. Gode: - Har blitt kjent med mange hyggelige folk. - Lærer en del av internett (Har nok mer, men kommer ikke på noe) Dårlige: - Har møtt mange uhyggelige folk. - Lett og bli uthengt, og det er lett for at du får mange stygge ting mot deg. (Ord osv) Lenke til kommentar
morslilleole Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Internett er kjekt for de av oss som er sjenerte (som undertegnede.) Er mye lettere å få kontakt gjennom nettet, synes jeg. Men har merka mye i det siste at jeg vil ut og snakke med folk, er så mye bedre å snakke med folk irl enn gjennom internett. For meg har vel internett vært posivit. Jeg hadde ikke møtt en av mine beste venner om det ikke var for internett. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Jeg er en sosial gutt på 18 år med masser av gode venner av begge kjønn. Jeg er en nerd som er åpen om mine interesser og har erfart at de fleste bare synes det er stilig å være litt sær. Ser absolutt ikke ut som en typisk nerd, så mange blir kanskje litt interesserte? På friten har jeg også tid til kompiser, dama, festing og andre ting jeg måtte føle for. Skal innrømme at PC tidligere har styrt livet mitt, men sånn er det ikke nå lenger. Internett er et j***** fint sted. Positivt: - Dyrker mine pc-interesser (webdesign, fotball, pc) - Fått diskutert italiensk fotball med masse folk - Møtt hyggelige mennesker - Blitt bedre til å skrive - Kan engelsk langt bedre enn gjennomsnittet Negativt: - Sitter kanskje litt for ofte på pcen Endret 2. juni 2009 av Sono Juventino Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Hvorfor sitter du på pceen? Du skal sitte ved siden av, med pceen foran deg... Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hvorfor sitter du på pceen? Du skal sitte ved siden av, med pceen foran deg... Du sitter med pcen ved siden av deg. Skjermen er foran deg x) Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Minner om at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til dette er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Internett er kjekt for de av oss som er sjenerte (som undertegnede.) Er mye lettere å få kontakt gjennom nettet, synes jeg. Men har merka mye i det siste at jeg vil ut og snakke med folk, er så mye bedre å snakke med folk irl enn gjennom internett. For meg har vel internett vært posivit. Jeg hadde ikke møtt en av mine beste venner om det ikke var for internett. Er det egentlig så kjekt for en sjenert person å fortsette med innadvente aktiviteter (og få belønning for sin oppførsel)? Såfremt vedkommende har lyst til å endre seg altså, det er ingenting galt med innadventhet, all den tid jeg selv er et skoleeksempel på dét. Lenke til kommentar
morslilleole Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Internett er kjekt for de av oss som er sjenerte (som undertegnede.) Er mye lettere å få kontakt gjennom nettet, synes jeg. Men har merka mye i det siste at jeg vil ut og snakke med folk, er så mye bedre å snakke med folk irl enn gjennom internett. For meg har vel internett vært posivit. Jeg hadde ikke møtt en av mine beste venner om det ikke var for internett. Er det egentlig så kjekt for en sjenert person å fortsette med innadvente aktiviteter (og få belønning for sin oppførsel)? Såfremt vedkommende har lyst til å endre seg altså, det er ingenting galt med innadventhet, all den tid jeg selv er et skoleeksempel på dét. Njaa. Det beste er selvsagt om man kan bli kjent med personer i det virkelige liv. Men dette er vanskelig for mange, inkludert meg selv. Da blir det ofte til at man leter etter venner på internett. Jeg mener det er bedre å kjenne noen bare over nett, enn å ikke kjenne noen i det hele tatt. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Enig, men til nå har flyktige internettbekjentskaper aldri tilfredsstilt meg på samme måte som et faktisk vennskap i virkeligheten. Heldigvis har jeg ett slikt, men det hadde vært fint med flere. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Da er det bare å komme seg ut. De fleste er jo snille mennesker som ikke biter. Mange er nok bare litt for usikre på seg selv til å tørre å prate med nye mennesker. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Nja, det er litt vanskelig når man ikke har snakket med folk gjennom hele videregående. Tre år med stillhet. Det er litt artig å tenke på. Man lærer seg i alle fall å bli selvstendig hva angår arbeid. Satser på at høgskoleårene blir en ny start. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hvorfor sitter du på pceen? Du skal sitte ved siden av, med pceen foran deg... Du sitter med pcen ved siden av deg. Skjermen er foran deg x) Ikke om man har en sånn: Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Negative konsekvenser for mitt sosiale liv? Internett? Føler bare at jeg har fått positive ting ut av det, jeg. Jeg har riktig nok ikke blitt kjent med noen som jeg senere har møtt IRL, som en del andre her. Men føler likevel at jeg har blitt godt kjent med folk. De mange, mange timene, dagene og nettene jeg har brukt på å samtale med folk jeg aldri ville blitt kjent med ellers (både på grunn av sosial og geografisk adskillelse) har stort sett vært én stor, positiv opplevelse. Det er deilig å kunne utfolde seg og være fullstendig seg selv, uten å risikere å bli dømt på noen måte. Og til tross for at disse opplevelsene har foregått via Internett, og ikke ansikt til ansikt, tror jeg at de har slått positivt ut på det sosiale livet jeg har utenfor skjermen også. Sosial trening er sosial trening, uansett hvor og hvordan det foregår. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Positive: -Blitt kjent meg mange -Fått være med likesinnede -Ikke utstøtt -Være meg selv -Utvikle intelektuelle evner -Relativt "anonym" i den offentlige delen Negative: -Mye innesitting, men ville sannsynligvis sittet inne uansett, drevet med andre asosiale aktiviteter. Jeg nekter å høre på at internett er negativt for det sosiale liv, og at internett venner ikke er som ekte venner. De har i hvert fall hatt en stor påvirkning på meg, og jeg mener at de i virkeligheten ikke ville vært så annerledes. Endret 3. juni 2009 av Crash Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå