Gå til innhold

Den store Monkey Island tråden! :Spinner Cay 20. AUG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sier begrepet "tidssoner" deg noe..?

Ikke for å skryte, men jo... sier meg plenty. Har tilogmed krysset noen ved ett par tilfeller :cool:

Du skal alltids få utdype om du føler deg litt smartere enn meg likevel :yes:

 

Men... behold...

A special apology to residents of Oceania for the game coming out well into July 8th over there. Perhaps you all should have thought about that before you decided that the International Date Line was a such a good idea, though.

 

Jeg er ikke noen ekspert på geografi, men så vidt meg er bekjent så bor i allefall ikke JEG i Oceania. Du må nesten svare for deg selv.

 

Legger ved en link som forteller litt om hvordan Oceania ligger i forhold til f.eks. Norge: http://www.astrocalculator.com/TimeZoneMap.JPG

 

Menmen... jeg håpte at jeg kunne ta det med meg til hotellet i morgen, men verden går nok ikke under likevel...

 

How approriate... You fight like a cow :tease:

Lenke til kommentar

*sukk*

 

i den delen av USA Telltale hører til har de noe som heter Pacific Time. denne er ni timer forskyvet fra vår. de er åtte timer før Greenwich, vi er en time etter. etter litt rask hoderegning kan vi komme frem til at klokka Telltale går etter er nå 14:51.

Endret av indietrash
Lenke til kommentar

helt ærlig synes jeg dialogsystemet er helt forferdelig! de har ødelagt hele greia med valgfrihet. uansett hva man velger så sier Guybrush alltid noe litt mindre morsomt. en del ganger får man ikke velge noe som helst engang! dialogen blir bare utført uten noen interagering fra spillerens side.

Lenke til kommentar
helt ærlig synes jeg dialogsystemet er helt forferdelig! de har ødelagt hele greia med valgfrihet. uansett hva man velger så sier Guybrush alltid noe litt mindre morsomt. en del ganger får man ikke velge noe som helst engang! dialogen blir bare utført uten noen interagering fra spillerens side.

 

Hmm. Jeg mener å huske at dette ble også gjort på de tidligere spillene, dog kanskje i litt lavere grad. Man hadde lyst å være dritfrekk, bare for å se hvordan den andre parten reagerte, og så sa Guybrush noe mye mindre kontroversielt.

Lenke til kommentar

Ah.. når jeg begynte å spille dette gikk det opp for meg hvor mye jeg har savnet Monkey Island!

Dette første kapittelet var mye bedre enn det jeg hadde forventet! =)

Jeg koste meg skikkelig mens jeg spillte det, og kunne ikke legge det ifra meg! =) Jeg brukte vel en 3-4 timer på det.

 

Gode puzzles, god humor, god musikk, god grafikk og ikke minst god story!

Mao: alle tingene man kan ønske seg i et MI spill finnes her.

Likte hint systemet, som til tider gav meg sublime dytt i rett retning. Jeg synes grafikken passet spot-on til Monkey Island, til tross for alle skeptikerne!

Et par bugs her og der, f. eks når jeg skulle knuse den uknuslige flasken, kunne jeg bruke hornet før jeg hadde fått det.

Men dette er fordelen med å være et episodebasert nedlastings spill; man kan alltid fikse på det og legge ut nye versjoner.

Vi er jo på en måte en slags gjeng med test-spillere til de får sluppet ut den endelige versjonen på DVD. ;P

 

 

Det er tidlig å si om dette blir en klassiker på lik linje med Monkey 3. Dette er jo som sagt bare det første kapittelet, men etter å ha sammenlignet dette første kapittelet med de første kapitlene fra de andre MI spillene, tør jeg påstå at vi har en vinner! =)

 

Etter cliffhangeren gleder jeg meg villt til neste måned, og forventer minst like stort kaos som det var i natt da dette spillet ble sluppet! ;)

Endret av OCKi
Lenke til kommentar
Gode puzzles, god humor, god musikk, god grafikk og ikke minst god story!

Mao: alle tingene man kan ønske seg i et MI spill finnes her.

 

Ja, jeg er så langt positivt overrasket. Var litt bekymret over at puzzlene skulle være for lette. Det var problemet med Sam & Max season 1. Men mye av den gode gamle stemningen finnes også på dette nye spillet. Jeg kunne dog ha klart meg uten det nye kontrollsystemet. Og av og til savnet jeg litt flere valg. Når jeg sitter der og prøver å overta Narwhalen er jeg ikke interessert i å klatre opp kjettingen x antall ganger.

 

I alle fall. Puzzlene virker gode her, jeg sitter faktisk fast akkurat nå. Man må finne på noe spennende å gjøre med klessnoren slik at jeg ikke får "gaven" i retur...

Lenke til kommentar

Likte spillet men jeg står fast i jungelen, spoiler...

 

 

Har fått tak i kartet og en av lekefigurene til Dora (the explorer :p). Men jeg har fulgt kartet helt korrekt og kom til et oppgravd hull. Hva skal jeg gjøre nå. Har slitt i snart en time.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...