Kaffesau Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Vet at det er mange som har lagd emner om dette, men uansett. Er på jakt etter en ny stasjonær gaming-pc. Vil at prisen skal være 8-12k +/-. Har i det siste spilt på en relativt svak bærbar pc, og ønsker nå en ny og bedre stasjonær Noen spesifikasjoner er at jeg har lyst å ha 6gb ram (eller holder det med 4? og burde jeg velge DDR2 eller DDR3 for gaming?) Windows 64bit og den burde helst være relativt stillegående. Bra prossesor og skjermkort er viktig. Er ikke noe problem om den bråker litt generelt, bare ikke altfor mye. (vet ikke hva dere definerer bråk som) Som sagt skal det være en gaming-pc, mest brukt til wow, css, bf2, samt crysis/conan, og derfor vil jeg kunne spille de nevnte spillene med minst mulig lag og med bra fps. har ikke sjekket så mye pc deler siden i fjor, så er litt utdatert på det feltet. Lurer på om jeg skal velge Geforce eller Radeon. Er i tvil om jeg kommer til å kjøre i SLi eller Crossfire. Kan hende at jeg gjør det en gang i fremtiden, og er det da lurt med 1gb på skjermkortet? Hvor mye W burde jeg ha på strømforsyningen? Er det integrert lydkort på alle nye hovedkort? Akkurat nå trenger jeg alle deler, inkludert skjerm, tastatur osv. Budsjettet er som sagt på 8-12k +/-. Har ikke bygd pc selv før, men kjenner folk som kan gjøre det for meg. Vil at maskinen skal holde en stund også, og vil helst ikke bytte deler regelmessig. Har ikke tenkt å overklokke. Har lagd en handlevogn med noen komponenter som jeg vurderer, men vet ikke om alt passer med hverandre. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=98989 Hadde vært herlig hvis noen kunne kommentere og/eller fortelle meg hva jeg eventuelt burde handle, og hvorfor. Ble kanskje litt mange spørsmål, men håper noen kan svare. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg anbefalte fr en stund siden Dette oppsettet for samme prisklasse, er klargjort med kraftig nok cpu og psu for 2x4890 1 gb, med 24" skjerm, 5,1 sourround, det bør en ha når en gamer. Gamertastatur og mus. Enkel klokking ved amd overdrive (ingen biosflikking), er endel bedre en det du satte opp, mest pga litt bedre skjermkort. Samt litt bedre cpu der hvr flere kjerner benyttes. Lydkortet som er integret holder nok i massevis til du vil ha koblet til hifi annlegg. Er en fordel med 8 gb ddr ram , du kan da sette page fila til 0 og derved hindre endel framdrops. Lenke til kommentar
TAS Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Vet at det er mange som har lagd emner om dette, men uansett.Er på jakt etter en ny stasjonær gaming-pc. Vil at prisen skal være 8-12k +/-. Har i det siste spilt på en relativt svak bærbar pc, og ønsker nå en ny og bedre stasjonær Noen spesifikasjoner er at jeg har lyst å ha 6gb ram (eller holder det med 4? og burde jeg velge DDR2 eller DDR3 for gaming?) Windows 64bit og den burde helst være relativt stillegående. Bra prossesor og skjermkort er viktig. Er ikke noe problem om den bråker litt generelt, bare ikke altfor mye. (vet ikke hva dere definerer bråk som) Som sagt skal det være en gaming-pc, mest brukt til wow, css, bf2, samt crysis/conan, og derfor vil jeg kunne spille de nevnte spillene med minst mulig lag og med bra fps. har ikke sjekket så mye pc deler siden i fjor, så er litt utdatert på det feltet. Lurer på om jeg skal velge Geforce eller Radeon. Er i tvil om jeg kommer til å kjøre i SLi eller Crossfire. Kan hende at jeg gjør det en gang i fremtiden, og er det da lurt med 1gb på skjermkortet? Hvor mye W burde jeg ha på strømforsyningen? Er det integrert lydkort på alle nye hovedkort? Akkurat nå trenger jeg alle deler, inkludert skjerm, tastatur osv. Budsjettet er som sagt på 8-12k +/-. Har ikke bygd pc selv før, men kjenner folk som kan gjøre det for meg. Vil at maskinen skal holde en stund også, og vil helst ikke bytte deler regelmessig. Har ikke tenkt å overklokke. Har lagd en handlevogn med noen komponenter som jeg vurderer, men vet ikke om alt passer med hverandre. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=98989 Hadde vært herlig hvis noen kunne kommentere og/eller fortelle meg hva jeg eventuelt burde handle, og hvorfor. Ble kanskje litt mange spørsmål, men håper noen kan svare. Hei.Rambrikkene passer ikke på Hk.DDR2 på hk,mens du har valge DDR3 Lenke til kommentar
Kaffesau Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg anbefalte fr en stund siden Dette oppsettet for samme prisklasse, er klargjort med kraftig nok cpu og psu for 2x4890 1 gb, med 24" skjerm, 5,1 sourround, det bør en ha når en gamer. Gamertastatur og mus. Enkel klokking ved amd overdrive (ingen biosflikking), er endel bedre en det du satte opp, mest pga litt bedre skjermkort. Samt litt bedre cpu der hvr flere kjerner benyttes. Lydkortet som er integret holder nok i massevis til du vil ha koblet til hifi annlegg. Er en fordel med 8 gb ddr ram , du kan da sette page fila til 0 og derved hindre endel framdrops. er det nødvendig med 750w strømforsyning? har valgt 1tb minne i mitt oppsett, ettersom jeg kommer til å ha mye filmer/serier på pcen, samt spill. koster ikke mye ekstra heller. Det eneste jeg har er faktisk høytalere, så trenger ikke det akkurat nå. Tror også jeg velger https://prisguiden.no/product.php?productId=101200 , som er samme modell, bare 22tommer. skal oppdatere oppsettet når jeg kommer hjem, er på skolen akkurat nå. Og også, tror jeg vil ha et større kabinett. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) 750w psu er ikke nødvendig dersom du ikke skal oppgradere senere til 2x4890 i i crossfire. Ønsker du ikke denne muligheten kan du gjerne gå for en 500 - 550w, men da kan vi også spare en god del på å ta et hk med kun 1 x pci x 16. Der er imidlertid utvalget veldig lavt når det gjelder am3 hk, men am2+ er utvalget meget godt, her ville jeg faktisk gådd for en phii940 (4 kjerne) meget godt kjøp for tiden, selv om de fleste am2+ hk støtter også am3 cpu, 8 gb minne for swap fil. Endret 2. juni 2009 av Osse Lenke til kommentar
Kaffesau Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) 750w psu er ikke nødvendig dersom du ikke skal oppgradere senere til 2x4890 i i crossfire. Ønsker du ikke denne muligheten kan du gjerne gå for en 500 - 550w, men da kan vi også spare en god del på å ta et hk med kun 1 x pci x 16. Der er imidlertid utvalget veldig lavt når det gjelder am3 hk, men am2+ er utvalget meget godt, her ville jeg faktisk gådd for en phii940 (4 kjerne) meget godt kjøp for tiden, selv om de fleste am2+ hk støtter også am3 cpu, 8 gb minne for swap fil. har tenkt litt, og det kan godt hende at jeg oppgraderer senere og kjører crossfire, derfor valgte jeg 750W istedenfor den jeg orginalt hadde valgt. Nå ser jeg etter å bytte deler som påvirker maskinens ytelse minst. Har nå valgt Antec Twelve Hundred, men er det nødvendig? Selv om det ikke er så viktig, så vil jeg at kabinettet skal se noenlunde bra ut, og ha en del plass, noe som er grunnen til at jeg valgte det kabinettet. Er HKet jeg har i oppsettet kompatibelt med DDR3, og er det en veldig stor oppgradering fra DDR2? Isåfall kan jeg bytte ut Ram og HK hvis nødvendig, selv om jeg helst foretrekker 3x2 GB. Har oppdatert handlevognen, så poster en ny link. =) https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=98989 Endret 2. juni 2009 av Kaffesau Lenke til kommentar
morgus Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Hvis du skal kjøpe den Prosessoren der, så må du velge et annet Hovedkort og mest sannsynlig bytte til DDR2 ram. Hovedkortet i det oppsettet der er for AMD Prosessorer, du har valgt intel. Nå skal ikke jeg si for sikkert om det finnes Hovedkort for den prosessoren der som støtter DDR3, det er mye mulig det finnes, men da er det isåfall bare 2 spor som tar DDR3, og 2 som tar DDR2, men det vil jeg tro det er andre som har bedre greie på enn meg. Lenge siden jeg fulgte med på den generasjonen av hw... Edit: men eventuelt så kan du bytte Intel Prosessoren med en fra AMD, med AM3 sokkel. Da må du ikke bytte noe. Endret 2. juni 2009 av morgus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå