Theo343 Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Ok, la meg hente opp kommentaren til bildet, som du ikke kommenterte den gang. Her er bildet:https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=13856457 1. Som man ser på bildet har man en artikkel på toppen med tittelen: - Kommentar: Tidenes peneste Kjæledyr Simulatro annonsert (PS3/PSP) Denne har også et stort bilde og tar mye spalteplass og man kan derfor lett missforstå det som en mer seriøs artikkel om E3. 2. Under dette kommer det en artikkel med stor fet overskrift som er meget misvisende for innholdet: - Sonys E3-presentasjon Her forventet jeg et annet innhold ift. overskriften. 3. Så til høyre kommer det jeg ville ønsket var gitt størst spalteplass på forsiden: - Feature: E3-oppsummering Sony. Er det forståelig at man missforstår dette? Endret 6. juni 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
freke Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Tek-no og spillverket har en tendes til å være for MS-fiendlig og PRO alt annet. Heh, ja visst. Jeg mener å ha lest at de er alt for sony fientlig og jeg. Skal man saumfare alle postene på forumet vil man vel komme frem til at de er fientlig til alle som lager spill og konsoller + PC produsenter. Trasig det der he he Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Ok, la meg hente opp kommentaren til bildet, som du ikke kommenterte den gang. Her er bildet:<a href="https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=13856457" target="_blank" rel="nofollow">https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=13856457</a> 1. Som man ser på bildet har man en artikkel på toppen med tittelen: - Kommentar: Tidenes peneste Kjæledyr Simulatro annonsert (PS3/PSP) Denne har også et stort bilde og tar mye spalteplass og man kan derfor lett missforstå det som en mer seriøs artikkel om E3. 2. Under dette kommer det en artikkel med stor fet overskrift som er meget misvisende for innholdet: - Sonys E3-presentasjon Her forventet jeg et annet innhold ift. overskriften. 3. Så til høyre kommer det jeg ville ønsket var gitt størst spalteplass på forsiden: - Feature: E3-oppsummering Sony. Er det forståelig at man missforstår dette? Det du kaller for 1 og 2 er 1 artikkel, ikke 2. Alle artikler på tek.no har et ingressbilde i tillegg til selve teksten . Lenke til kommentar
TryggveS Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 2. Under dette kommer det en artikkel med stor fet overskrift som er meget misvisende for innholdet:- Sonys E3-presentasjon Her forventet jeg et annet innhold ift. overskriften. Her må jeg nesten få arrestere deg, ettersom artikkelen min ikke omhandlet noe som helst annet enn Sonys E3-presentasjon. Ser man overskrift og underoverskrift i sammenheng, burde det tegne seg et bilde av at det er en kommentar til Sonys E3-presentasjon, og det jeg syntes var mest spennende (okay, det eneste jeg syntes var spennende) var The Last Guardian (som på hysterisk morsomt vis ble beskrevet som en "kjæledyrsimulator"). Verre er det ikke. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Det burde vell være klart for spillverket at neste E3 ikke burde dekkes av Tryggve med den snevre smaken for spill som han har. Her virker det da som om det kun går i Mario her og Mario der. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Alastor og Tryggve: Stort bilde, underoverskrift og så uhevet overskrift nedenfor dette igjen? Det var da voldsomt med plass man skal bruke på en kommentar? Dette er da ikke vanlig praksis for andre artikler? Jeg synes Malvado sier det godt i Sony tråden, men det virker ikke som om man ønsker å høre på leserne. Endret 6. juni 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
TryggveS Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Alastor og Tryggve:Stort bilde, underoverskrift og så uhevet overskrift nedenfor dette igjen? Det var da voldsomt med plass man skal bruke på en kommentar? Dette er da ikke vanlig praksis for andre artikler? Joda, det er helt vanlig. Den nyeste saken til enhver tid dukker opp øverst til venstre på forsiden. Akkurat nå er det "Sony finner fram gulroten" som står der, Knut Gautes nyhetsartikkel om PSP Go. Det burde vell være klart for spillverket at neste E3 ikke burde dekkes av Tryggve med den snevre smaken for spill som han har. Her virker det da som om det kun går i Mario her og Mario der. Og The Last Guardian og Crackdown, da. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Joda, det er helt vanlig. Den nyeste saken til enhver tid dukker opp øverst til venstre på forsiden. Akkurat nå er det "Sony finner fram gulroten" som står der, Knut Gautes nyhetsartikkel om PSP Go. Tryggve: Men der tar du feil, den øverste artikkelen har nå kun 1 bilde og 1 overskrift. Ikke i tillegg underoverskrift som gjorde at det så ut som to forskjellige artikler! I tillegg var den i nederste vedlegget klikkbar som to separate objekter når man dro musen nedover. Man ser vel det klart og tydelig her. Og denne som lett fører til missforståelse om at det er to artikler med meget forskjellig fokus. Her ser man klart og tydelig at det siste bildet anntyder to forskjellige artikler under hverandre med vidt forskjellig fokus. Det ser ut som man har en kommentar artikkel i topp på siden og en mer seriøs dekning under. EDIT: Trygve må da gjerne fortsette med sine humoristiske "kommentarer" på spillverket.no. Jeg synes ikke ironien og satiren var spesielt god. "Kommentarene" virket som noe helt annet enn de forsøker å være og treffer et lite publikum på basis av noe jeg mistenker å være annet enn generell ironi og satire. Men som sagt, det er heller absolutt ingen grunn til at man ikke skal skrive dem da vi gudskjelov alle er forskjellige. Det jeg har festet meg ved og som førte til at jeg ikke forstod hva spillverket.no holdt på med var den forvirrende artikkelplasseringen samt et par poeng som andre har nevnt ved at det ikke fantes noen seriøs dekning av E3 før denne humoren ble publisert. Leserne var sultne på skikkelig dekning og da er det nok ikke klokt å publisere dette først. At man unnskylder det med at alle skribenter og frilansere var utilgjengelig til samme tid pga. eksamen betyr at man kanskje burde legge mer vekt på å også skaffe voksne frilansskribenter så man i tillegg treffer et bredere publikum? Endret 6. juni 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Men der tar du feil, den øverste artikkelen har nå kun 1 bilde og 1 overskrift. Ikke i tillegg underoverskrift som gjorde at det så ut som to forskjellige artikler! I tillegg var den i nederste vedlegget klikkbar som to separate objekter når man dro musen nedover. Dette er vanlig praksis på siden, spesielt i forbindelse med kommentarer, feature og anmeldelser. Det er også mer eller mindre vanlig på de andre delene av Tek-nettverket. Ikke alle artikler har både overskrift og underoverskrift, men vi bruker det likevel jevnlig. Se for eksempel anmeldelsen av The Mawesome Pack som for tiden ligger på forsiden vår. Det er en måte å gjøre det på som vi har hatt så lenge jeg har vært her, og jeg synes det er rart at det skal kunne oppfattes som to ulike artikler. Jeg kan forstå at man kan komme til å klikke seg inn uten å legge merke til at det er en kommentar, men det står også inne på artikkelen at det er det det dreier seg om. Leserne var sultne på skikkelig dekning og da er det nok ikke klokt å publisere dette først. At man unnskylder det med at alle skribenter og frilansere var utilgjengelig til samme tid pga. eksamen betyr at man kanskje burde legge mer vekt på å også skaffe voksne frilansskribenter så man i tillegg treffer et bredere publikum? Jeg synes det helt klart er ønskelig og viktig å dekke spennende nyheter raskt, uansett skribentsituasjon. Det er nok ikke så mye en unnskyldning som det er en forklaring. Jeg vet ikke hva du mener med voksen, men vi er nok flere som anser oss selv som voksne og fortsatt har eksamener. Det er ikke noen aldersgrense på høyere utdanning. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Så dere er over 25 år gamle? Ikke at det er noe stort poeng, men siden man ønsker å "bestride" kommentaren på det. (Ikke begynn med kverrulering på hvorvidt 16, 18, 21, 23 eller 25 er voksen. 25 år er alderen man regner med å være ferdig med mye av dagens høyere utdanning.) Endret 6. juni 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Nå skal ikke jeg snakke for Spillverkets skribenter, men en betydelig andel av dagens studenter over 25 år gamle. Det er ikke så mange som er så heldige at de har mastergraden sin fem år etter å ha gått ut fra videregående. Ikke at det spiller noen rolle. Endret 6. juni 2009 av Gapwick Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Noen av oss er over 25 og noen er under. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Leste de første sidene med kommentarer og det er helt fantastisk å se hvordan "gamere" reagerer i vilt sinne på alt som kan virke negativt mot spill/selskaper de liker. Den er mildt sagt interessant denne gamerkulturen. Håper noen snart begynner å utrede og forske på disse menneskene så vi finner ut hva som er gått galt i utviklingen. Men OT morsom artikkel og ikke minst underholdene kommentarer her fra forfatteren, keep up the good work! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Gapwick: Man er hovedsaklig 19 når man er russ, går ut fra videregående og begynner på høyere utdanning samme kalenderåret. Da har du 6 år på å ta den utdannningen du ser for deg videre. Tallet 25 er ikke tatt ut fra luften men hva aviser og andre generellt snakker om når de nevner "voksen alder" og "høyt utdannet før arbeidslivet". Selvf. har vi mennesker på jobb som er 28 år når de annser seg som ferdig utdannet før arbeidslivet, men det er heller unntaket enn normen. Eller blir uttalelsen fra Trygve om at "noen av oss er over 25 og noen under" like vag som de fleste andre svar man har oppnådd å få. Det hadde vært interessant å høre fra spillverket.no hvor mange av disse "mai-juni utilgjengelige" skribentene som er over 25 år. Jeg tipper tallet er meget lite eller ikke eksisterende. Endret 6. juni 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
