Sk!ppy Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Hei Prøvde å installere Sun, men det var et rent hælvete, Så mye drit og kommandoer og sånnt. Finnes det ikke noe enklere, Så jeg slipper å gå å instalere java som plugin i vær browser? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Ubuntu, 9.04 tror jeg Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Ubuntu, 9.04 tror jeg Ehm, du er nok på villspor om hvordan du skal installere Java. Det er veldig enkelt. Gå i Applications > Add/Remove Velg først "Show: All available applications" Søk etter Java. Merk av "Sun Java 6 Runtime". Søk også etter Sun Java 6.0 Plugin" (nettleser-plugin). Anbefaler også å legge inn "Ubuntu Restricted Extras" for å få flash/kodeker osv. Du kan legge inn det aller meste av programmer via pakkebrønnen, dvs på denne måten. Endret 1. juni 2009 av oj88 Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Ahh.. Smart Har bare brukt consollen jeg, siden serveren min er kommandolinje, og ikke grafisk. Nyttig å kunne! Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Du kan også bruke Synaptic, en mer avansert utgave av Add/Remove. Her får du oversikt over alle pakker, ikke bare grafiske programmer. Hvilke pakkebrønner som er i bruk kan du se på i System > Administration > Software sources Her kan du legge til pakkebrønner hvis det et program du ønsker å installere som ikke finnes i Ubuntu sin pakkebrønn, men har sin egen. Flere og flere programmer har sin egen Ubuntu-pakkebrønn der du kan få siste utgave til en hver tid (blir automatisk oppdatert på samme måte som alt annet). I kommandolinjen har du aptitude (sudo aptitude) som er like kraftig som Synaptic. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå