fUsiOn Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Var bare innom og kikket litt rundt på Multicom sine sider, og der så jeg at de har en 12.1" laptop med ION chiptsettet og en Intel dual-core prosessor. Den har også DVD-rom og muligheten for Bluray. Jeg er i disse tider på utkikk etter en liten laptop/netbook, og med ION på plass i flere laptopper så begynner størrelsen, prisen og ytelsen å bli veldig bra. Jeg lurte på hva slags maskin dette var, søkte her på forumet men fant ingenting. Ble faktisk forundret over at ingen her har kommentert på den. Dual-core+ION i en laptop er ikke akkurat hverdagskost, så dette må da være interesant? Med tanke på hvor dårlig ytelse Atom har fra før av så hjelper det hvertfall om de putter in Atom 330 dual-core prosessoren. Det står ikke at det er denne prosessoren, men 1600Mhz, dual-core og HT peker hvertfall mot den. Nå spørs det da hvordan dette går utover varme og batterilevetid. Uansett så blir vel dette den første Laptoppen med Atom+Ion chipset som er tilgjengelig? Lenovo er på trappene med Ideapad S12, men den kommer til å begynne med bare med Intel chipsettet. Endret 2. juni 2009 av fUsiOn Lenke til kommentar
zicada Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Denne forsvant fra sidene deres gitt. Sendte de en mail i går kveld med litt div spørsmål om denne, da det så for godt ut til å være sant,- samt at resten av webben mener Lenovo S12 som først kommer i juli/august vil være første nvidia ION netbook. Poster svar fra multicom her så fort jeg får. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Hmmm.. dette var litt interessant. Kanskje ikke helt meninga å legge den ut helt enda? Hvem veit.. Men uansett så står denne høyere i kurs for meg akkurat nå med tanke på DVD-rom/Bluray og dual core atom. Jeg sender de en mail også for å høre litt. Lenke til kommentar
zicada Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Hmmm.. dette var litt interessant. Kanskje ikke helt meninga å legge den ut helt enda? Hvem veit.. Men uansett så står denne høyere i kurs for meg akkurat nå med tanke på DVD-rom/Bluray og dual core atom. Jeg sender de en mail også for å høre litt. Fortsatt ikke noe svar, og den forblir borte. Antar de vet de får den inn, men at det er et par mnd til. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Nå kommer ikke Lenovo S12 før slutten av sommeren med sin Ion versjon heller. Slik det ser ut vil Multicom sin netbook bli den første med dual core hvertfall. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Den ligge på hjemmesiden.. bare den ligger i bunnen av lista når man ser på 12"ere.. To modeller og velge i.. http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10571490;c:100559 http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10571681;c:100559 Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Jøss de er tilbake igjen. De var garantert der ikke i går. Fikk svar fra Multicom også. Det er en Atom 330 som kommer med maskinen og slik jeg forstod det vil ekstra batteri være i salg senere. Endret 3. juni 2009 av fUsiOn Lenke til kommentar
zicada Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Poster svar fra Multicom: - Hva heter leverandøren av barebone/chassiet, slik at jeg kan finne litt mer info. Dette er en OEM produksjon. Vi benytter en fabrikk som heter Pegatron. - Er det mulig å bestille maskinen med 4gb ram (2x2gb) ? Nei, den kommer bare med 2GB. Vi har ikke testet 4GB, men vi antar at det skal gå. Blir da et tillegg. - Er det mulig å få maskinen med en 7200 rpm harddisk mot tillegg i pris ? Mulig det går ja, men det blir et tillegg. - Finnes det flere batterityper til denne maskinen ? Nei - Hva er normal batterilevetid med 6-cellers batteriet som medfølger ? Det skal være ca 3 timer i battery mark. - Nøyaktig hvilken prosessor er det i maskinen ? Atom Dual Core 330 - Er skjermen av type LED backlit ? Nei, det skal være normal glare skjerm, men av god kvalitet. Og sist men ikke minst,- siden dette ikke står oppgitt,- når kan denne maskinen leveres ? Den kommer i slutten av juni. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Skuffa av bare 3 timers batterilevetid på en slik maskin om det stemmer Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Dual core atom drar vel en del strøm.. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 4GB minne og 7200rpm disk er vel ikke nødvendig. Det er da strengt talt en netbook. Dessuten er ikke Atom 64-bit så faktiske utnyttelsen av 4GB minne blir ikke så stor. Batterilevetid er dog noe som er viktig for meg. 3 timer var jo ikke akkurat noe å rope hurra for. Jeg får skvisa ut nesten 2 timer fra min gamle Asus G1S, og dette er en gaming laptop. Selv om det er en dual core Atom og skjermen ikke har LED baklys så skulle den strengt talt vart lenger. Får vente til det kommer noen tester av de forskjellige netbookene med Ion chipset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå