Perrern Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Den sier også ganske greit hvorfor jeg ikke tror så veldig mye på gud. + det at jeg synes verden er for fucka til at en almektig elskelig og snill gud ville ha lagd alt. Jeg tillater meg å quote denne videoen fra side 2. Synes den er et greit eksempel på det med gud. Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Der har du link etter et kjapt søk på google, som kunne vært gjort av en førsteklassing. Men kan du tenke selv da? Det kan jo selv en førsteklassing. Lenke til kommentar
Oftis Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Der har du link etter et kjapt søk på google, som kunne vært gjort av en førsteklassing. Men kan du tenke selv da? Det kan jo selv en førsteklassing. Jaha? Han ber om en kilde, og jeg gir han det. En kilde han kunne funnet selv. Hvem er det som tenker selv her? Forøvrig svarer jeg slik som dere ateister om filmen, det er bare bullshit. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Oftis, kan ikke du vise oss en eneste kilde som viser at gud finnes? http://www.dagbladet.no/magasinet/2004/03/25/394269.html Der har du link etter et kjapt søk på google, som kunne vært gjort av en førsteklassing. Gud, ikke nærmere spesifisert hvilken, eksisterer. You Phail. Lenke til kommentar
Oftis Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Hvorfor phail? Jeg er overbevist om at det bare er en Gud. Når noen da beviser at det finnes en Gud er det åpenlyst at det er min Gud det er snakk om. Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Der har du link etter et kjapt søk på google, som kunne vært gjort av en førsteklassing. Men kan du tenke selv da? Det kan jo selv en førsteklassing. Jaha? Han ber om en kilde, og jeg gir han det. En kilde han kunne funnet selv. Hvem er det som tenker selv her? Forøvrig svarer jeg slik som dere ateister om filmen, det er bare bullshit. Det kan godt hende at du tenker selv, men ikke særlig mer enn at du linker til det første resultatet etter å ha søkt "gud eksisterer" eller noe lignende. Og det du viste til var talltriksing. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Da syntes jeg det er på tide at Oftis forteller litt om når han sist snakket med gud, og hvordan han har tenkt å introdusere oss alle sammen for ham. Nå har jeg litt dårlig plass i leiligheten min, men hva om han inviterer oss opp til Paradis for en middag? I og med at sønnen hans kan lage vin ut av vann kan det jo bli litt av en festlig aften. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Hvorfor phail? Jeg er overbevist om at det bare er en Gud. Når noen da beviser at det finnes en Gud er det åpenlyst at det er min Gud det er snakk om. Hvorfor er det innlysende at det er akkurat din gud det er snakk om? Du har ingen beviser som støtter din påstand og den linken din gjør det heller ikke. You Phail. Again. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Når du kommer med noe saklig skal jeg svare deg. Du har jo ingen kilder på det du sier om markedsandeler. Den dagen du skjønner at det er noe mer enn å bare leve her på jorden, så skjønner du hvorfor jeg tror på Gud. Det var sakelig! Markeds andelene er din guds markeds andeler sammen med alle de som i dag tilbes (0,6%) og 0,01% er din guds markeds andel (sånn ca, da vi sikkert ikke vet om alle guder som noengang er tilbedt) delt på ALLE andre guder i hele verden som vi vet om har blitt tilbedt! Søk det opp og se selv. Faktum er at vi har tilbedt en hel haug med guder oppover i tiden og selv om de kristne gjerne skulle ønske at de var de eneste er den kristne gud bare en av en hel haug med guder. (Tor og odin, Zevs, Ra, horus... etc etc...) Hva mer enn å leve er det ? Kan du svare på det? Er det å tilbe guden din du mener er så mye mer eller er det noe annet? En av grunnene til at jeg IKKE tror på din gud, en gud jeg også trodde fullt og fast på til jeg begynte å tvile i tretten års alderen, er som følger: Vi vet i dag at universet består av ihvertfall 10 000 000 000 000 planeter.... for meg blir det da direkte latterlig at din gud, som liksom skal ha skapt alle disse planetene, skulle ha valgt seg ut et folk på denne bitte lille planeten vi bor på.... Hvis så er tilfelle så er ikke dette en god gud, det håper jeg du også ser. For summa-sumarum vil din gud da sende fem av seks mennesker på denne jorden til helvette fordi de ikke tror eller tilber den guden... Er det en god gud? Ikke for meg ihvertfall... Det finnes enormt mange motsetninger og enda flere vrangforestillinger om religiøs tro og jeg personlig syntes det er helt utrolig at noen i dag, ihvertfall her i opplyste norge, klarer å lure seg selv til å tro at noe av dette religiøse tullet er sant! Helt utrolig! Vi har aldri hatt så mye informasjon om alt mulig og når en begynner å kikke seg litt rundt går det fort opp for en at dette må være den største bløffen noen har klart å dra noensinne! Jeg fant det ut som tretten åring etter å ha lest bibelen. Har du ikke gjort det så anbefaler jeg deg å lese den, for det kan umulig være en bok i verden som lager ateister fortere enn bibelen! Les og se selv! Endret 7. juni 2009 av RWS Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Oftis, kan ikke du vise oss en eneste kilde som viser at gud finnes? http://www.dagbladet.no/magasinet/2004/03/25/394269.html Der har du link etter et kjapt søk på google, som kunne vært gjort av en førsteklassing. Gratulerer... Du har postet en haug med bullshit, som ikke beviser noenting. At en mann som vil tjene penger på kristne idioter som vil ha noe å slå i bordet med i diskusjoner, har laget en bok full av subjektive tanker og ideer. Dette er intet bevis. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Når noen da beviser at det finnes en Gud er det åpenlyst at det er min Gud det er snakk om. Ingenting ble bevist. Det ble bevist at en religiøs fysiker som tror det er 50/50 sjanse for gud gjennom risikoanalyse og subjektive vurderinger klarer å rettferdiggjøre en 67% sjanse for en god guds eksistens. Det er ikke objektive beviser med i bildet. Analytikeren er allerede troende og sikker i sin sak. Dessuten burde man starte på 0% sjanse for eksistens på fenomener. Dersom man fjerner subjektive meninger så klarte han å bevise at det er ~0% sjanse for at det finnes en gud. Altså: Han klarte ikke å sansynliggjøre en gud, fordi hans utregninger har subjektivt utvalgte elementer. I risikoanalyse regner man worst case scenario -- man tar ikke hensyn til at alle involverte i en ulykke har egen intelligens og at risikoen for ALT går nedover etter hvert fordi forskning gjør verden tryggere. Endret 8. juni 2009 av Andre1983 Lenke til kommentar
MVR Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Finnes jo flere matematiske undersøkelser som konkluderer med at Gud eksisterer. Selv har jeg liten tro på at man bare kan regne ut om Gud eksisterer. Her er en nokså kjent en. Aldus Huxley: "Du kjenner ligningen, m over null for uendlighet der m er hvilket som helst positivt tall? Vel, hvorfor ikke redusere ligningen til en enklere form ved å multiplisere begge sider med null. I så fall tilsvarer m utallige ganger null. Det vil si at et positivt tall er produktet av null og unendelighet. Viser ikke det at et univers er skapt av en uendelig kraft ut av ingenting? Gjør det ikke?" Og en av den sveitsiske matematikeren, Euler: (a+bn)/n=x Dette sier meg ingenting, noen som skjønner hvordan en ligning kan bevise Guds eksistens? Er Gud et tall? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Det der er bare bullshit og teori. Med nok matte, logikk og forvirring kan jeg overbevise deg om at _jeg_ er gud. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Det der er bare bullshit og teori. Med nok matte, logikk og forvirring kan jeg overbevise deg om at _jeg_ er gud. men, jeg trodde jo du var gud... Det er egentlig sant det Tofagerl sier, det som jeg har bolda. Lenke til kommentar
phphans Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Hvorfor vil ikke Gud vise seg for meg hvis han virkelig finnes? Hvorfor vil ikke han vise seg for en person som er iferd med å miste troen helt? Det er fordi guden finnes ikke, bare det er bare følelsen av at han finnes som eksisterer i varierende grad i enkeltpersoner. Noen er sterkt disponert for denne følelsen, mens andre, som deg, aldri får den i det hele tatt, eller bare i veldig svak grad. Hadde guden eksistert burde han i det minste stukket innom og avklart hvem som har riktig religion, for nå er det jo helt tilfeldig hva man ender opp med å bli indoktrinert med. Ang. følelsene man får i kristendom vs andre religioner tror jeg du tar feil. Det er bare det at religionsfølelsen for mange er så sterk at de overbeviser seg selv om at folk som følger andre religioner umulig kan få en like sterk følelse, ikke minst fordi de andre tror på "feil" religion. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Er du sikker på at Gud ikke eksisterer? Du bør føle deg VELDIG sikker i din sak, før du tar et standpunkt. Du må VIRKELIG være overbevist om at du har rett, og jeg skal fortelle deg hvorfor! Vær så snill og gjør deg selv den tjenesten at du leser det som står på denne siden. Nei takk. Jeg tok en kjapp titt, og det var de vanlige stråmennene, feilinformasjonen, skremselspropagandaen, osv. Har du ÆRLIG og OPPRIKTIG tenkt gjennom dette spørsmålet: ”Eksisterer Gud, eller er jeg bare resultat av en kosmisk tilfeldighet av dimensjoner?” Naturlovene er ikke tilfeldige. Bare et eksempel på feilinformasjon/stråmann. Ellers hvilker bevisbyrden på de som påstår at Gud eksisterer. Hverken Pascal's Wager, skremselspropaganda eller løgnpropaganda er gyldig som bevis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå