jossa Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 en kompis av meg har prestert glømme pass til sitt asus a7v133 å han lurer på hvordan man resetter dette .. kortet har ikke noen resett jumper å han prøvde å ta ut cmos batteriet i ca 10 min... men til ingen nytte... noen tips erfaringer? haster litt.. Lenke til kommentar
jossa Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 hvordan jør man d? en simpel how2 hadde vert bra Lenke til kommentar
SR1Data Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Ta og sjekk denne adressen, mener det er jumperen for å resette som er omtrent midt på bildet. Hvis ikke kan det hende du må kortslutte to punkter. Noen nye kort har denne typen resetting av bios. http://www.all-about-pc.de/english/Hardwar..._conclusion.asp SR Lenke til kommentar
jossa Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 fant ikke no dær... :oops: Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 How do I clear CMOS? By Hardware: Locate two solder points called CLRTC on your mainboard. They are besides the battery. Turn off the PC and disconnect the power supply. To be sure, take the mainboard battery out. Short the solder points for a few seconds with a metal object like a screwdriver. Remove the screwdriver. Reinsert the Battery. Reconnect power, power up. Now the BIOS should say something like "CMOS checksum bad, defaults loaded". If it doesn't say this, the clearing was not successful. Go to BIOS Setup and load Setup Defaults. After that, set the options as needed. http://www.a7vtroubleshooting.com/ Lenke til kommentar
jossa Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 :oops: sorry men asus sine sider var d ingen hjelp i.. fårdi d var ingen manual å få tak i.. pga hi load on server eller no... men uansett tusen takk til dere som har hjolpet me me info takk! ja jeg vet jeg er udugelig å ikke verd en drit osv.. men spar meg får d ok? Lenke til kommentar
jossa Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 FFS! ta ut batteriet da. *mumle* han prøvde å ta ut cmos batteriet i ca 10 min... men til ingen nytte.. *mumle* Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 ja jeg vet jeg er udugelig å ikke verd en drit osv.. men spar meg får d ok? Er vel litt drøyt og påstå det fordi du ikke får resatt bios :wink: Btw: er det du som gikk som Dan Hansen tidligere?? Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 FFS! ta ut batteriet da. *mumle* han prøvde å ta ut cmos batteriet i ca 10 min... men til ingen nytte.. *mumle* wooops! sorry. På standard A7V kort er det ihvertfall to punkter ved siden av bios batteriet som du kan kortslutte. Lenke til kommentar
jossa Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 har altid hete jossa på dette å d gamle forumet Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 har altid hete jossa på dette å d gamle forumet Ok så bare i siggen din. Lenke til kommentar
reyerd Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Har selv hatt et asus a7v kort, det er en liten jumper som må flyttes over til pinne 2 å 3, den står på 1 å 2. Etter dette er gjor slår du på strømmen til dataen slik som du gjør når du starter opp. Så slår du den av igjenn å setter jumperen tilbake til 1 å 2. Da er biosn resetta. Det var iværtfall dette jeg måtte gjøre for å resette biosn på mitt kort! Lenke til kommentar
Smal Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 jeg har samme hovekortet.... det er ikke noen jumper men to bitte små punkter ved siden av batteriet.... kortslutt disse med en skutrekker eller noe.... lette en stund før jeg også fant det ut... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå