Gå til innhold

Vurder konsekvensene før et endelig standpunkt angående kristendommen

Anbefalte innlegg

Hvorfor finnes det så mange muslimer hvis denne religionen er totalt feil og idiotisk? Er det virkelig mulig at SÅ mange personer er hjernevasket og totalt igjennom dumme?

Ganske logisk, historier sprer seg og etterhvert tror man de blir sanne.

anngående det med å se ting bli helbredet tenkte jeg med en gang på en video fra the atheis experience.

Den sier også ganske greit hvorfor jeg ikke tror så veldig mye på gud. + det at jeg synes verden er for fucka til at en almektig elskelig og snill gud ville ha lagd alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En glimrende video der han ikke bare svarte på sine egne spørsmål en gang men to faktisk....

Helt utrolig at vedkommende ikke hadde stilt seg de spørsmålene selv faktisk....

At mange mennesker tror på en ting vil ikke si at det er sant for det. Dett er litt viktig å huske på. Alt det betyr er at reklamen for det produktet virker og har har virkelig religion et digert fortrinn foran alle andre "produkter", for jeg vet ikke om et eneste produkt som foreldre ville anbefalt til de grader som religion!

For å ta noe enkelt: Siden det er mange som liker musikken til KISS vil det si at ALLE skal like musikken til KISS? Er andre som liker mindre populære band enn KISS dumme fordi de ikke liker KISS og i såfall hvorfor?

Feilen med dere som er religiøse/halvreligiøse er at dere ikke evner å sammenligne det dere tror på med noe annet nettopp fordi dere har fått det inn i dere at dere tror på noe uten sammenligning! Men her tar dere feil! At mange folk tror på en ting har ikke en dritt med sannhets gehalten til den tingen å gjøre... Uten sammenligning forøvrig så er det foreksempel ikke mange som syntes at nazisme var noe kult selv om mange trodde på det heller, ikke sant? Eller syntes du at ting blir sant bare mange nok tror på det? I så fall har DU et problem....

:)

EDIT: En annen ting jeg kom til å huske på er friheten til å tro på dette. I mange land er kristendom så og si en tvang enda, med god gammeldags hjernevasking av barn fra før de kan gå.... Uten indoktrinering av religion får du hva vi har her i landet er jeg redd, der kun en liten del tror på dette. Enten det ellers så må vi være eksetionelt dumme her i norge, i sverige og danmark fordi det er så få som tror på dette... :) Også et tankekors om en ser slik på det....

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Hvorfor svarer du ikke på våre spørsmål og argumenter? Det virker ikke for meg som om du er interessert i å vite hva vi mener om det. Litt rart, ettersom du sier du "trenger noen til å overbevise deg om at kristendommen er feil".

Nettopp det som er problemet. Jeg har ingen gode svar. Jeg tror på noe jeg ikke kan forsvare og som egentlig er totalt ulogisk. Men etter mange år med informasjon om helvete og denslags klarer jeg rett og slett ikke gi slipp på Kristendommen. Vet liksom ikke om jeg har lyst.

Har forøvrig oppdatert 1'ste innlegget med oppklarende post nederst.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke lagd dette innlegget selv, men kopierte det fordi jeg trenger noen til å overbevise meg om at Kristendommen er feil...

Jeg er også fuckings redd for å slutte å tro på Gud og Jesus fordi jeg er redd for å havne i helvete

Hvorfor er du så opptatt av å bli overbevist om at kristendommen er feil da?

Redselen for helvete kommer til å være i deg om du vender deg bort fra Gud:

Heb 10:26 For synder vi med vilje efter å ha lært sannheten å kjenne, da er det ikke mere tilbake noget offer for synder, 27 men bare en forferdelig gru for dom og en nidkjærhetens brand som skal fortære de gjenstridige.

Lenke til kommentar
2. Folk er jævlig dumme.

Har lest gjennom alt her nå, men føler at å bidra med noe som helst, blir en enorm "second that" tila lle her. (bortsett fra trådstarter.

Folk er jævli dumme, så da kan vi la dem få være det. :) bare ikke prakk religionen deres på meg... (ikke til deg tofagerl)

Lenke til kommentar

Yes, da var jeg igjennom den teksten og den hadde en utrolig effekt, noe jeg ikke trodde var mulig, men som tydeligvis var det: Du har klart å distansere meg mer fra kristendommen. Gratulerer, godt gjort. Siden folk skal tenkte igjennom valget de gjør selv, kan ikke du slutte med den dårlige propagandaen og faktisk la folk bestemme selv? Dette dytter jo mennesker utenfor det gode, kristne selskap.

Lenke til kommentar
Hvorfor svarer du ikke på våre spørsmål og argumenter? Det virker ikke for meg som om du er interessert i å vite hva vi mener om det. Litt rart, ettersom du sier du "trenger noen til å overbevise deg om at kristendommen er feil".

Nettopp det som er problemet. Jeg har ingen gode svar. Jeg tror på noe jeg ikke kan forsvare og som egentlig er totalt ulogisk. Men etter mange år med informasjon om helvete og denslags klarer jeg rett og slett ikke gi slipp på Kristendommen. Vet liksom ikke om jeg har lyst.

Da virker det for meg som om du tror fordi du er redd for å komme til helvette. Det kan da ikke være en god følelse?

Lenke til kommentar

Da virker det for meg som om du tror fordi du er redd for å komme til helvette. Det kan da ikke være en god følelse?

Det er en forferdelig følelse :( Poenget med tråden var å få ateister og andre ikke-troende til å komme med argumenter mot kristendommen. Skal samle de opp senere og se om det hjelper. Jeg er sterkt tvilende til Kristendommen, men klarer liksom ikke å bli helt overbevist om at det er feil...

Tror du Gud ser med snille øyne på en som begrunner sin tro i Helvete og Satan??

Hvorfor er du så overbevist om at Gud finnes da? (hvis du er det)

Lenke til kommentar
Tror du Gud ser med snille øyne på en som begrunner sin tro i Helvete og Satan??

Jeg tror ikke Gud finnes, jeg bare sier at hvis Gud finnes, og han faktisk er sånn som kristendommen påstår(blodtørstig og hevngjerrig) så vil han vel ikke like at du begrunner din tro på han i Satan og Helvete? Dette betyr at du frykter Satan mer enn du elsker Gud. Høres ikke det feil ut for deg?

Endret av Hans-o
Lenke til kommentar
Det er en forferdelig følelse :( Poenget med tråden var å få ateister og andre ikke-troende til å komme med argumenter mot kristendommen. Skal samle de opp senere og se om det hjelper. Jeg er sterkt tvilende til Kristendommen, men klarer liksom ikke å bli helt overbevist om at det er feil...

Uff, da synes jeg du skal tenke grundig gjennom, og revurdere troen din (det er vel kanskje det du gjør nå). Jeg skal ikke prøve å avkristne deg. Det er jo mye fint med kristendommen også, som at man skal være gode med hverandre og sånn. Men det finner man så mange andre steder! Man behøver ikke være kristen for å være et godt menneske, og for å leve for å gjøre verden til et bedre sted. Dessuten går det an å tro på aspekter ved kristendommen, men ikke tro bokstavelig på alt som står i Bibelen. Jeg kan ikke se annet enn at det skaper en skikkelig frykt, hvis man skal tro på trusselen om helvete osv. Og da virker religionen mot sin hensikt. Da virker den ikke betryggende og forklarende, men truende og overvåkende.

Jeg er veldig for å prøve å leve livet nå mens vi lever, nyte dagene og de små gleder, prøve å være det beste menneske man kan, gjøre noe ut av det livet vi vet vi har. Vi vet ikke hva som kommer etter døden. Hva om gud ikke finnes, og du har brukt hele ditt liv på å være redd for han? Religionen kan da umulig være noe godt for deg, hvis det skaper en fryktfølelse dag ut og dag inn. Religionen bør ikke overskygge livet ditt og hemme det slik at du er redd for å leve slik du har lyst.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke Gud finnes, jeg bare sier at hvis Gud finnes, og han faktisk er sånn som kristendommen påstår(blodtørstig og hevngjerrig) så vil han vel ikke like at du begrunner din tro på han i Satan og Helvete? Dette betyr at du frykter Satan mer enn du elsker Gud. Høres ikke det feil ut for deg?

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg ALDRI har kjent Guds nærvær slik alle andre beskriver og forteller. Jeg har vært på kristne festivaler i utlandet, Sverige, Danmark og rundt om i Norge og ALDRI merket et eneste tegn på at det finnes en Gud. Jeg har vikariert som ungdomspastor et par måneder og opplevde, selv da, ALDRI kontakt med Gud. Når vi synger og ber på møtene er jeg liksom "med" for å late som om jeg opplever det samme samme de andre.

Det store spørsmålet mitt er da: Hvorfor opplever så mange andre nærvær med Gud slik at de begynner å gråte, hyle og hva det måtte være? Det kan da umulig være slik at alle "later som" slik som jeg gjør????

Lenke til kommentar
Jeg skal være den første til å innrømme at jeg ALDRI har kjent Guds nærvær slik alle andre beskriver og forteller. Jeg har vært på kristne festivaler i utlandet, Sverige, Danmark og rundt om i Norge og ALDRI merket et eneste tegn på at det finnes en Gud. Jeg har vikariert som ungdomspastor et par måneder og opplevde, selv da, ALDRI kontakt med Gud. Når vi synger og ber på møtene er jeg liksom "med" for å late som om jeg opplever det samme samme de andre.

Det store spørsmålet mitt er da: Hvorfor opplever så mange andre nærvær med Gud slik at de begynner å gråte, hyle og hva det måtte være? Det kan da umulig være slik at alle "later som" slik som jeg gjør????

Ikke veit jeg. Men det er jo mye mulig at de fleste faktisk tenker som deg, at alle andre sikkert opplever det, så da må de late som. Dessuten er vi mennesker rare slik: Vi kan innbille oss de villeste ting bare vi tror sterkt nok på det

Lenke til kommentar

Stikkord: Massesugesjon.

Jeg har bedt til Gud jeg, når jeg var yngre. Man kan si at jeg var i en eksistensiell krise og jeg ba, jeg ba om et tegn fra Gud. Hva fikk jeg? Ingenting. derfor tok jeg tak i livet mitt, tenkte igjennom ting og gikk vekk fra religion. Hvis Gud ikke har "tid" til å gi meg et tegn, har ikke jeg tid til å tro på han.

Lenke til kommentar

Det er bare å slappe av. Helvete er litt som historier om Nøkken. Nøkken er ment for å skremme barn unna farlige tjern så de ikke skal plumpe utti og drukne. Helvete er for å skremme barn til å gjøre som presten sier.

Forskjellen er bare at når vi vokser opp slutter vi å tro på Nøkken. :)

Lenke til kommentar

Dette høres kjent ut. Har du vokst opp som kristen? Har hørt mange kristne som har kommet til et sånt punkt i livet, at de har begynt å tenke over troen sin, at de har vokst opp med kristendommen og liksom bare har vært kristne fordi det har vært det de har vært opplært til å være. Er vel vanlig med tvil o.l. Men det som er forskjell på de og deg her er at de har vent seg til Gud med dette og opplevd en fornyelse i troen. At de liksom har opplevd at Gud faktisk er der, at Han er levende. Tror du kan oppleve det samme, om du da er intressert i det.

Om kristendom bare er en slags livsstil for deg, så skjønner jeg godt at det ikke er særlig tilfredstillende.

Endret av Timeo
Lenke til kommentar
Dette høres kjent ut. Har du vokst opp som kristen? Har hørt mange kristne som har kommet til et sånt punkt i livet, at de har begynt å tenke over troen sin, at de har vokst opp med kristendommen og liksom bare har vært kristne fordi det har vært det de har vært opplært til å være. Er vel vanlig med tvil o.l. Men det som er forskjell på de og deg her er at de har vent seg til Gud med dette og opplevd en fornyelse i troen. At de liksom har opplevd at Gud faktisk er der, at Han er levende. Tror du kan oppleve det samme, om du da er intressert i det.

Fornyelse i troen, hva mener du her? Jeg har prøvd å be Gud om å vise at han finnes mange ganger. Jeg føler jeg har prøvd alt jeg makter for å få en bekreftelse på at kristendommen virkelig er en realitet. Jeg føler ingenting.

Er du kristen? Hvis ja, kan du beskrive den følelsen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...