Gå til innhold

Den store Monkey Island tråden! :Spinner Cay 20. AUG

Anbefalte innlegg

hehe jeg vet ikke hvorfor men jeg spiller mest i classic mode.

bra en kan få litt hinting.lenge siden jeg har spillt mk 1.

gøyal fight i the mansion :grin2:

hadde helt glemt denne.

Endret av rbr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MISE var en blandet opplevelse. Jeg liker ikke stilen på de håndtegnede karakterene. F.eks. Guybrush og den idiotiske frisyren hans. Dubbingen var også litt skuff. Den er platt og mangler innlevelse i forhold til humorstilen i spillet.

Det er ikke helt håpløst. Scenene med Le Chuck er ganske bra, men totalt sett når det ikke opp til MI's potensiale.

Voice-actingen = snork.

Lenke til kommentar
På siste savegamet mitt (autosave før slutten) sto det 5 hours ingame. Tar deg bare et par timer å kommer tilbake til act 3.

Edit: lette etter savefilene men finner ingensteder..aner ikke hvor steam legger sånt.

Er ikke steam som plaserer de, men spillet.

"C:\Users\*brukernavn*\AppData\Roaming\LucasArts\The Secret of Monkey Island Special Edition" (Win7)

Lenke til kommentar

Jeg sleit også endel med platt voice acting, som nevnt hørtes mange karakterer helt retarderte ut siden de snakkkeeeerrr ssåååååå ppååttvvuuuuunnnggeeeet saaaaaktteeeeee. Foretrakk de gamle closeup bildene ift de nye, elaine var mye penere i closeup i classic enn det nye.

Lenke til kommentar

Jeg synes kun at den ene av kannibalene var noe treg i snakketøyet, jeg. Det som irriterer meg mest er at dette spillet krever noe så inne i det grønnskodde med ressurser. Akkurat nå bruker jeg en bærbar som er ett år gammel. Den kjører Vista Home Basic, har 2 GB med ram, prosessoren er en Dual-core P2390 @1.86 GHz, GeForce GO 7300. Like fullt blir lyden skammelig dårlig (dvs. den hakker og støyer) sånn jevnt over hele oversiktskartet på Monkey Island, de forskjellige strendene på samme øy og så videre. Jeg har dermed blitt nødt til å kjøre i klassisk modus.

Et interessant aspekt med dette er at i klassisk modus fungerer musen på alle dialogtrærne, og jeg kan, om jeg vil, spille og kun bruke musen. I enhanced modus så varierer det (som tidligere nevnt) om jeg får lov å trykke på forskjellige valg på dialogene osv.

Jeg kan ikke skjønne at et 2D-spill som dette skal slite såpass på en noenlunde oppegående maskin, selv om den (såvidt jeg ser) kjører på maks oppløsning. 1280*800.

Vel vel, nå var det bare å se om jeg husket hvordan jeg skulle få med meg bananplukkeren fra cellen min.

Lenke til kommentar

Du må ha noe å gi kannibalene så de slipper deg fri fra fengselet. Tenk på den lille apa i skogen som er merket med Monkey på kartet. Hva vil aper spise?

Og du har vært ved giant monkey head? Trekker du i nesa på totemet åpnes porten, men lukkes når du slipper den. Aper er flinke til å herme.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

ELSKET MI1SE, endelig et adventure spill som kan sammenlignes med MI3. Som selv 12 år etter det ble laget, fremdeles bør være standarden på hvordan disse spillene skal bli laget IMO.

3d funker bare ikke i nærheten så bra. Ikke bare pga. forferdelig ekkel kontrollerne som gjør at man løper inn i vegger og kanter hele tiden. Men stemningen og detaljene. Se så nydelig:

work5.jpg

Og se så kjedelig:

tales-of-monkey-island-01.jpg

Er enig at stemmene var for trege, men de gjorde det jo for å holde i takt med det originale spillet. Og det funket helt greit.

Lenke til kommentar

Er enig i at det ikke ser like bra ut i 3d men sånn er nå engang verden. den går framover. nye verktøy blir tatt i bruk . Både til glede å frustrasjon for spillere

En blanding av godt gammelt utseende fra MI3 og 2d /3d teknikken de bruker i Runaway er for meg det ultimate monkey island spillet. Selvfølgelig med topp humor , nær perfekt voiceacting å lengden bør være 25 kapittel eller noe :p så folk har noe å gjøre på

Lenke til kommentar
Du må ha noe å gi kannibalene så de slipper deg fri fra fengselet. Tenk på den lille apa i skogen som er merket med Monkey på kartet. Hva vil aper spise?

Og du har vært ved giant monkey head? Trekker du i nesa på totemet åpnes porten, men lukkes når du slipper den. Aper er flinke til å herme.

Ah. Det var det. Jeg tror jeg tvangsforte apen i skogen med bananer, og brukte oppe de jeg hadde. Den følger etter meg nå. Men ja, jeg tror jeg vet hvor jeg skal få fatt på flere bananer. Visste det var noe jeg hadde glemt å gjøre med giant monkey head. Takk for oppfriskningen.

Problemet med kannibalene er ikke å slippe unna dem, men snarere å få med seg bananplukkeren. Men jeg skal teste litt mer...

Lenke til kommentar
Som sagt, når du henter en bra trophy ved monkey head, har du noe å gi dem, da gir de deg fri passage i leiren igjen.

Fant ut dette med idolet før jeg leste denne posten, men uansett, takk. Jeg har en viss peiling på hva jeg må gjøre videre nå, men jeg mangler detaljene. Får la spillet hvile litt, så kanskje jeg får en naturlig forståelse av hva jeg skal gjøre etter at jeg har åpnet opp monkey headet.

Raude: Har du spilt A Vampyre Story? Det har også en svært god 2d/3d kombinasjon. Jeg er imponert over at MI1:SE faktisk krever mer ressurser enn AVS.

Lenke til kommentar

Ja, og VS hadde enda større voice acting problemer, og dårlige puzzles..virka som de blåste av alt helt i starten, så ble det bare shait etter hvert.

Og hva i helsike er det med den slutten? Cliffhanger? Bare helt plutselig slutter spillet når man tror man skal videre. Det blir som om SOMI skulle sluttet når Guybrush og mannskapet seiler mot Monkey island.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Big tony :

Om du har Telenor så skal det gå greit med tanke på pris som er 10 kr pr dag uansett, men med begrenset hastighet etter 200 mb eller noe. La det stå på over natta på nedlasting 

har du annen leverandør av abo kan det fort bli dyrt å laste ned :p de fleste har 7 - 15 kroner pr mb.

Noen andre som har opplevd at spillet henger ute i menuvalgene? eller at det plutselig stopper å fungere om du bruker ALT + TAB til skrivebordet? skjer ikke ofte men irriterende  

Lenke til kommentar

alt-tabbing virket greit hos meg med Win 7 også. Kom bare i pausemenyen når jeg gikk tilbake til spillet og kunne fortsette.

Men å bruke musa på samtaler virket nesten aldri, måtte bruke piltastene og enter for å snakke med folk. Litt rart.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ja har telenor. Har brukt mobilen som modem i ca 2mnd. Har surfet ganske mye å de har ikke satt ned hastigheten min.

Tok en test på dinside.no å fikk opp 1,3 Mbps i nedlastingshastighet.

Er det kun steam som har disse spillene eller har de kommet ut i butikk hyllene?

Lenke til kommentar

Ja det at du ikke kan trykke på hva du skal si forundrer meg . Latskap vil jeg kansje kalle det? ganske åpenbar bug de burde lagt merke til

Edit:

Vil legge til at Secret Of Monkey Island SE selger bedre en Tales Of Monkey Island ifølge Topsellers lista innpå Steam :) 1. plass til Secret , 2 plass til Tales , 3 plass til Prototype.

Bruker Steam å gi ut salgstall for spill over klienten ?

Endret av Raude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...