Gå til innhold

Kommentar: Microsofts E3-presentasjon (X360)

Anbefalte innlegg

"Kommentar" sier deg altså ikke så mye? Dette er det "blogg" het før det ble hetende "blogg" :).

Men som jeg sa, tror det hadde vært greit om dette ikke var den eneste nyheten fra E3 som dukket opp, da hadde ikke så mange misforstått den.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alastor: som jeg viste til med bilde tidligere, det er kun en av 2 som var merket med "kommentar" før man kom inn i selve artikkelen og den ene var skiltet som om det var en seriøs artikkel om E3. Skal jeg hente det opp igjen?

Lag heller en bloggseksjon og publiser dem med mindre spalteplass i høyre marg på spillverket.no. Er det så mye å be om? Virker helt naturlig i grunn.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ikke dumt det bloggforslaget du, er sikkert noe de kan titte på, men man kan ikke vente med å skrive kommentarer bare fordi at sidens design hindrer det i å komme på rett plass.

Jeg fant ikke de skjermbildene dine, må gjerne sende de til meg på PM :). (Er de allerede postet i tråden trenger du ikke poste de på nytt..)

Lenke til kommentar

Alastor:

Som jeg også sa i den andre tråden så er jeg ikke negativ til denne slags artikler, jeg bare hadde helt andre forventninger og derfor ble det litt kræsj :). Denne type artikler og det den ønsker å være må selvf. få lov å være her.

Her er bildet:

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=13856457

1. Som man ser på bildet har man en artikkel på toppen med tittelen:

- Kommentar: Tidenes peneste Kjæledyr Simulatro annonsert (PS3/PSP)

Denne har også et stort bilde og tar mye spalteplass og man kan derfor lett missforstå det som en mer seriøs artikkel om E3.

2. Under dette kommer det en artikkel med stor fet overskrift som er meget misvisende for innholdet:

- Sonys E3-presentasjon

Her forventet jeg et annet innhold ift. overskriften.

3. Så til høyre kommer det jeg ville ønsket var gitt størst spalteplass på forsiden:

- Feature: E3-oppsummering Sony.

Er det forståelig at man missforstår dette?

Men jeg tror som sagt dette forslaget vil løse mye av det som skapte en kanskje unødvendig kritikkstorm her.

Opprett en "blogg" seksjon oppe på menyen til spillerverket.no, få slike "kommentarer" dit, og "publiser dem" i margen på forsiden istedet for å ta stor spalteplass.

EDIT:

Det kan godt være at konstruktive forslag nå drukner i mye hissig kritikk, men man kan jo håpe det tas opp til vurdering.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Siselka, nå troller du fælt.

Hvorfor i alle dager er det trolling å peke på en annen artikkel fra E3 med en litt mer seriøs tone?

AtW

Jeg kan godt bruke tid på det jeg har ansett som trollende kommentarter, men det ble for dumt å hive den siste kommentaren i ansiktet på vedkommende når den har kommet samme dag som han ant. er på jobb og ikke har fått den med seg ennå :)
du har ikke sett denne eller?
Ikke så rart, fordi den kom samme formiddag og han var på jobb.

Vedkommende pekte på en annen artikkel om samme emne. Det er nyttig info uansett om vedkommende har sett den fra før eller ikke. Trolling er det ihvertfall ikke.

AtW

Lenke til kommentar
du har ikke sett denne eller?

Nå har jeg, men den artikkelen kom hele to døgn etter den diskuterte kommentaren. Så mitt argument holder fortsatt.

Reaksjonene tyder på noe annet.

Nei. Og all vet uansett at den eneste meningen som teller, er min.

ATW: Den linkede artikkelen kom to døgn etter kommentaren, noe som vil si at denne uintelligente kommentaren var eneste dekning av Microsofts E3 konferanse i lengre tid.

Lenke til kommentar
Trolling ble nevnt som en sammenheng med tidligere kommentarer og ikke den isolert alene ATW. Regnet med at du forstod det. Spesielt etter at jeg har presisert det for andre gang.

Ok, jeg skjønte ikke at du presiserte det noe sted, greit nok, jeg mener uansett at slike kommentarer ikke hører hjemme. Har man ikke noe bedre å si enn at folk troller, når det ganske tydlig neppe er intensjonen til vedkommende, så synes jeg man bare kan la være å si det.

AtW

Lenke til kommentar
[snip] Ikke så rart, fordi den kom samme formiddag og han var på jobb.

Og hvordan i alle dager skal jeg vite at han er på jobb? Han skrev at det var den eneste kommentaren om dekningen, og jeg linket til en annen og spurte om han ikke hadde sett den. Hvis han kan være inne på forumet på jobb så tar jeg det for gitt at han også kan lese spillverket sine sider.

Trolling ble nevnt som en sammenheng med tidligere kommentarer og ikke den isolert alene ATW. Regnet med at du forstod det. Spesielt etter at jeg har presisert det for andre gang.

Javel ja, er det fordi jeg er uenig med deg at du sier jeg har trollet? Kan ikke helt se hvor jeg har drevet med trolling. Jeg har kommentert kommentaren, og vært uenig med dem som har skreket høyt om hvor dårlig den er. Vil heller si at andre har trollet disse kommentarfeltene mye mer enn det jeg har.

Lenke til kommentar
Jeg er rimelig uenig Theo, jeg lo godt, høyt og lenge av artikkelen :) .

Sånt er subjektivt, og man kan ikke treffe alle når man er morsom.

Det er jeg enig i, men når så mange har reagert så kraftig, så gir vel det en indikasjon på at den ikke traff helt bra?

Lenke til kommentar

@Siselka: Igjen, den artikkelen du linker til kom to dager etter denne kommentaren.

"Kommentar" sier deg altså ikke så mye?

Kommentarer pleier vanligvis å være reflekterende, men kan selvfølgelig skrives humoristisk/stilistisk - men da må det gjøres skikkelig og ikke fremstå som møl uten merverdi.

Endret av iMono
Lenke til kommentar

Syntes både artikkel og måten forfatter forsvarer den på blir for dumt. Det er helt greit å skrive slikt på forum for å fyre opp stemning, men ikke som en forside sak. Da forventer man i hvertfall et snev av objektivitet.

MS hadde en glimrende E3 presentasjon, gode titler og Natal som det overraskende element.

Syntes personlig både Nintendo og Sony skuffet. Ironi eller ei ... Tek-no og spillverket har en tendes til å være for MS-fiendlig og PRO alt annet.

Mistet nok en leser i dag. Er ivrig leser av spill og teknologinyheter, men ser ikke behovet for å gå innom spillverket.no lenger. Hyppigere oppdateringer og bedre artikler andre steder.

Lenke til kommentar
Lag heller en bloggseksjon og publiser dem med mindre spalteplass i høyre marg på spillverket.no. Er det så mye å be om? Virker helt naturlig i grunn.

Dette er ikke for å være frekk: Hvorfor er det naturlig? Slik forsiden fungerer nå, går alle artikler som publiseres inn øverst på siden, og blir dyttet nedover etterhvert som det kommer nye. Dette gjelder uansett om det er nyheter, omtaler, kommentarer, features osv. Det står klart markert hva slags type artikkel det er snakk om, så jeg får være ærlig og si at jeg ikke helt ser poenget.

Sånn ellers beklager jeg at artiklene mine ikke svarte til dine forventninger, så jeg håper du satte større pris på oppsummeringsartiklene til Tormod. :)

Lenke til kommentar

Det er vel strengt tatt ikke så mange som har vært negative til denne artikkelen. Det har vært de samme folkene som har postet hele tiden. Det er en kjent sak at det er de som har noe negativt å si som sier noe, og de positive humrer til seg selv og kommer seg tilbake til det de gjorde før de leste artikkelen. Jeg syns artikkelen/kommentaren var noe av det beste som har vært på denne siden. Det er en side om underholdning, er det så galt at den er underholdende samtidig?

Lenke til kommentar

Trygvve:

Hvis du fikk med deg hva vi har diskutert siste tiden så ser du at ikke alle var merket med "kommentar" på forsiden. Ellers er det ikke frekt at du svarer.

En bloggseksjon er vel heller ikke unaturlig, hvorfor ikke? Førstesiden virker ikke alltid å funger slik at alt dytter systematisk nedover, jeg har fått med meg at det av og til spretter inn artikler mellom eldre i rekkefølgen på bla. hw.no.

Mynotir:

Det er din oppfatning av saken :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Alastor:

Jeg viste deg bildet av førstesiden i går og forklarte det. Du fikk det med deg?

Det bildet viser 1 kommentar for ps3, skrevet av trygve, og en feature for ps3, skrevet av tormod.

EDIT: Ang bildet, så antok jeg det du snakket om der var at den ikke var plassert i en "bloggrubrikk" til høyre.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...