WilsonWilson Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Er du sikker på at Gud ikke eksisterer? Du bør føle deg VELDIG sikker i din sak, før du tar et standpunkt. Du må VIRKELIG være overbevist om at du har rett, og jeg skal fortelle deg hvorfor! Vær så snill og gjør deg selv den tjenesten at du leser det som står på denne siden. Kjære venn, la meg ta 5 minutter av din dyrebare tid! Vær så snill og les nøye gjennom alt det som står under. Ikke stopp underveis og la deg provosere, irritere eller kjede. Selv om du kanskje ikke tror du trenger å lese dette, håper jeg at du tar deg den korte tiden det tar å lese det. Du skylder deg selv det. Jeg ber deg inderlig om å lese gjennom alt med et åpent hjerte! Hva har du å tape? Dette er veldig alvorlige og viktige ting, som jeg håper at du vurderer seriøst, for din egen del. Jeg vil deg bare det beste, og det er NETTOPP derfor jeg forteller deg dette! Vær så snill og ikke kall meg ”villfaren”, ”fordømmende” eller ”hyklersk” før du har lest gjennom dette. Jeg er ikke ute etter å provosere, irritere eller såre noen på noen slags måte! Jeg vil bare få folk til å tenke over disse dype og eksistensielle spørsmålene, samt stimulere til at folk tar et ærlig og edruelig valg angående disse sakene. Grunnen er at hvis det skulle vise seg at jeg og mine likesinnede har rett angående dette, har det ENORME konsekvenser for deg, på godt eller på vondt! Jeg håper du tar på deg dine objektive og nøytrale briller når du leser dette. Jeg vet at mange ikke kommer til å like det jeg skriver, og tro meg; hadde det ikke vært for at jeg er oppriktig bekymret for folk rundt meg, hadde jeg aldri utsatt meg selv for hån, hat, likegyldighet og latterliggjøring ved å skrive dette. Derfor håper jeg at du leser dette gjennom, og gjør deg opp dine egne tanker. Hvis du synes at det jeg skriver gir mening, er det flott! Det er meningen med det hele! Hvis du ikke synes det gir mening, er det også greit. Folk får tro akkurat det de vil. Jeg ber deg imidlertid om ikke å poste hatske, sjikanerende eller hånende kommentarer på denne siden eller på min profil på grunn av dette budskapet. Hvis det ikke gir mening for deg, er det helt greit, men det er helt unødvendig å skrive dette, i et forsøk på å håne eller diskreditere meg eller budskapet. Selv om dette kanskje ikke gir mening for akkurat deg, kan det være andre som blir interessert av dette. Derfor ber jeg alle om å vise respekt ved ikke å komme med poengløse hat-kommentarer. Kommentarer av den art vil uansett bli slettet. Ikke fordi jeg vil ”knuse ned all motstand”, men fordi den type bemerkninger uansett vil være poengløse og tjene til ingen nytte. Ok, det var et lite forord;) Nå går vi over på biffen… Er du sikker på at Gud ikke finnes? Har du ÆRLIG og OPPRIKTIG tenkt gjennom dette spørsmålet: ”Eksisterer Gud, eller er jeg bare resultat av en kosmisk tilfeldighet av dimensjoner?” Har du tatt et bevisst, personlig standpunkt etter å ha tenkt nøye gjennom saker og ting? Eller har du bare fornektet Guds eksistens fordi det er i tidens ånd å være ateist og å latterliggjøre konseptet om en Gud? Er du redd for å si at du tror på Gud fordi du frykter at vennene dine og verden generelt vil håne deg? Fornekter du Gud fordi du ikke liker tanken på å ha en absolutt autoritet? Fornekter du Gud fordi Hans eksistens ikke kan bevises vitenskapelig? Fornekter du Gud fordi du har blitt hjernevasket og indoktrinert gjennom skole, media og underholdning? Fornekter du Gud fordi du ikke vil gå imot strømmen? Sannheten er at den mest logiske og rasjonelle konklusjonen man kan dra etter å ha sett på verden rundt oss, er at det MÅ finnes en Gud! Hvis du ser en romferge, vil du automatisk konkludere med at den ble LAGET av en gjeng intelligente mennesker, vil du ikke? Selv om du ikke SÅ med dine egne øyne at de bygde den. Hva i all verden får deg til å tro at selv det enkleste liv her på jorda, som er mye mer komplisert enn en romferge, ble til ved en ren tilfeldighet? Hvordan kan du si at en romferge ÅPENBART er LAGET, mens du samtidig snur tvert om og påstår at universet og LIVET ble til ved en ren tilfeldighet, og ikke er SKAPT? Jeg vil påstå at folk som står for den "logikken", mangler en grunnleggende forståelse for hvor ufattelig komplisert og velorganisert universet og livet er. Ser du ikke at ved å bruke enkel, grunnleggende og åpenbar logikk, MÅ man konkludere med at Gud eksisterer! Innerst inne tror jeg alle forstår at det må finnes en Gud, men av forskjellige årsaker, nekter dessverre mange å innse det åpenbare. Et vanlig argument mot Gud og kreasjon (skapelse), er at det krever blind tro, samt tro på overnaturlige mirakler for å akseptere Gud og Bibelen. Vel, la oss se på bare noen få av miraklene (enten man vil kalle det mirakler eller ikke) som må til for å godta den rent naturlige forklaringsmodellen på universet, uten noen Gud: For omtrent 13-14 milliarder år siden, var all materien i hele universet pakket inn i en meget liten ”klump” med uendelig høy tetthet. Ingen vet hvor denne materien kom fra. Plutselig, av en eller annen grunn som vi ikke kan forklare, eksploderte denne klumpen (Big Bang). Ingen vet hvor energien til denne eksplosjonen kom fra, eller hvorfor eksplosjonen i det hele tatt fant sted. På grunn av denne eksplosjonen, ble materien slynget ut i alle retninger (ekspansjon). For ca. 4-5 milliarder år siden, skjedde et mirakel! Liv oppsto tilfeldigvis fra ”ikke-liv” her på jorda. Ingen kan forklare hvorfor eller hvordan, Men det ”MÅ” bare ha skjedd slik, for vi vet jo at Gud ikke finnes! Ingen vet hvor informasjon, organisering eller de fysiske lovene i universet kommer fra. Jeg vil si at det krever mye blindere tro for ikke å tro på Gud, enn det krever for å tro på Gud. Mange ateister vil ikke innrømme at de støtter seg på blind tro for å forklare sin historie om universet. Enkelte ateister liker å håne kristne fordi vi aksepterer det usette og ikke-beviste, mens de selv ikke engang skjønner at også de tar mange ting på ren tro. Jeg respekterer alle ateister, og har ikke noe imot ateister som sådan, men jeg vil at de skal forstå at også deres forklaringsmodell på universet støtter seg på mange usette og ikke-beviste fenomener og prinsipper. Jeg mener slettes ikke å håne ateister, men jeg vil at de ganske enkelt skal tenke grundig gjennom hva de tror. Et annet vanlig spørsmål som ofte dukker opp er: ”Hvor kommer Gud ifra?”, eller ”Hva/hvem skapte Gud?” Dette spørsmålet er basert på en feilaktig forutsetning. Spørsmålet forutsetter at Gud er bundet og begrenset av tid, rom og materie. Gud SKAPTE tid, rom og materie, og kan per definisjon ikke være berørt av disse dimensjonene. Hvis Gud hadde vært begrenset av de samme dimensjonene som begrenser oss mennesker og resten av sitt Skaperverk, hadde Han per definisjon ikke vært Gud, og i alle fall ikke vært verdt å tilbe! Gud har alltid eksistert og vil alltid eksistere, til evig tid. For oss mennesker her på jorden, er konsepter som evighet og uendelighet begreper som vi ikke kan fatte og begripe. Vi kan ikke forestille oss evighet. Vi er vant til å forstå tid som en rett linje, med et startpunkt og et endepunkt. En triviell detalj det er interessant å merke seg, er at Gud skapte en treenighet av treenigheter ved å skape dimensjonene. Alle de tre dimensjonene deles igjen inn i tre dimensjoner. Tid har fortid, nåtid og fremtid. Rom har lengde, høyde og bredde. Materie har fast form, flytende form og gassform. Gud er også selv en Treenighet: Faderen, Sønnen og Den Hellige Ånd. Tenk VELDIG nøye gjennom om du NOEN gang har brutt bare ETT av De Ti Bud: 1. Du skal ikke ha andre guder enn meg. 2. Du skal ikke misbruke Guds navn. 3. Du skal holde hviledagen hellig. 4. Du skal ære din far og din mor. 5. Du skal ikke slå i hjel. 6. Du skal ikke bryte ekteskapet. 7. Du skal ikke stjele. 8. Du skal ikke tale usant om din neste. 9. Du skal ikke begjære din nestes eiendom. 10. Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste. Har du NOEN gang fortalt en løgn? Har du NOEN gang stjålet så mye som en kjærlighet på pinne? Har du NOEN gang sett på en person med seksuell lyst i ditt hjerte? Har du NOEN gang misbrukt Guds navn? Har du NOEN gang hatet en person? Hvis du NOEN gang har brutt bare ETT av budene, har du brutt hele loven! Jakob sier i Jakobs brev kapittel 2, vers 10: “For den som holder hele loven, men snubler i ett av budene, har gjort seg skyldig i å bryte dem alle.” Vi har ALLE brutt loven, og vi fortjener ALLE å dømmes. Gud er perfekt kjærlighet, men Han er også perfekt rettferdighet, og kan ikke la synd gå upåaktet hen. Gud MÅ straffe synd, ellers hadde Han per definisjon ikke vært en rettferdig Gud! Den dagen vi står ovenfor Gud er vi alle hjelpeløse, og vi fortjener ALLE å gå til Helvete. Tenk deg at du sitter i en rettssal, og er tiltalt for drap. Du vet at du er skyldig og at du fortjener en meget streng straff. Dommeren finner deg skyldig og dømmer deg til døden. Plutselig kommer en mann inn i rettssalen. Denne mannen sier at han er villig til å ta DIN straff på DINE vegne, i DITT sted. Han er villig til å ta på seg DIN skyld og dø for DEG slik at DU kan leve. Hva ville du ha gjort? Ville du ha tatt imot tilbudet? Kjære venn, den fantastiske nyheten er at en slik mann faktisk finnes! Hans navn er Jesus Kristus, og Han er Guds Sønn! Jesus elsker deg, og Han vil gjerne ta del i ditt liv. Han står klar med åpne armer til å ta imot deg og å tilgi dine synder så snart du setter din tro og tillit i Ham! Ingen synd er for stor for Jesus. Han led og døde for alle synder, slik at alle som tror på Ham ikke skal gå i fortapelsen, men leve til evig tid sammen med Ham i Himmelen! Ingen kan slå en slik avtale. Det er den beste avtalen du noen gang kan få! For å motta denne gratis gaven, må du innrømme at du er en synder og ANGRE på syndene dine, og be til Jesus om å vaske bort skylden din med Hans blod, og ta imot Jesus i ditt hjerte som din ENESTE Frelser! Jesus er den ENESTE som kan redde deg fra Guds rettferdige dom. Tror du at den kristne Gud er menneskeskapt? Tror du virkelig at den jødisk-kristne Gud er et resultat av menneskets livlige fantasi? Hvorfor i all verden tror du at mennesket ville funnet opp en Gud som forteller oss at vi ikke skal gjøre visse ting som vi synes er morsomme, og at vi alle er syndere som er i DESPERAT nød etter en Frelser til FRIVILLIG å ta på seg vår skyld? Det høres ikke ut som en gud vi mennesker ville diktet opp. Du bør tenke NØYE gjennom dette spørsmålet: ”Finnes det en Gud som skapte universet og oss mennesker, eller er jeg bare et resultat av en ren kosmisk tilfeldighet?” Hvis Gud finnes, innebærer det at det fins en rekke regler, som vi alle har brutt. Heldigvis sendte Gud sin eneste Sønn (Jesus) til jorden for å lide og dø for alle som vil tro på Ham, slik at våre synder kunne bli vasket bort og vi kunne bli frifunnet for våre synder ovenfor Dommeren (Gud). Du bør være VELDIG sikker på at du tar det rette valget. Hvis Gud virkelig finnes, vil det standpunktet du tar på denne siden av døden avgjøre om du kommer til Himmelen, eller om du havner i Helvete. Du er ansvarlig for din egen skjebne. Helvete er verre enn det VERSTE stedet du kan tenke deg, og du kan ALDRI unnslippe så snart du havner der. Helvete er EVIG fortapelse og plage. Hvis dette faktisk kan være en virkelighet, anbefaler jeg at du seriøst vurderer hva du faktisk tror, og tenker over dette spørsmålet NØYE. Du har valget! Blir det EVIG pine, eller blir det EVIG lykke? Jeg håper du tar et bevisst valg. Hvis Gud virkelig finnes, vil forskjellen på om du mottar Jesus eller ikke, bety om du havner i Himmelen eller i Helvete. Det er nettopp derfor at valget du tar i dette livet blir så EKSTREMT avgjørende. Hvis Gud finnes, finnes også Helvete. Bibelen snakker faktisk mer om Helvete enn den gjør om Himmelen. En ting hadde vært om valget bare hadde stått mellom ; 1): Evig lykke og glede i Himmelen, eller 2): Ingen videre eksistens av noe slag etter døden . Men siden alternativet til Himmelen er evig fortapelse, blir det så ekstremt mye viktigere å advare om dette. Hvis Gud finnes, kunne ikke forskjellen på hvor du havner etter døden vært større! Hvis du ikke er kristen, men kjenner, langt inni deg et sted, at du tror at det kan være en mulighet for at Gud faktisk eksisterer, er det derfor så ekstremt viktig for deg at du revurderer ditt standpunkt. Ikke fornekt Gud fordi du er redd for å bli upopulær, eller fordi storparten av vennene dine gjør det. Det er ikke en god nok grunn. Synes du virkelig at det å for enhver pris være populær her på jorden, er verdt å havne i fortapelsen for? Hvis du nå sitter og tenker over og begynner å fordøye dette, og du kjenner at dette gir mening, synes jeg du skal bekjenne dine synder for Jesus. Innse at du er en synder som har brutt Guds lov mange ganger, akkurat som meg og alle andre. Jesus tok på seg straffen for DINE, MINE og alle andres synder ved å lide og død på korset, slik at alle som tror på Ham skulle unngå Helvete, og leve i evig lykke og glede sammen med Ham i Himmelen. Jesus vil gjerne at du tar imot Ham! Dette har kanskje blitt en ”klisje” å si i evangelisering, men det er sant; Jesus elsker deg virkelig! Jesus er den gode hyrde, som gir sitt liv for sine sauer! Takket være Jesus kan vi unnslippe Guds dom på Dommedag, og komme til Himmelen! Gud elsker oss faktisk så høyt at Han lot sin rettferdige dom over oss mennesker ramme sin uskyldige Sønn, slik at vi kunne bli funnet skyldfrie om vi mottok Sønnen, Jesus, i våre hjerter. Historien om Jesu lidelse og død på korset for oss syndefulle mennesker er den ultimate frelsehistorie! Etter å ha lest dette håper jeg at du i det minste vil revurdere ditt standpunkt angående Gud. Hvis du ikke allerede er kristen, og synes at dette ga mening, håper jeg virkelig at du vil ta imot Jesus. Ikke forbli ufrelst fordi folk flest er det, og du ikke vil være annerledes. Ikke forbli ufrelst fordi du ikke liker tanken på å ha en absolutt autoritet over deg, som forteller deg at du er en synder. Ikke forbli ufrelst fordi skole, media og underholdning indoktrinerer deg med det de vil at du skal tro. Ikke forbli ufrelst fordi du er redd for å bli stemplet som ”gal”, ”villfaren”, ”fordømmende”, ”gammeldags”, ”intolerant” etc. Ikke forbli ufrelst fordi du antar: ”Gud var da vel bare en fantasifigur som folk i middelalderen trøstet seg med? Man kan vel like gjerne tro på Spaghetti-monsteret.” Ikke forbli ufrelst fordi du antar at siden storparten av folk ikke tror på Gud, finnes Han vel ikke. Ikke forbli ufrelst fordi du antar at det er irrasjonelt å tro på en ”overnaturlig og usynlig rom-pappa.” Sist men ikke minst, jeg ber deg: Ikke forbli ufrelst! ”Dåren sier i sitt hjerte: «Det finnes ingen Gud.»” Salmenes bok, kapittel 14, vers 1. Hvis du ikke tror på Gud, vil jeg gi deg en utfordring. Jeg har lagt ut 30 naturbilder på denne siden. Jeg vil at du skal gå inn å se på hver og en av dem. For hvert bilde du ser på, vil jeg at du skal tenke: ”Alt dette ble til ved en REN tilfeldighet, på grunn av Big Bang. All materien i hele universet ble slynget ut i rommet, og formet HELT tilfeldig det jeg nå sitter og ser på. Ingen høyere intelligens og makt står bak skapelsen av universet”. Når du får se disse ufattelig vakre naturbildene, skjønner du ikke hvor absurd det høres ut? Skjønner du ikke hvor SINNSVAKT ulogisk og irrasjonelt standpunkt du har inntatt? Jeg mener ikke å håne eller provosere deg, men vær så snill og tenk over hva du faktisk tror! Gud tror ikke på ateister;) ”For det en kan vite om Gud, ligger åpent foran dem; Gud har selv åpenbart det. Hans usynlige vesen, både hans evige kraft og hans guddommelighet, har de fra verdens skapelse av kunnet se og erkjenne av hans gjerninger. Derfor har de ingen unnskyldning.” Paulus’ brev til romerne, kapittel 1, vers 19-20. Dette er et viktig poeng å få meg seg til slutt: Hvis Gud virkelig finnes, kan du ikke skylde på Ham for at folk havner i Helvete! Folk sender seg selv til Helvete ved ikke å ta imot den gratis gaven som Gud tilbyr gjennom Jesus Kristus. Tenk deg at du går skrubbsulten og tørst i en ørken milevis fra mat og vann. Plutselig kommer en mann og tilbyr deg så mye mat du kan spise og så mye vann du kan drikke. Du sier nei takk til denne mannen og går videre. Etter noen timer sulter du i hjel. Hvem vil du gi skylden for at du svalt i hjel? Jeg tror ikke at jeg er et ”bedre” menneske enn noen andre. Jeg vet at jeg er like ille som alle andre, og ingen kommer til Himmelen fordi de er ”gode” eller ”snille”. Hadde det vært opp til våre egne meritter hadde vi alle blitt dømt av Gud. Ingen kan skryte av at de kommer til Himmelen på grunn av egne gjerninger og verk. Det er ene og alene på grunn av at Jesus tok på seg den straffen som vi fortjener, at vi kan finne frelse! Litt trivia på tampen; Visste du at Jesu egentlige (hebraiske) navn er Yeshua? Jeg vil gjerne at du tar imot Jesus i ditt hjerte, slik at du kan unnslippe fortapelsen og komme til Himmelen, men jeg kan selvsagt ikke tvinge deg til dette. Du må selv velge. Men hvis du dør som ufrelst, og jeg og andre kristne hadde rett, og du havner i Helvete, kan du ikke klage på at jeg ikke advarte deg! La meg nok en gang understreke at hadde det ikke vært for at jeg faktisk var ærlig og oppriktig bekymret for DIN evige skjebne, hadde jeg aldri gjort dette. Jeg håper du forstår mine intensjoner, og vurderer ditt standpunkt nøye! ------------------------------------------------------------------------------------ Nå skal jeg være ærlig med dere; Jeg har ikke lagd dette innlegget selv, men kopierte det fordi jeg trenger noen til å overbevise meg om at Kristendommen er feil... Innlegget som jeg har kopiert og som står i førsteposten er det en prest som har skrevet og lagt ut på facebook. Sikkert der dere har det fra Facebook gruppen! Jeg har vokst opp i en kristen familie. Jeg har alltid blitt fortalt at dette er sannheten av familie, venner, skole (4 klasse til 9 klasse) og opplevde derfor en markant overgang fra ungdomsskole til VGS i Oslo. Etter at jeg har studert videoer og diverste tekster som handler om evolusjonsteorien har jeg begynt å tvile på at Kristendommen er en sann historie. Men etter å ha blitt hjernevasket i over 10 fuckings år har jeg store problemer med å innrømme til venner at jeg tviler. Jeg er også fuckings redd for å slutte å tro på Gud og Jesus fordi jeg er redd for å havne i helvete Du ser jo i førsteposten at innholdet er relativt overbevisende og skremmende. Noen som kan svare på følgende spørsmål angående kristendommen? 1) Jeg har sett med egne øyne at en person med kneskade har blitt helbredet etter å ha blitt bedt for. Hvordan er dette mulig når legene sier at skaden var uhelbredelig. Gutten måtte slutte på håndball, men spiller på toppserie nivå den dag idag. Kan dere forklare dette? 2) Hvorfor finnes det så mange kristne hvis denne religionen er totalt feil og idiotisk? Er det virkelig mulig at SÅ mange personer er hjernevasket og totalt igjennom dumme? Takk Endret 2. juni 2009 av WilsonWilson Lenke til kommentar
iKent Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Wow.... Thats alot of words.. Jeg er ateist. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 1. Du skal ikke ha andre guder enn meg. 2. Du skal ikke misbruke Guds navn. 3. Du skal holde hviledagen hellig. 4. Du skal ære din far og din mor. 5. Du skal ikke slå i hjel. 6. Du skal ikke bryte ekteskapet. 7. Du skal ikke stjele. 8. Du skal ikke tale usant om din neste. 9. Du skal ikke begjære din nestes eiendom. 10. Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste. Jeg vil påstå såpass at det er umulig for et menneske å ikke gjøre en eller flere av disse tingene. Vi kommer alle til helvete. Og om Gud vil være så smålig at han sender meg til helvete for at jeg ikke trodde på han, so be it. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Vurder konsekvensene før du poster en veldig lang førstepost i en ny tråd. Mange tenker bare "Wall of text!" og så scroller de nedover. Dermed så "treffer" du ikke mange av de du ønsker å treffe. Av respekt for deg så skal jeg lese hele innlegget ditt og svare etter at jeg har gjort det. edit: Bestemte meg nå å gjøre det i morgen. For mye å lese så sent på kvelden. But I will be back. Endret 1. juni 2009 av Lars Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Hopp på en buss til midtøsten. Der er flertallet av befolkningen fortsatt religiøse og de har noen kjempe samfunn. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Vel, Allah vil dømme meg dersom jeg ikke blir muslim, Javeh lar meg brenne om jeg ikke er jøde, jeg kommer aldri til Nirvana dersom jeg ikke oppnår fred med meg selv, og rundt 1000 hinduistiske guder er antageligvis temmelig pissed siden jeg aldri ofrer noen kyllinger til noen av dem. What else ya got? Lenke til kommentar
nilox Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 *sniff sniff* her lukter jeg klipp og lim. Ganske sikker på jeg har sett dette innlegget før, eller iallefall deler av det. Isåfall vil jeg anbefale trådstarter å lage ny post hvor han kan ordlegge seg litt mer knapt enn dette iallefall. Sånn som det er nå vil 90% av alle her på bruket tenke: "omg big wall of text lol!" for så og scrolle unna. Jeg trodde virkelig jeg skulle klare å lese hele, men siden det bare var gamle og oppbrukte argumenter som pasquals wager og div, måtte jeg gi tapt litt over halvveis desverre. :/ Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Leste gjennom hele greia og følelsen jeg sitter igjen med er at hvis jeg virkelig tar feil og Gud og enhjørninger og spøkelser finnes og Gud virkelig skal sende meg til helvete fordi jeg ikke trodde på den arrogante jævlen så skal jeg pent gi ham fingeren og akseptere det. Tenk deg at du sitter i en rettssal, og er tiltalt for drap. Du vet at du er skyldig og at du fortjener en meget streng straff. Dommeren finner deg skyldig og dømmer deg til døden. Plutselig kommer en mann inn i rettssalen. Denne mannen sier at han er villig til å ta DIN straff på DINE vegne, i DITT sted. Han er villig til å ta på seg DIN skyld og dø for DEG slik at DU kan leve. Hva ville du ha gjort? Ville du ha tatt imot tilbudet?Uten å ha vært i situasjonen (Naturlig nok) så vil jeg si at nei jeg hadde ikke latt denne personen gjøre dette. Det blir helt feil for meg og jeg ville ikke klart å leve med såpass dårlig sammvittighet resten av livet. Tror du at den kristne Gud er menneskeskapt? Tror du virkelig at den jødisk-kristne Gud er et resultat av menneskets livlige fantasi? Hvorfor i all verden tror du at mennesket ville funnet opp en Gud som forteller oss at vi ikke skal gjøre visse ting som vi synes er morsomme, og at vi alle er syndere som er i DESPERAT nød etter en Frelser til FRIVILLIG å ta på seg vår skyld? Det høres ikke ut som en gud vi mennesker ville diktet opp.Men det betyr at alle andre guder er menneskeskapt da? Det gir jo liten til ingen mening at akkurat din gud (som du tror på bare fordi du er vokst opp her og ikke i irak may I add) skulle være noe mer ekte enn noen andres. Helvete er verre enn det VERSTE stedet du kan tenke deg, og du kan ALDRI unnslippe så snart du havner der. Helvete er EVIG fortapelse og plage. Hvis dette faktisk kan være en virkelighet, anbefaler jeg at du seriøst vurderer hva du faktisk tror, og tenker over dette spørsmålet NØYE. Du har valget! Blir det EVIG pine, eller blir det EVIG lykke?Skremmesels taktikker er gammelt nytt fra deres kant. Jeg trodde alltid at helvete skulle være et sted hvor det er fravær av Gud? Skulle nesten tro at det ville vært et flott sted å være, og hvis det nå skulle finnes en gud (som det mest sannsynlig ikke gjør) og han føler for å sende meg til dette verste av alle steder fordi jeg ikke trodde på ham så får han heller bare gjøre det. Innlegget så også veldig ut som klipp og lim. Og sånn til slutt virker det jo som helvete er der de fleste havner så jeg sier go with the flow! Endret 2. juni 2009 av Lightningwolf Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Vi nordmenn har levd her i minst 9000 år uten å noen gang ha tenkt på om din gud finnes, aldri har vi brydd oss om dine ti bud eller noe annet piss fra bibelen. Hvorfor skal vi bry oss nå? Ikke bare er den en wall of text, det er også forkjynnelse og jesus-propaganda. Leste ikke mer enn 2-3 setninger. Denslags skriblerier er verdiløst for dem som ikke allerede er kristne. Endret 2. juni 2009 av Abigor Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Hva er det som skal diskuteres her? OP sin klipp-og-lim wall of text? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 1. Du skal ikke ha andre guder enn meg. 2. Du skal ikke misbruke Guds navn. 3. Du skal holde hviledagen hellig. 4. Du skal ære din far og din mor. 5. Du skal ikke slå i hjel. 6. Du skal ikke bryte ekteskapet. 7. Du skal ikke stjele. 8. Du skal ikke tale usant om din neste. 9. Du skal ikke begjære din nestes eiendom. 10. Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste. Jeg vil påstå såpass at det er umulig for et menneske å ikke gjøre en eller flere av disse tingene. Vi kommer alle til helvete. Og om Gud vil være så smålig at han sender meg til helvete for at jeg ikke trodde på han, so be it. Jeg velger stort sett å forholde meg til George Carlins kortversjon: Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Hva er det som skal diskuteres her? OP sin klipp-og-lim wall of text? Skulle nesten hatt en opplsagstavele a la den under politikk her på religionsforumet kanskje? Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Jeg leste hele innlegget til trådstarter, selv om det er copy-pastet fra Facebook eller lignende (kanskje ikke det engang, det ser som andre har nevnt ut til å ha blitt limt inn fra ulike kilder), og selv om jeg sterkt tvilte på om det ville være noen frelse å finne for min arme sjel. Er du sikker på at Gud ikke finnes? Nei. Har du ÆRLIG og OPPRIKTIG tenkt gjennom dette spørsmålet: ”Eksisterer Gud, eller er jeg bare resultat av en kosmisk tilfeldighet av dimensjoner?” Har du tatt et bevisst, personlig standpunkt etter å ha tenkt nøye gjennom saker og ting? Ja og ja. Eller har du bare fornektet Guds eksistens fordi det er i tidens ånd å være ateist og å latterliggjøre konseptet om en Gud? Er du redd for å si at du tror på Gud fordi du frykter at vennene dine og verden generelt vil håne deg? Fornekter du Gud fordi du ikke liker tanken på å ha en absolutt autoritet? Fornekter du Gud fordi Hans eksistens ikke kan bevises vitenskapelig? Fornekter du Gud fordi du har blitt hjernevasket og indoktrinert gjennom skole, media og underholdning? Fornekter du Gud fordi du ikke vil gå imot strømmen? Nei, nei, nei, nei, nei og nei. [salig, lite original blanding av "kristen logikk", forkynnelse og skremselspropaganda] ... som jeg (som nevnt) faktisk leste. Imidlertidig skal jeg ikke engang prøve å svare. Alt dette har man kranglet om tusenvis av ganger på forumet allerede. Men takk for at du forsøkte å redde sjelen min. Endret 2. juni 2009 av Cyberfrog Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 [...]Hvis Gud finnes, innebærer det at det fins en rekke regler, som vi alle har brutt. ...og hvis han ikke finnes kan vi jo bare slappe helt av. Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Du bør også tenke nøye over spørsmålet om det finnes en gud eller ikke. Du kan leve et liv utenfor murene til det tankefengselet du har dømt deg selv til å leve i. Du kan være god fordi det gjør godt istedenfor å være noe fordi du ikke vil brenne i helvete. Og om den kristne guden, Gud, finnes så ville jeg aldri tilbedt han. Jeg vil heller brenne i all evighet i helvete sammen med gode mennesker enn å gi etter for en himmelsk diktator og leve i paradis blant onde. Endret 2. juni 2009 av Gronko Lenke til kommentar
RWS Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 A wall of text ja... Kom meg halvveis, da gjentok det hele seg og jeg datt ut... For å snu litt på flisa (uten wall of text): 1.)Hvordan kan du som kristen (eller whatever religion) være så sikker på at det finnes noen gud? 2.) Hvordan du som kristen kan være så sikker på at det er yawhe, den kristne guden, som finnes? Eller som muslim kan være så sikker på at det er allah? Eller som whatever er whatever gud? Slik jeg har oppfattet yawhe (og de andre monoteistiske gudene) er at de egentlig driter i hva slags menneske du er, i hvor god, snill, hjelpsom, barmhjertig du er, for du blir kun dømt etter tilbedelsen, ikke etter oppførsel i den tiden du hadde på jorden. Alt de sier er i bunn og grunn at mennesker tilbe guden eller så blir de murder/dead/kill i all evighet.... Syntes ellers at det er ganske spenstig på en negativ måte, og ikke så lite fordømmende og stupid, av de kristne å komme trekkende med disse budene og alle de andre sinnsvake påbudene som står i bibelen og påstå at det er de, som følger disse budene, som er de beste menneskene. Egentlig ganske kvalmt, for de lever jo ikke etter reglene som bibelen tilsier at de skal gjøre i det hele tatt, men gudhjelpemeg hvor mange som tar på seg "æren" for å gjøre det. Faktum er jo at de ikke selv vet hva som står i den blekka, for hadde de gjort det hadde de ihvertfall ikke dratt dette frem som noe positivt! Kristen i dag lever også etter samfunnsmoralen som alle oss andre, hvis de hadde levd etter hva som står i bibelen hadde de nemlig sitteti fengsel alle sammen. De som ikke tror meg kan lese hva som står i bibelen selv! Summa sumarum kan jeg oppsumere det slik: De som ikke klarer å være snille og gode uten å ha skremsels propagandaen til en gud over seg er ikke vært mye i mine øyne. Men de reiser i følge dem selv til himmelen! Så alt i disse religionene koker ned til tilbedelse og da har jeg dette å si om det: Disse gudene er ikke verdt min tilbedelse! For ta noe som enkelt som de kristenes våte drøm, dommedagen. Da skal jesus, aka gud, komme tilbake til jorden og dømme de aller fleste nord og ned til en tilværesle i helvette i følge deres egen overtro for å la resten leve i sus og dus her på jorden. Dette vitner ikke om noen smart og god gud, gjør det vel? Vi vet i dag at universet består av billioner av stjerner og HVIS yawhe fantes så ville det vært en smal sak for ham å plassere disse gudsfryktige menneskene på en annen planet mens vi andre fikk vasse i møkka på denne planeten, men nei, yawhe ønsker å plage så mange som mulig i all evighet, noe som faktisk er ganske lang tid, men som jeg sa, dette minner ikke om noen god og snill og forutseende gud. Ikke i det hele tatt. Ikke noe jeg vil tilbe ihvertfall, selv om det skaffer meg en evighet i helvette Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 “I like your Christ. I do not like your Christians. They are so unlike your Christ.” Ghandi En gud som ønsker å hive 2/3 av jorden's befolkning inn i evig pinsel er ikke en gud jeg ønsker å støtte. Selv om den kristne gud eksisterer i OP's versjon, og jeg nå dømmer meg selv til å leve i helvete for all tid - så har jeg i all fall hatt guts nok til å si at dette er noe av det mest umenneskelige jeg har hørt om, og jeg ønsker ikke å være del av det. Lenke til kommentar
alfred97 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg lurer nå bare på hvor de 30 naturbildene er, jeg... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Første post er raportert, da det bare er propagana og dårlig propagana sådan. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 At kristendommen blir spredt igjennom uvitenhet og skremselspropaganda er Wilson et levende eksempel for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå