Gå til innhold

Kan iTunes spille av .FLAC-filer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg får til konverteringen nå.

Et siste spørsmål; kan jeg konvertere m4a-filene tilbake til wav uten å miste noe kvalitet? Eller annerledes formulert: Vil jeg ha den samme kvaliteten på .wav filene hvis jeg først konverterer fra wav til m4a, og så fra m4a til wav igjen?

Lenke til kommentar

M4A-fil? Skal det ikke være en AIFF-fil heller?

Men i hvert fall, å konvertere fra wav til aiff og omvendt igjen kan du gjøre uendelige ganger, fordi begge er tapsfrie formater. Så kvaliteten vil alltid være den samme :)

Men nå ble jeg veldig usikker siden du tydeligvis har fått en m4a-fil? Etter å ha lest litt om det filformatet, ser det ut til at den inneholder det tapsfritte formatet ALAC (Apple Lossless Audio Codec). Så utifra det har du jo nå en tapsfri lydfil, som du da kan konvertere til wav og tilbake igjen så mange ganger du vil. Men jeg ville heller prøvd å få til en AIFF-fil heller, da den er mye mer utbredt og derfor også støttet flere plasser. Men det er ditt valg :p Begge fungerer i hvert fall.

Lenke til kommentar

Jeg burde heller ta AIFF? Jeg har valgene mellom;

1: ACC-koding

2: AIFF-koding

3: Apple Lossless-koding (M4A)

4: MP3-koding

5: WAV-koding

Jeg tenkte det var lurt å ta den der det sto lossless så dermed ble det M4A. Er AIFF også et lossless-format?

Lenke til kommentar

Velg Apple Lossless du (M4A). Så vidt jeg kan forstå så er ikke AIFF det samme som ALAC. AIFF/AIFF-C/sowt har dårligere komprimering (eller ingen komprimering i AIFFs tilfelle) enn ALAC og har hovedsaklig et annet bruksområde enn ALAC. Så vidt jeg kan lese ut av Wikipedia i hvert fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...