lain Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Leste de første sidene med kommentarer og det er helt fantastisk å se hvordan "gamere" reagerer i vilt sinne på alt som kan virke negativt mot spill/selskaper de liker. Den er mildt sagt interessant denne gamerkulturen. Håper noen snart begynner å utrede og forske på disse menneskene så vi finner ut hva som er gått galt i utviklingen. Men OT morsom artikkel og ikke minst underholdene kommentarer her fra forfatteren, keep up the good work! Jeg for en klager over at det ikke var noe saklig info ifra E3, og at forfatteren ikke i det minste viste selvkritikk når såpass mange tok til orde for at han burde levere arbeid av bedre kvalitet. Men nå ser vi jo at andre "medarbeidere" joiner tråden og forsvarer han, så får man nesten tolke det som man vil. Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Eller blir uttalelsen fra Trygve om at "noen av oss er over 25 og noen under" like vag som de fleste andre svar man har oppnådd å få. Det hadde vært interessant å høre fra spillverket.no hvor mange av disse "mai-juni utilgjengelige" skribentene som er over 25 år. Jeg tipper tallet er meget lite eller ikke eksisterende. Det var jeg som sa det, ikke Tryggve. Ellers har det veldig lite for seg å gi ut en liste over fødselsårene til våre skribenter. Det ville være upassende av meg, og er forøvrig egentlig irrelevant for det som diskuteres her. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) tormod: Beklager, avataren forledet meg. Liste over fødselsår? Det var da voldsomt til negativ overdrivelse her for noe jeg selv ikke ville skape noe grunnlag for debatt om, men som representanter fra spillverket ønsket å bestride? Hva med å bare gi et tall på antall skribenter for spillverket over 25 år som har vært utilgjengelig i mai-juni. Følge opp med fakta? 2 stk? 1 stk? 3 stk? Endret 6. juni 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Beklager men denne artikkelen syntes jeg falt på et lavmål, at artikkelforfatter ikke liker MGS og Halo for så være men det er mulig å skrive det på helt andre måter. Måten denne artikkelen var skrevet var bare totalt dårlig og jeg trakk ikke på smilet en eneste gang. Det er noen ganger i artikklene at man kommer med småstikkere av humoristisk innslag hvor man humrer litt, men dette forsøkte like mye å presse ut humor som når jeg sitter på ramma med hard mage og forsøker desperat å få ut gårsdagens Burrito som har sotti seg fast en eller annen plass i tarmen, tydeligvis ganske ufordøyet. Med andre ord, total forstoppelse. Om dette er nivået spillverket skal legge seg på i sine artikler så blir jeg ganske enkelte å kutte dem totalt ut for jeg synes ikke dette var verd å legge ut engang. Forsøk bedre neste gang og overdriv ikke humorfronten, hele artikkelen skinte gjennom av en forfatter desperat etter å virke morsom men som feilet like misserabelt som FRP på norsk meningsmåling. Endret 6. juni 2009 av Bear^ Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Alle whinere her, dere irriterer meg. Syng en sang og prøv å smil litt. Lenke til kommentar
TryggveS Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Gapwick:Man er hovedsaklig 19 når man er russ, går ut fra videregående og begynner på høyere utdanning samme kalenderåret. Da har du 6 år på å ta den utdannningen du ser for deg videre. Tallet 25 er ikke tatt ut fra luften men hva aviser og andre generellt snakker om når de nevner "voksen alder" og "høyt utdannet før arbeidslivet". Siden vi først er ute og spikker på flisa, får jeg spørre hvor du har med førstegangstjenesten i denne framstillingen din. Eller blir uttalelsen fra Trygve om at "noen av oss er over 25 og noen under" like vag som de fleste andre svar man har oppnådd å få. Det hadde vært interessant å høre fra spillverket.no hvor mange av disse "mai-juni utilgjengelige" skribentene som er over 25 år. Jeg tipper tallet er meget lite eller ikke eksisterende. Jeg er 28, går siste året av høgskoleutdannelsen min, og skrev E3-artiklene mine på natta mellom slagene. Jeg vet ikke hvor du ville hen ved å ta opp dette, men det er nå sånn det er for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg