baronKanon Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Jeg har nettopp installert en 12dB Papstvifte i strømforsyningen som fulgte med mitt Chieftec Dragon. Loddet bare ut de ledningene som var der (brukte loddepunktene på selve viften), og loddet inn en ny vifte med de samme ledningene. Det som slo meg da, var en pot som var plassert på det vertikale kretskortet i forsyningen: Ser helt nederst at viften er loddet fast like ved "foten" til det vertikale kortet. Kan det være at dette potmeteret er en kalibreringspot for temperaturstyringen? Har ikke tatt meg tid til å se på oppkoblingen, da jeg ikke er helt sikker på hvordan temperaturreguleringskretser er koblet opp. Hvis noen vet dette, og kan tilfredsstille min nysgjerrighet, så hadde det vært fett Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Er ikke det bare en HELT VALIG motstand som skifter ant. ohm ved hjelp av temp? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 Vanligvis er det dette, men det er gjerne mulighet for å kunne justere/kalibrere/kompensere med en pot i slike regulatorer. Mener å ha sett DIY-guider for temperaturregulering der det er mulighet for justering vha en pot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå